Gå til innhold

Epilator

Anbefalte innlegg

Gjest epilator
Skrevet

Fungerer epilator så bra som reklamen sier? Så klart reklamen legger på litt, men blir hårene lenge nok bort til at det er verdt å kjøpe? Isåfall hvem anbefales?

Skrevet

Nei, den ryker bare hårene av og drar ikke opp rota så det varer ikke lenger enn barbering på meg. Dessuten får jeg røde nupper :o(

Luna21365380663
Skrevet

Når jeg epilerer meg under armene, så blir de borte i ukesvis. Hvis jeg da napper de små hårene som kommer med jevne mellomrom, så holder jeg det silkeglatt under der! :o)

Leggene er litt vanskeligere; føler jeg ikke får med alle, fordi hårene ikke gir så godt "tak" som de under armene. Noen ganger føler jeg at det er de små hårene som nettopp har begynt å krype ut, og som stikker, som blir igjen, og det er dumt. Men hvis man da epilerer etter noen dager/uke, så får du med de også, visstnok. Synes jeg har mest igjen for den når det gjelder hår under armene. Jepp, det gjør VONDT, men man blir vant til det.. Jeg har Braun, men vet ikke hva som blir anbefalt..

Skrevet

Jeg gidder ikke barbere leggene, jeg bruker kun epilator, det blir borte mye lengre da. Dessuten blir stubbene mye mykere når de kommer ut.

Gjest epilator
Skrevet

Jeg gidder ikke barbere leggene, jeg bruker kun epilator, det blir borte mye lengre da. Dessuten blir stubbene mye mykere når de kommer ut.

Men blir det samme greia som voks, at du må vente til håret er vokst ut en del før du kan epilere (??) det? Må jo ha noe å få tak i..

Skrevet

Men blir det samme greia som voks, at du må vente til håret er vokst ut en del før du kan epilere (??) det? Må jo ha noe å få tak i..

Det må jo være litt da, men uansett så blir det ikke som barberingsstubber, så det går fint for min del.

Gjest epilator
Skrevet

Hvordan merke og sånt har du da? Og det står på noen at det er cooling system på dem, fungerer det bra?

Skrevet

Hvordan merke og sånt har du da? Og det står på noen at det er cooling system på dem, fungerer det bra?

Jeg har Braun, tror jeg. Kjøpt for fire år siden eller så. Ingen kjøleeffekt. De første gang fikk jeg masse masse hvite flekker på leggene og lærte derfor at å epilere like før jeg skulle ut ikke var noen god idé. Nå blir det lite flekker, men det kan forekomme.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg har hatt en Braun epilator i mange år. Den er vandret i søpla, pga at det er DRITVONDT. Også er det fare for inngrodde hår.

Den ble hyppig brukt i en periode, men takke meg til shaver.

Gjest Veldig lurt!
Skrevet

Har en gammel, sikkert 10 år, den funker flott.

Trenger den bare hver 3. uke maks. Er veldig fornøyd!

Gjest Lille bethen
Skrevet

Jeg bruker den kun på bikinilinja, og den holder seg glatt leeeenge! Gjør vondt til å begynne med, men blir bedre etter hvert. Det er uansett verdt den lille smerten.

Leggene har jeg ikke prøvd på, da jeg har ekstremt lite hår der, og barbering fungerer fint. Men må si at bikinilinja aldri har hatt det så bra før! Ingen nupper og dupeditter!

Gjest Veldig lurt!
Skrevet

Jeg har hatt en Braun epilator i mange år. Den er vandret i søpla, pga at det er DRITVONDT. Også er det fare for inngrodde hår.

Den ble hyppig brukt i en periode, men takke meg til shaver.

Litt vondt tåler man/jeg. Og inngrodde hår hadde jeg 1 eneste gang, da brukte jeg bare peeling, så spratt de ut. No problem!

Gjest Veldig lurt!
Skrevet

Jeg bruker den kun på bikinilinja, og den holder seg glatt leeeenge! Gjør vondt til å begynne med, men blir bedre etter hvert. Det er uansett verdt den lille smerten.

Leggene har jeg ikke prøvd på, da jeg har ekstremt lite hår der, og barbering fungerer fint. Men må si at bikinilinja aldri har hatt det så bra før! Ingen nupper og dupeditter!

Lurer på om man bruker samme maskin på bikinilinja som på leggene. Det er jo mye mykere og følsommere hud enn på leggene?

Gjest Lille bethen
Skrevet

Lurer på om man bruker samme maskin på bikinilinja som på leggene. Det er jo mye mykere og følsommere hud enn på leggene?

Det er samme maskin ja. Jeg tåler mindre på leggene enn på bikinilinja jeg da.... Uansett kan man bedøve med avkjøling først.

Gjest Veldig lurt!
Skrevet

Det er samme maskin ja. Jeg tåler mindre på leggene enn på bikinilinja jeg da.... Uansett kan man bedøve med avkjøling først.

Mener du på overgangen til lårene, eller nederst på magen? Eller begge deler?

Gjest Lille bethen
Skrevet

Mener du på overgangen til lårene, eller nederst på magen? Eller begge deler?

Jeg mener vel egentlig på musa, men tenkte å ordlegg e meg litt finere.

Gjest Veldig lurt!
Skrevet

Jeg mener vel egentlig på musa, men tenkte å ordlegg e meg litt finere.

Så ikke bikinilinja, men hele musa da? Det høres iallfall vondt ut!

Gjest Lille bethen
Skrevet

Så ikke bikinilinja, men hele musa da? Det høres iallfall vondt ut!

Både over og under og på selve ja. Blir bedøvet etter to minutt med selvpining, og da er det ikke vondt mer. slik kroppen fungerer:)

For meg er det uansett verdt det når underlivet er glatt og pent der det er hårfritt.

Gjest bare et forslag
Skrevet

Både over og under og på selve ja. Blir bedøvet etter to minutt med selvpining, og da er det ikke vondt mer. slik kroppen fungerer:)

For meg er det uansett verdt det når underlivet er glatt og pent der det er hårfritt.

Det finns faktisk en krem man kan smøre på en time før, og som bedøver selve huden litt så det gjør mindre vondt. Fikk den av legen min da jeg skulle til hårfjerningsklinikk. Den heter Embla og er på resept. Går jo an å spørre om du kan få en fornybar resept av legen din?

Gjest Veldig lurt!
Skrevet

Det finns faktisk en krem man kan smøre på en time før, og som bedøver selve huden litt så det gjør mindre vondt. Fikk den av legen min da jeg skulle til hårfjerningsklinikk. Den heter Embla og er på resept. Går jo an å spørre om du kan få en fornybar resept av legen din?

Det er ingen sykdom å ha dott, og jeg trenger ikke resept for å bedøve dotten og så fjerne den. Lurte bare på de hårene som stikker utenfor strikken på bikinitrusen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...