Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• amber sun

6

• Prozak

5

• Mr Kahn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

huff..den ville jeg ikke lese så jeg hoppet over den linken, nå fikk du meg til å klikke på den!! :(

Skrevet

"kan nesten SE at han er ond" tenkte jeg før jeg leste under bildet at det var pappaen hennes. Men han så ikke god ut han andre heller.

Skrevet

"kan nesten SE at han er ond" tenkte jeg før jeg leste under bildet at det var pappaen hennes. Men han så ikke god ut han andre heller.

hmm, jeg tror at du også hadde fått et ganske "fordreid" ansiktsuttrykk hvis det var din datter som var blitt levende begravet.

Vel, gjerningsmannen ser da like skummel ut, og etter min mening burde han vært begravet levende som straff for hva han har gjort.

Skrevet

hmm, jeg tror at du også hadde fått et ganske "fordreid" ansiktsuttrykk hvis det var din datter som var blitt levende begravet.

Vel, gjerningsmannen ser da like skummel ut, og etter min mening burde han vært begravet levende som straff for hva han har gjort.

eller som de gjør i USA - sultes til døde....

Skrevet

Ja, og var det min datter, ville jeg stått for henrettelsen selv...

Sakte, et skudd, henging, sprøyte, stol ville være altfor humant.

Skrevet

Jeg forstår tanken, men det blir for lettvint. Det er synd å si det, men han skulle ha fått smake sin egen medisin, da hadde pipa kanskje fått en annen låt.

Nå er jeg i utgangspunktet mot dødsstraff, men skjønner godt de som krever dødstraff for dette avskummet.

Skrevet

Jeg fatter ikke at det finnes så mye vondt i et menneske. Ufattelig, ingen straff er straff nok, utenom å begrave han levende i en kiste med litt lufttilgang......

Skrevet

Forferdelig sak, men dødsstraff hjelper ingen. Drap i regi av staten må aldri skje.

Skrevet

Skulle ha hatt dødsstraff han der, men de burde har brukt et par uker på å drepe han sakte.

Gjest vioola
Skrevet

huff..den ville jeg ikke lese så jeg hoppet over den linken, nå fikk du meg til å klikke på den!! :(

egentlig er jeg av prinsipp i mot dødsstraff. Men for familien kan det være lettelse til å forholde seg til at personen i flere tiår prosederer saken sin , skriver bøker , eller som i norge blir prøveløslatt. Jan helge Anderesen har vært ute alleredet. Og når du har drept engang synes jeg du rett og slett ikke fortjener livets rett eller en ny sjanse.

Da har man brukt opp den sjansen.

sånn iforhold til dødsstraff tror jeg ikke det er avskrekkende eller har noe særlig hensikt. Annet enn å gi de etterlatte litt fred

skorpionfisken
Skrevet

Jeg forstår tanken, men det blir for lettvint. Det er synd å si det, men han skulle ha fått smake sin egen medisin, da hadde pipa kanskje fått en annen låt.

Nå er jeg i utgangspunktet mot dødsstraff, men skjønner godt de som krever dødstraff for dette avskummet.

Om han skulle få smake sin egen medisin så måtte han jo dø da.

Levende begravet. DET hadde vært riktig straff det...

Skrevet

egentlig er jeg av prinsipp i mot dødsstraff. Men for familien kan det være lettelse til å forholde seg til at personen i flere tiår prosederer saken sin , skriver bøker , eller som i norge blir prøveløslatt. Jan helge Anderesen har vært ute alleredet. Og når du har drept engang synes jeg du rett og slett ikke fortjener livets rett eller en ny sjanse.

sånn iforhold til dødsstraff tror jeg ikke det er avskrekkende eller har noe særlig hensikt. Annet enn å gi de etterlatte litt fred

"Og når du har drept engang synes jeg du rett og slett ikke fortjener livets rett eller en ny sjanse."

Det er i seg selv en lite sympatisk holdning, men det er nå så. Hva med de tilfellene hvor noen blir feilaktig dømt? Er det akseptabelt svinn at noen av de blir henrettet? Selfølgelig ikke.

