Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HEI!Jeg bor i Oslo, og min sønn på 3 1/2 bor sammen med ekskone i Oppegård. Jeg henter ham annenhver mandag til tirsdag, og annenhver helg fredag til mandag. Reisevei er egentlig ikke veldig lang, men Oslo-trafikken er vanskelig å forsere samtlige samværsdager. Min ekskone vil ikke ta på seg oppgaven å kjøre ham 50% av samværsdagene, slik at jeg må hente og bringe alle dager. Jeg har forstått det slik at vi skal dekke reisekost. Hvorledes fungerer dette? Er det km-satser eller off.komm sater? Gjelder reisekost både for meg og min sønn? Kan jeg kreve at eksen kjører ham 50% av gangene. Det tar MYE tid i en ellers travel hverdag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180652-reisekost-vsamv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kostnader skal deles

Du kan ikke kreve at din eks skal bidra med kjøring.

Men du kan kreve en deling av reisekostnadene.

Hvordan dette skal fordeles kan du finne her:http://odin.dep.no/bfd/norsk/tema/familie_og_barnehager/barnefamilier/p30000596/reisekostnader/004071-990014/dok-bn.html

Solveig Vennesland, Familierådgiver

hei!

Før var det slik at samværsforeldren hadde plikt til å dekke reiseutgiftene til og fraved samvær. Siden jan. 2002 er det imidlertid endringer i regelverket. Nå er det slik at utgiftene til reise skal dekkes av begge foreldre, men i forhold til partenes inntekt. Det gjelder reisekostnader både for dg og barnet ditt.

Det er altså dere to foreldre som må komme til enighet om hvordan dere skal fordele utgiftene. Les selv på nettet mer detaljer om ugifter til reise ved samvær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...