Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

bare tull...

har opplevd noe vondt og av og til tenker man på å skade personen og gjøre noe vondt tilbake..ta igjen

men de aller fleste av oss har sperrer . Vi tar ikke loven i egne hender. Vi kunne aldri i virkeligheten greie å skade noen

Hva er det som skaper sperrene da, tror du?

Det kan vel ikke være at folk nettopp IKKE sier at det er greit å ta loven i egne hender?

Hvis alle hadde gått rundt å sagt at det var greit å ta loven i egne hender, og torturere pedofile, hadde det ikke hjulpet om flertallet faktisk ikke var i stand til å gjøre noe slikt, for noen ville faktisk bli så påvirket at de ville mistet sine sperrer.

Og bare tenk på hva effekten av løssluppen tale har å si for barn! Tenk om disse menneskene her som taler for disse ekstreme synspunktene er foreldre, og går rundt å forer ungene sine med dette.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• amber sun

6

• Prozak

5

• Mr Kahn

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snoopy83
Skrevet

men så har vi det med å avgjøre hvem som er uhelbredelig da.

Hvem vet. Kanskje viggo kristiansen aldri vil drepe igjen..eller at han kan bli en normal samfunnsborger. Er ikke så lett å avgjøre sånt.

som sagt mener jeg at ved sånne grove drapssaker..og da snakker jeg mord..da har de brukt opp sjansen sin til å være i samfunnet..tough luck.. du blir innesperret i en eller annen leir og kommer aldri til å leve i frihet igjen

Dette vet jeg ingenting om, og det gjør ikke du heller.

Angående muligheten for at kriminelle begår handlinger på nytt, og hvorvidt det går an å kurere slike mennesker.

Om et menneske er kurert for sine kriminelle tendenser, er det da ikke holdbart å ha det inneburet.

Gjest vioola
Skrevet

Dette vet jeg ingenting om, og det gjør ikke du heller.

Angående muligheten for at kriminelle begår handlinger på nytt, og hvorvidt det går an å kurere slike mennesker.

Om et menneske er kurert for sine kriminelle tendenser, er det da ikke holdbart å ha det inneburet.

vil du at en rehabilitert pedofilidømt drapsmann skal passe den lille dattern din. de sakkyndige sier at de tror personen ikke vil begå sånne handlinger igjen

jeg ville ikke tatt sjansen.

som sagt står jeg på uansett hvor rehabilitert noen blir er det ikke alle som bør få en ny sjanse til å leve i samfunnet i frihet.

selvfølgelg kjipt for vedkommende. men det burde han tenkt på da han drepte

Gjest Snoopy83
Skrevet

vil du at en rehabilitert pedofilidømt drapsmann skal passe den lille dattern din. de sakkyndige sier at de tror personen ikke vil begå sånne handlinger igjen

jeg ville ikke tatt sjansen.

som sagt står jeg på uansett hvor rehabilitert noen blir er det ikke alle som bør få en ny sjanse til å leve i samfunnet i frihet.

selvfølgelg kjipt for vedkommende. men det burde han tenkt på da han drepte

Systemet er ikke godt nok for å avgjøre om en person virkelig er rehabilitert.

Desutten er det farlig om det blir det og, for absolutt tillit kan gjøre oss blinde...

Tenk bare om skolene ansatte folk for å avgjøre hvilke adhd-unger som ville ende opp som tyver og helere... det sier seg selv at vi ikke ønsker det.

Det er jævelig vanskelig, men det ordner seg sikkert om noen hundre år.

Skrevet

hehe.. regner med du var ironisk.. dødsstraff er på en måte en forlengelse av sharia faktisk.

eneste som høres bra ut med sharia er det med renter og sånt da. :)

hadde trengt det

og forbudt å betale skatt..

det hadde vært noe

Faktisk var jeg ikke ironisk. Jeg mener seriøst at tyver bør få kappa av en finger når de blir tatt for stjeling. Det er kjempeirriterende å bli frastjelt noe. Og når noen er så jæ**** frekk at de bare forsyner seg av andres ting, så må de gjerne miste hele armen uten at jeg synes synd i dem.