"Annet enn å gi de etterlatte litt fred"

Saken er at det sjelden gjør det.

".................................."

Gjest vioola
Skrevet

"Og når du har drept engang synes jeg du rett og slett ikke fortjener livets rett eller en ny sjanse."

Det er i seg selv en lite sympatisk holdning, men det er nå så. Hva med de tilfellene hvor noen blir feilaktig dømt? Er det akseptabelt svinn at noen av de blir henrettet? Selfølgelig ikke.

"Annet enn å gi de etterlatte litt fred"

Saken er at det sjelden gjør det.

".................................."

vet det og som sagt er jeg imot dødsstraff.. men tingen er at du fortjener ihvertfall ikke komme ut i samfunnet da. Man trenger å beskytte samfunnet mot mennesker som har drept og misbrukt et barn. Vi snakker ikke om uaktsom drap her eller noe.

Og når jan helge andersen blir prøveløslatt alleredet?

Hvis livstid betyr livstid så. men det gjør det ikke.

og i for

Skrevet

Dette var bare fryktelig å lese.

Jeg angrer allerede på at jeg klikket meg inn på linken.

Det er så uforståelig, så forferdelig grusomt at jeg ikke har ord. Stakkars stakkars jenta, og familien!

Bare tanken på noe sånt...nei dette er for fælt å tenke på.

Nå må bare gjerningsmannen får den straffen han fortjener!!

Skrevet

han skulle hatt samme behandling som den lille jenta!! Huff for en grusom skjebne hun har hatt. Sier som Amber sun, dette var litt for hard kost og lese for meg!

Skrevet

Om han skulle få smake sin egen medisin så måtte han jo dø da.

Levende begravet. DET hadde vært riktig straff det...

"Levende begravet. DET hadde vært riktig straff det..."

Jeg er enig og uenig på samme tid.I mitt hjerte så ønsker jeg det når jeg leser om hva han har gjort, men å være den som gir ordre om levende begravelse, det tror jeg ikke jeg hadde greid.

Skrevet

Hvordan kan staten sette seg over livet selv og beordre enn borgers død? Hvorvidt et individ "fortjener" å leve eller ikke bør være irrelevant i en slik diskusjon, selv om tanken på hevn kan være søt for de etterlatte. Øye for øye, tann for tann hører vel neppe hjemme i et moderne samfunn? Minner også om det sjette bud, for de som mener disse har noe for seg...

Skrevet

Sånne får en aldri straffet hardt nok. Å drepe ham er jo bare å gjøre ham en tjeneste. Skulle han dømmes til døden, så måtte domspremissene gå ut på å la han dø av alderdom, uten å få så mye som et glimt av frisk luft. Murt inne og matet av en maskin, ingen menneskelig kontakt, what so ever.

Man simpelthen låser ham inne og kaster...rommet!

Det er forresten et tankekors at foreldrene til barna som ble myrdet og slaktet i Baneheia kan risikere å møte en av drapsmennene på gata, ute på permisjon. Med små marginer får en nesten samme straff for å skjenke ihjel fylliker med metanol som å flå to småjenter på 9 og 10 år.

Skyt en politimann, og etterforskningen får en egen post på statsbudsjettet, gjerningsmannen er garantert 21 år. Voldta og drep en jentunge, og du kan "slippe unna" med 17 år. Heia retts-Norge.

Gjest vioola
Skrevet

"Levende begravet. DET hadde vært riktig straff det..."

Jeg er enig og uenig på samme tid.I mitt hjerte så ønsker jeg det når jeg leser om hva han har gjort, men å være den som gir ordre om levende begravelse, det tror jeg ikke jeg hadde greid.

og snakke om straff blir så dumt liksom.

skaden er skjedd og ingenting kan gi de stakkars foreldrene jenta tilbake.

han her har gjort det før.

ikke drept..men er registrert sex-forbryter.

at folk som forgriper seg mot barn får vandre rundt i samfunnet er ikke riktig.

snakk om at han skal lide og alt det der betyr egentlig ingenting..

viktigere å snakke om hvordan man kan forhindre at sånne ting skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...