Gå til innhold

Flytte - masse klær jeg ikke skal ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter snart, og jeg har masse klær jeg skal kvitte meg med. Masse brukbart, til og med en del nesten ikke brukt.. Tenkte noen andre har brukt for det - så er dumt å kaste, for det er fine klær, ikke slitte og gamle. Jeg har bare ikke plass, og vil ikke ha det.

Vil ikke at det skal selges på freetex heller. Vil gi det til noen som trenger det.

Det må også være enlelt for meg å bli kvitt klærne. Kjører ikke land og starnd med det, da er det lettere at det går i dunken. Bor på Løkka.

Tips?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva tror du FRELSESarmeen bruker pengene som de får av å selge klær på?

Hvis du tenker å sende klær til utlandet, så koster det ofte mer å frakte klærne enn å kjøpe nye i landet.

Gjest mange som trenger
Skrevet

Leverer du det til fretex, tar frelsesarmeen ut det de har behov til til trengende (særlig fine barneklær trengs til trengende barnefamilier), og selger resten (hvor inntekten går til suppeservering til hjemløse osv, så det er også til trengende, selv om det er vanlige folk som kjøper klærne).

Så det er en grei måte å hjelpe på.

Ellers kan du ringe til de nærmeste menighetene, vår barnehage samlet inn barnaklær til tsunamioffre op sri lanka, da var det på menighetskontoret vi leverte klærne.

Kirkens nødhjelp osv har ofte innsamlinger, ring og hør.

Skrevet

Har ikke slurpen slik utsalg innimellom og Blå?

Venninnene mine solgte klærne sine billig på slurpen

Skrevet

Hva tror du FRELSESarmeen bruker pengene som de får av å selge klær på?

Hvis du tenker å sende klær til utlandet, så koster det ofte mer å frakte klærne enn å kjøpe nye i landet.

Tenkte ikke på det nei.. tenkte på evt. narkomane, eller andre her i landet som går på fattighuset for å hente mat og klær.. Vil helst at de blir i Norge.

Skrevet

Leverer du det til fretex, tar frelsesarmeen ut det de har behov til til trengende (særlig fine barneklær trengs til trengende barnefamilier), og selger resten (hvor inntekten går til suppeservering til hjemløse osv, så det er også til trengende, selv om det er vanlige folk som kjøper klærne).

Så det er en grei måte å hjelpe på.

Ellers kan du ringe til de nærmeste menighetene, vår barnehage samlet inn barnaklær til tsunamioffre op sri lanka, da var det på menighetskontoret vi leverte klærne.

Kirkens nødhjelp osv har ofte innsamlinger, ring og hør.

Barneklær driver jeg å kjøper til vår første baby som kommer i august, så har ingen barneklær å gi bort. Men har en del fine jakker, bukser, drakter, gensere, kjoler og blazere jeg ikke bruker som kanskje noen som ikke har råd til å handle klær vil trenge.

Skrevet

Tenkte ikke på det nei.. tenkte på evt. narkomane, eller andre her i landet som går på fattighuset for å hente mat og klær.. Vil helst at de blir i Norge.

Ring ned på PRO-senteret, de tok i mot klær før. Eller prøv Evangeliesenteret i Korsgata, der får de også mat.

Skrevet

Har ikke slurpen slik utsalg innimellom og Blå?

Venninnene mine solgte klærne sine billig på slurpen

Tenkte å gi de bort til noen som trenger dem, ikke selge dem.. Men er det mye styr kaster jeg det bare..

Skrevet

Tenkte å gi de bort til noen som trenger dem, ikke selge dem.. Men er det mye styr kaster jeg det bare..

Mange med innmari dårlig råd på Løkka da, vet bare ikke hvordan du skal nå dem.

Jeg vet om folk som er stein blakke 4 dager etter trygdeutbetaling og som lever på det de får av mat på Frelsesarmeen.

Hva med å gi bort nest gang det er Løkka dager :o)

Skrevet

Mange med innmari dårlig råd på Løkka da, vet bare ikke hvordan du skal nå dem.

Jeg vet om folk som er stein blakke 4 dager etter trygdeutbetaling og som lever på det de får av mat på Frelsesarmeen.

Hva med å gi bort nest gang det er Løkka dager :o)

Da jobber jeg som regel... : ) Vil bare bli kvitt det fort som f etter jeg har rydda skapet etter vi får flytta. Jeg er sånn som vil ha ting ut hvis jeg ikke har plass eller skal bruke det.. men noe er i hvert fall brukbart. Får se hva jeg gjør. Koster 400,- kr å leie plass i parken på løkka-dagene.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Frelsesarmeen gir jo også til norske trengende, på samme måte som Fattughuset?

Men hvis du vil at Fattighuset skal dele dem ut er det jo bare å kontakte dem og høre om de vil ha dem.

Skrevet

Hvorfor vil du heller kaste klærne enn å gi de til frelsesarmeen?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Må vel være bedre å gi det til Fretex enn å la det gå i bøtta? Det de tjener på å selge det kommer jo nødstedte her i landet til gode! Mye mer nyttig det enn å gi plagget til et menneske som har god råd til å kjøpe det selv.

Skrevet

Da jobber jeg som regel... : ) Vil bare bli kvitt det fort som f etter jeg har rydda skapet etter vi får flytta. Jeg er sånn som vil ha ting ut hvis jeg ikke har plass eller skal bruke det.. men noe er i hvert fall brukbart. Får se hva jeg gjør. Koster 400,- kr å leie plass i parken på løkka-dagene.

Koster 25 kr å legge inn annonse på finn.no

Selg det som en pakke, lav pris mot henting.

Skrevet

Forresten, gis-bort-annonser er gratis på finn.no - om du vil gi det bort.

Baby Lemonade
Skrevet

Legg inn annonse på finn.no under "gis bort".

Ellers kan jeg godt ta dem jeg altså :)

Skrevet

Gi-bort annonser er gratis å sette inn på finn.no.

Skrevet

"Vil ikke at det skal selges på freetex heller. Vil gi det til noen som trenger det. "

For det første: Det du gir til Fretex kan enten havne i butikken _eller_ bli gitt bort til noen som trenger det.

For det andre: De som kjøper klærne for en billig penge i butikken er ofte noen som "trenger det".

For det tredje: Dette gir penger i kassa til Frelsesarmeen som de benytter på gode formål.

Husk at i forbindelse med tsunamien så ba hjelpeorganisasjonene om penger og ikke varer, fordi det koster mye å skipe av gårde varer, og det var bedre å ha likvide midler slik at man kunne kjøpe det som trengtes.

Ved å gi klærne til Fretex kan de omsettes til likvide midler for Frelsesarmeen, slik at de lettere kan få gitt adekvat hjelp til den som trenger det, enten det er ute eller hjemme! *S*

Skrevet

Spirello: Tar gjerne imot noen av klærne jeg, om de er i str som passer til meg. Jeg er en str 38/40 (eller 42 dersom str er veldig små).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...