Som en eller annen over her foreslo så går det jo også an å sette et stempel i panna på pedofile, mordere etc. Tipper de tenker seg om både en og to ganger før de da gjør noe galt. Hvis nå dødsstraff ikke er aktuelt da...

Gjest raleigh
Skrevet

minske forekomsten. Så lenge man ikke har noen garanti og man kan kanskje kun minste forekomsten

jaja..det gjør ikke meg særlig lettere stemt av å få "rehabiliterte" sexovergripere/drapsmenn ut i samfunnet

Me neither. Jeg skriver bare fakta.

Gjest raleigh
Skrevet

Er det ingen sykdom? Hva er det da? Normalt?

Sykdom er nemlig det som ikke er normalt.

På hvilken annen måte kan man definere sykdom?

Normalitet er et kvantitativt spørsmål.

Med andre ord: Det som er normalt er det flertallet gjør.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Normalitet er et kvantitativt spørsmål.

Med andre ord: Det som er normalt er det flertallet gjør.

Ja. Nettopp...

Skrevet

Jaha, 99 % av befolkningen syns det er greit med eldgammel, umenneskelig "øye-for-øye-tann-for-tann" - moral...

Minner meg faktisk sterkt om en gammel western-serie, med lynsjemobb og hele pakka... huff!

Jeg vet ikke hva som feiler mannen jeg, om det er tvangstanker eller psykose eller noe annet, men jeg vet i alle fall at det er farlig begynne å straffe for hevnens skyld... det tipper fort over, og man begynner å sette listen enda lavere neste gang...

Snart er det fyllefanter som slår ned vektere som står for tur... ja, da ble det en tur til gass eller torturkammeret på deg og gitt...

Farlig.

Et menneske er et menneske uansett hva det har gjort.

Såklart man ikke sette dette mennesket fri igjen, kanskje ikke noen sinne, man må forhindre at slikt skjer igjen. Men man må gjøre det humant, og man må gjøre det for å forhindre, ikke for å hevne.

enig - det er likevel lov å ønske han et visst sted - når man bare sier det her på DOL :)

Skrevet

Hva er det som skaper sperrene da, tror du?

Det kan vel ikke være at folk nettopp IKKE sier at det er greit å ta loven i egne hender?

Hvis alle hadde gått rundt å sagt at det var greit å ta loven i egne hender, og torturere pedofile, hadde det ikke hjulpet om flertallet faktisk ikke var i stand til å gjøre noe slikt, for noen ville faktisk bli så påvirket at de ville mistet sine sperrer.

Og bare tenk på hva effekten av løssluppen tale har å si for barn! Tenk om disse menneskene her som taler for disse ekstreme synspunktene er foreldre, og går rundt å forer ungene sine med dette.

pirk, pirk - herreguda menneske.

Skrevet

Egentlig er han jo ikke et menneske - han er hinsides alt som kan kalles menneskelig - hva med å gå til dyrlegen med'n?

Egentlig så skjønner jeg ikke hvordan de turte å la denne mannen gå fri i utgangspunktet - han hadde jo forgrepet seg på småbarn før.

Han ser han slipper unna - får blod på tann og gjør den mest bestialske handlingen jeg har hørt om.

Det finnes aldri noen garanti når det gjelder pedofile - det sitter i hodet på dem, så derfor er etter min mening den eneste løsningen å sperre dem inne under kontinuerlig oppsyn, og ALDRI la de få sjansen til å gjøre noe slikt igjen.

Gjest Vanity
Skrevet

Om folk gjør noe fælt mot andre, mener jeg at de skal utsettes for AKKURAT det samme!

Skrevet

Om folk gjør noe fælt mot andre, mener jeg at de skal utsettes for AKKURAT det samme!

"Om folk gjør noe fælt mot andre, mener jeg at de skal utsettes for AKKURAT det samme!"

DET er iallefall det FØRSTE de aller fleste tenker ja.

Og i slike ekstreme tilfeller som dette, så hadde det kanskje hatt en forebyggende effekt for andre psykoer som var ute i samme ærende, som denne grusomme jævelen av en pedofil.

Men jeg er ikke sikker, for jeg mener det sitter i hodet på dem, så ved første forgrep på småbarn, burde de lukkes inne for alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...