Gå til innhold

spm om stoffskifte

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Her kommer et litt dumt spørsmål fra min sidet, men hvordan sjekker legen om man har lav stoffskifte? og hva betyr det egentlig å ha lav stoffskifte?

Skrevet

Skrekk, dette jeg jo ha visst....

Jeg mener en sjekker det ved å måle thyroxinnivået i bloket, eller noe sånt noe.

Akkurat hvordan ting henger i sammen husker jeg ikke, men har en høyt stoffskifte spiser en masse og har masse energi (?), mens ved lavt stoffskifte legger en på seg og er pudding (?).

Ta dette svaret med en klype salt, det hadde jeg gjort.

c",)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg mener en sjekker det ved å måle thyroxinnivået i bloket, eller noe sånt noe.

Akkurat hvordan ting henger i sammen husker jeg ikke, men har en høyt stoffskifte spiser en masse og har masse energi (?), mens ved lavt stoffskifte legger en på seg og er pudding (?).

c",)

hehe har du drukket cecily?

Men takk for svar, ble litt klokere nå :)

Skrevet

hehe har du drukket cecily?

Men takk for svar, ble litt klokere nå :)

*skål*

c",)

Skrevet

c",)

hahaha, det var da litt av et, tja, skal vi si hoppende svar.?

Er det msn-abstinensene som tærer på?

;)

Skrevet

hahaha, det var da litt av et, tja, skal vi si hoppende svar.?

Er det msn-abstinensene som tærer på?

;)

*skjelve*

Skrevet

De måler det i blodet ja :) heldigvis fant de det hos meg - for først ville de gi meg anti-depressiva -nå går jeg på Thyroxin - eller Levaxin - resten av livet og det tok 1,5 år å bli såpass frisk at jeg ikk elneger gikk og lengtet etter pensjonsalderen,

Søk på Hypotyreose!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du stikker til legen og tar en blodprøve, og forteller han at det er thyroxin-nivået ditt du vil sjekke.

Har du lavt stoffskifte legger du på deg mye enklere enn folk flest. Så Cecily er i all din edrulighet inne på noe.

Mange idiot-slankere ender ironiske nok opp med å fucke opp stoffskiftet sitt så til de grader at de nærmer seg Moskva Marit-nivå.

Skrevet

c",)

Jeg har hnta saltklypa!

Fin forklaring - ;o)

Hilsen

Skrevet

c",)

Man får ikke masse energi av for høyt stoffskifte - hjertet hamrer da og man blir dønn sliten da også. Du blander det sammen med forbrenning.

Skrevet

De måler det i blodet ja :) heldigvis fant de det hos meg - for først ville de gi meg anti-depressiva -nå går jeg på Thyroxin - eller Levaxin - resten av livet og det tok 1,5 år å bli såpass frisk at jeg ikk elneger gikk og lengtet etter pensjonsalderen,

Søk på Hypotyreose!

Hos meg viste ikke prøvene noe galt med stoffskifte (eller noe annet), men fortsatt går jeg på halv fart og vel så det...

Skrevet

Hos meg viste ikke prøvene noe galt med stoffskifte (eller noe annet), men fortsatt går jeg på halv fart og vel så det...

Mine verdier var innenfor det normale - 5,13 - likevel var det for høyt for meg, sa min lege - men det er ulike meninger. Bare 3 dager med Levaxin og jeg kjente stoooor endring! :)

Skrevet

Mine verdier var innenfor det normale - 5,13 - likevel var det for høyt for meg, sa min lege - men det er ulike meninger. Bare 3 dager med Levaxin og jeg kjente stoooor endring! :)

Hvordan vet legen at det er for høyt for _deg_, når det er innenfor normalen?

Og hvordan finner man en lege som ikke bare leser seg blind på et tall...?

Mary Poppins
Skrevet

Søk på Hypotyreose!

jeg har som du sikkert skjønner, ikke peiling på dette med stoffskifte, men hva slags symptomer har man hvis den er for lav eller for høy?

Skrevet

Man får ikke masse energi av for høyt stoffskifte - hjertet hamrer da og man blir dønn sliten da også. Du blander det sammen med forbrenning.

Blir man ikke ganske slapp av for høy stoffskifte??? Forbrenner mer enn hva kroppen takkler, liksom?!?

Skrevet

*skål*

c",)

?????

Håper du tuller nå, cecily! Du drikker vel ikke NÅ????

Skrevet

Blir man ikke ganske slapp av for høy stoffskifte??? Forbrenner mer enn hva kroppen takkler, liksom?!?

...du blir noe så inni helvetes trøtt og sliten, og det uten å gjøre noe som helst.

Jeg brukte en hel dag på å skifte på tre senger, og da satt jeg og grein på slutte, så sliten var jeg....

Skrevet

Jeg ble så gira at jeg ikke fikk gjort noen ting.

Skrevet

Hvordan vet legen at det er for høyt for _deg_, når det er innenfor normalen?

Og hvordan finner man en lege som ikke bare leser seg blind på et tall...?

Legen sa at noen har alle symptomer uten at det synes på blodprøvene og at det er verdt å forsøke med Thyroxin, det er ikke skadelig på noen måte, man merker fort om man får for mye.

Min lege er Indisk og er opptatt av å kjenne "hele deg" - derfor vet han også masse om meg og min hverdag og skkjønte fort at jeg ikke er depressiv på noen måte. Han er en sånn lege som utelukker "det verste" først. Sikkert en sånn som koster mye for samfunnet, - for han er kjapp til å sende en videre til spesialist eller privatklinikker for hasteoperasjoner.

Han gir også råd om meditasjon, yoga, mat, vektkontroll - UTEN at det oppfattes negativt på noen måte.

Jeg er så glad i den legen min!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...