Gå til innhold

Allergisk reaksjon????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg kreperer av kløe!!!

I påskeferien skjedde noe underlig. Jeg fikk et rart utslett iover hele, og begge, lårene. Det klødde noe helt vannvittig. Jeg tenkte det kunne være noe som jeg hadde reagert på, så jeg heiv innpå med Reactine. Det hjalp veldig bra!

Nå etter påsken, har jeg hatt kløe og lokale hudutslett rundt forbi på lårene. Det KLØØØØØR!!!

Jeg har prøvd å finne ut hva det er jeg har reagert på av mat, klær (vaskemiddel) og alt annet melom himmel og jord. Med andre ord, jeg har vridd hjer hjernecelle for å komme på hva jeg har reagert på!

Jeg klarer ikke finne ut av det, altså. Det som jeg synes er snodig, er at det er KUN på lårene.

Er det noen andre som har opplevd noe lignene??? Noen ideer om hva jeg kan ha reagert på????

Takk for svar!

Skrevet

Jeg opplevde noe liknende for ca 2 år siden. Det var rett før sommeren, jeg vet ikke hva jeg reagerte på. Det kom over natta og var nuppete og så forsvant det like fort igjen etter 1 mnd tid. Det klødde grusomt! Det er fortsatt et mysterium. (jeg tåler ikke melk, men det var nok ikke det for det er ikke på den måten jeg reagerer)

Håper det snart går over! Det gjør nok det!

Har du prøvd aloe vera greier? Kanskje det kan hjelpe!

Skrevet

Lopper kanskje?

Ikke uvanlig med lopper i sengetøy på hytter.

Skrevet

Jeg opplevde noe liknende for ca 2 år siden. Det var rett før sommeren, jeg vet ikke hva jeg reagerte på. Det kom over natta og var nuppete og så forsvant det like fort igjen etter 1 mnd tid. Det klødde grusomt! Det er fortsatt et mysterium. (jeg tåler ikke melk, men det var nok ikke det for det er ikke på den måten jeg reagerer)

Håper det snart går over! Det gjør nok det!

Har du prøvd aloe vera greier? Kanskje det kan hjelpe!

Jada, jeg smører på med allo vera og eurax....pluss reactinen! Det hjelper godt, men den KLØEN er nesten drepende!!!!

Skrevet

Lopper kanskje?

Ikke uvanlig med lopper i sengetøy på hytter.

Jeg har hatt lopper før, så jeg vet hvordan det er.....dette er helt anderledes! Huden blir ru og ujevn, rød og hissig og varm.

Jaja....det gårr nok bort etterhvert.....men det er trøttende når det står på!!!!

Skrevet

Jeg har ingen ide om hva det kommer av. Men jeg syns du skulle ta deg en tur til legen. Hvis det er en allergisk reaksjon på noe, kan du få en eller annen type kortisonbehandling som tar knekken på uvesnet. Det hørtes plagsomt ut det der!

Skrevet

Jeg har ingen ide om hva det kommer av. Men jeg syns du skulle ta deg en tur til legen. Hvis det er en allergisk reaksjon på noe, kan du få en eller annen type kortisonbehandling som tar knekken på uvesnet. Det hørtes plagsomt ut det der!

Nja.....tror ikke det er sååååå ille at jeg gidder betale 127 kr for en lege som sier at dette er en allergisk reaksjon....Kanskje han gir meg en resept på noe allergi dempende.........Det har jeg i skapet allerede.....

Men takk for tipset!

Ja, den FORBANNA kløen tar snart overhånd!!!!

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er nok bare de skitne tankene dine som gjør at du klør *hehe*

Nei, det høres ut som det kvalifiserer til en lege- eller hømopat-time. Håper at det slutter å klø snart.

Skrevet

Jada, jeg smører på med allo vera og eurax....pluss reactinen! Det hjelper godt, men den KLØEN er nesten drepende!!!!

Skjønner veldig godt hvordan du har det! Det er grusomt. Kanskje du skulle gått til legen og fått noen klæstillende tabletter. Fikk det jeg og det hjalp veldig! Var det eneste som hjalp meg!

Skrevet

Nja.....tror ikke det er sååååå ille at jeg gidder betale 127 kr for en lege som sier at dette er en allergisk reaksjon....Kanskje han gir meg en resept på noe allergi dempende.........Det har jeg i skapet allerede.....

Men takk for tipset!

Ja, den FORBANNA kløen tar snart overhånd!!!!

Har du ikke prøvd det du har i skapet da?

Ikke gøy å klø!

Du får ta på deg en glatt silkepysj eller noe sånt som ikke gnager.

Jeg har en venninne som fikk noe liknende en gang. Hun fant aldri ut hva det var - men det gikk over etter hvert. Hun lurte på om det var buksene - for det klødde på lårene og nedover, ingen andre steder.

Skrevet

Elveblest.

Snuppa mi har hatt det et par ganger, og det som hjalp var en hydrokortisonsalve/krem.

Har du prøvd å smøre med det?

Gjest elveblest kanskje?
Skrevet

Spørs helt hvordan de ser ut. Hvis det begynner med kløe og etterhvert oppstår nærmest vabler, kan det være elveblest. Jeg får det jevnlig, uten at årsaken har blitt fastslått. For meg hjelper det å ta Zyrtec daglig i de periodene det er verst.

Be om henvisning til en hudlege.

Skrevet

Har du begynt på noen nye piller?

Nope, alt er som før........

Altså, ingen endringer i min livssituasjon eller vaner.....

Skrevet

Nope, alt er som før........

Altså, ingen endringer i min livssituasjon eller vaner.....

Min mor kalte dette å få "nellå". Rett og slett bare utslett av uviss grunn.

• 2 uker senere...
Gjest Hvet du ?
Skrevet

Jeg oplevde en merkelig måte å få min 1. elveblest m/veskende eksem på. I godt voksen alder fikk jeg en bedøvelse som jeg først fikk en allergisk reakjon på 3 dager etter etter sprøyten. Det var på en vanelig bedøvelse som jeg fikk flere ganger og vær gang reagerte jeg kraftigere å kraftigere på uten at noen skjønte hva det var. Å det ble værre å værre å stoppe det på det verste hadde jeg dette i over 2 mnd..Men pluttselig gikk det opp et lys..... Utslette (da lærte jeg å klø meg som en hund, dag og natt) startet på en side av overkroppen for siden å gå til neste og siste gang har det krabbet ned på ben ol. Det viste seg at jeg også var blitt alergisk mot medisinen også :o(. Nå kan jeg aldrig hvite hva som løser det ut. Men er veldig oppmerksom på utslette for det må stoppes snarest mulig pga tidligere allergi sjokk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...