Gjest litt frustrert Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Er det noe som kan få opp forbrenningen igjen? Jeg vet ikke hvorfor med det virker som jeg forbrenner maten så sakte. Jeg slanker meg ikke og spiser ofte, men likevel er det sjeldent jeg må ordentlig på do. Any tips? På forhånd takk 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Forbrenningen trenger ikke ha sammenheng med hvor ofte du går på do. Men rikelig med kostfiber, samt nok væske(gjerne også surnede melkeprodukter), hjelper til med å holde magen og tarmsystemet i form. Da vil tarminnholdet(maten) passere raskere gjennom. Kostfiber øker dessuten feces(avførings-)mengden. I Afrika får de i seg mange ganger så mye kostfiber som oss normenn. Der er det vanlig å legge fra seg noen svære ..ehh...hauger..flere ganger om dagen. Som en følge av det høye fiberinntaket er forekomsten av tarmkreft lavere der enn her i Europa. For øvrig kan jeg si at trening-og en økt muskelmasse- øker forbrenningen, altså kaloriforbrukningen.Det er også positivt å spise regelmessige måltider. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Forbrenningen trenger ikke ha sammenheng med hvor ofte du går på do. Men rikelig med kostfiber, samt nok væske(gjerne også surnede melkeprodukter), hjelper til med å holde magen og tarmsystemet i form. Da vil tarminnholdet(maten) passere raskere gjennom. Kostfiber øker dessuten feces(avførings-)mengden. I Afrika får de i seg mange ganger så mye kostfiber som oss normenn. Der er det vanlig å legge fra seg noen svære ..ehh...hauger..flere ganger om dagen. Som en følge av det høye fiberinntaket er forekomsten av tarmkreft lavere der enn her i Europa. For øvrig kan jeg si at trening-og en økt muskelmasse- øker forbrenningen, altså kaloriforbrukningen.Det er også positivt å spise regelmessige måltider. "kaloriforbrukningen" Det var jaggu et interessant ord :-) ".................................." 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 "kaloriforbrukningen" Det var jaggu et interessant ord :-) ".................................." Hehe..Sorry. Vennene mine mobber meg for svorsken min. Og nå begynner dere her også..sukk. Ikke fred å få... 0 Siter
Prozak Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Hehe..Sorry. Vennene mine mobber meg for svorsken min. Og nå begynner dere her også..sukk. Ikke fred å få... Ah, litt svensk inne i bildet. Da forstår jeg. Neida - jeg mobber ikke :-) "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.