Gå til innhold

Lav forbrenning

Anbefalte innlegg

Gjest litt frustrert
Skrevet

Er det noe som kan få opp forbrenningen igjen? Jeg vet ikke hvorfor med det virker som jeg forbrenner maten så sakte. Jeg slanker meg ikke og spiser ofte, men likevel er det sjeldent jeg må ordentlig på do.

Any tips?

På forhånd takk

Gjest baremei
Skrevet

Forbrenningen trenger ikke ha sammenheng med hvor ofte du går på do. Men rikelig med kostfiber, samt nok væske(gjerne også surnede melkeprodukter), hjelper til med å holde magen og tarmsystemet i form. Da vil tarminnholdet(maten) passere raskere gjennom.

Kostfiber øker dessuten feces(avførings-)mengden. I Afrika får de i seg mange ganger så mye kostfiber som oss normenn. Der er det vanlig å legge fra seg noen svære ..ehh...hauger..flere ganger om dagen. Som en følge av det høye fiberinntaket er forekomsten av tarmkreft lavere der enn her i Europa.

For øvrig kan jeg si at trening-og en økt muskelmasse- øker forbrenningen, altså kaloriforbrukningen.Det er også positivt å spise regelmessige måltider.

Skrevet

Forbrenningen trenger ikke ha sammenheng med hvor ofte du går på do. Men rikelig med kostfiber, samt nok væske(gjerne også surnede melkeprodukter), hjelper til med å holde magen og tarmsystemet i form. Da vil tarminnholdet(maten) passere raskere gjennom.

Kostfiber øker dessuten feces(avførings-)mengden. I Afrika får de i seg mange ganger så mye kostfiber som oss normenn. Der er det vanlig å legge fra seg noen svære ..ehh...hauger..flere ganger om dagen. Som en følge av det høye fiberinntaket er forekomsten av tarmkreft lavere der enn her i Europa.

For øvrig kan jeg si at trening-og en økt muskelmasse- øker forbrenningen, altså kaloriforbrukningen.Det er også positivt å spise regelmessige måltider.

"kaloriforbrukningen"

Det var jaggu et interessant ord :-)

".................................."

Gjest baremei
Skrevet

"kaloriforbrukningen"

Det var jaggu et interessant ord :-)

".................................."

Hehe..Sorry. Vennene mine mobber meg for svorsken min. Og nå begynner dere her også..sukk. Ikke fred å få...:)

Skrevet

Hehe..Sorry. Vennene mine mobber meg for svorsken min. Og nå begynner dere her også..sukk. Ikke fred å få...:)

Ah, litt svensk inne i bildet. Da forstår jeg. Neida - jeg mobber ikke :-)

"................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...