Gå til innhold

Hva kalte dere kosedyrene/dukkene deres når dere var små?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

husker at jeg oppkalte dukkene mine etter unger i barnehagen. De het Anne og Cathrine, Carina og Maiken.

Noen som tror de har gått i barnehage med meg?

Carina og Maiken har jeg fortsatt beholdt. Jeg hadde også en tøyand som het Andy. (orginalt eller hva?)

hva med dere?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• Dorthe

3

• flisa

2

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husker bare jeg hadde to Cindy-dukker som het Liz (klippet håret hennes og farget det med tusj så hun ble punker) og Melissa (etter hun mørkhåra i Falcon Crest eller Dynastiet ellerno)

Hadde også en stor lekehund som het Truls og en filledokke som het Leif Konrad, men de var døpt av min mor og søstrene hennes :-)

Skrevet

Jeg lekte ikke så mye med dukker som liten, men jeg hadde en som het Mette - det var det fineste jentenavnet jeg kunne tenke meg. ;o)

Skrevet

jeg hadde en bamse med det lite orginalet navnet: Bamseliten:-)

Har ham ennå i et glasskap i stua, ingen av mine barn har fått leke med den;-) hehehe har ikke hjertet til å legge ham i ei kasse på loftet..

Skrevet

Selen min het Amanda etter henne heather Locklear spilte i Dysnasty =)

Skrevet

Hadde ei dukke som het Bella. Kalte den det for det stod baki nakken. Ei venninna av meg kalte dukken for "Bælla", noe jeg var særdeles lite glad for. hehe :-)

Skrevet

Den første bamsen jeg hadde, het Miguel.

Litt senere fikk jeg en stor, god, hvit bamse som pappa hadde kjøpt i Amerika. Den het Sofus.

Dukkene hadde vel ikke noen spesielle navn, tror jeg.

Gjest baremei
Skrevet

Jeg hadde to dokker som het Mandel(gutt) og Mandela(jente). Tipper jeg hadde hørt om Nelson Mandela på nyhetene ja...:) Og så apen Kjell, da. Han var go´, han!

Skrevet

Camilla, Monica og Karin, het dokkene mine. Og bamsenehet Totte og Bomle. :)

Gjest @riele
Skrevet

Jeg hadde en kosehund (som så ganske ekte ut) som fikk det eminente navnet VOVVEN. Han hadde kjempegode ører!

Også hadde jeg en negerdukke som het for Babboh, og en stor rosa bamse som het for Babar. Men Babar var ikke spesielt kul. Han hadde for voksent uttrykk for min del.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Dukkene/bamsene mine fikk nytt navn annenhver dag.

Men hadde en kjempestor bamse som bror min bestemte skulle hete Odd. (Aner ikke hvor han fikk det navnet fra men)

Så hadde jeg..kremt.. har fortsatt...en liten hvit sjimpanse som heter Julius. =)

Skrevet

Jeg hadde en dukke som het Marianne, fordi det var det fineste navnet jeg visste om da jeg fikk dukken.

Og så hadde jeg en oransje (!) plysjrådyrelefant (vanskelig å si hva slags dyr det egentlig var), som het Dumbo.

Skrevet

Dokka mi het Lotte.

Jeg fikk dokka på ettårsdagen, men den fikk ikke navn før jeg var tre år gammel. Da lå jeg på sykehus en ukes tid og på samme rom som meg lå en jente ved navn Lotte. Hun hadde brukket beinet og jeg grubla fælt på hva som var inni gipsen hennes. Beinet var jo borte siden det var brukket (av)...

Lotte gjorde visst et dypt inntrykk på meg. Hun hadde en mystisk gips som jeg ikke helt skjønte poenget med. Dessuten var Lotte veldig stor med sine 6 år!

Skrevet

Jeg hadde en dukke som het Marianne, fordi det var det fineste navnet jeg visste om da jeg fikk dukken.

Og så hadde jeg en oransje (!) plysjrådyrelefant (vanskelig å si hva slags dyr det egentlig var), som het Dumbo.

Åh, Marianne var drømmenavnet mitt da jeg var liten. Jeg var litt sur fordi foreldrene mine ikke hadde gitt meg to navn. Ville så gjerne hete Togli Marianne, eller til nød Togli Cathrine....

Gjest Timari
Skrevet

Åh, Marianne var drømmenavnet mitt da jeg var liten. Jeg var litt sur fordi foreldrene mine ikke hadde gitt meg to navn. Ville så gjerne hete Togli Marianne, eller til nød Togli Cathrine....

når jeg ser nicket ditt så tenker jeg på tog (kanskje ikke så rart) men hva er bakgrunnen for nicket ditt? Er det tilfeldig?

Skrevet

når jeg ser nicket ditt så tenker jeg på tog (kanskje ikke så rart) men hva er bakgrunnen for nicket ditt? Er det tilfeldig?

Huff, det nicket mitt er så fantasiløst at du kan ikke tro det. Første gang jeg våga meg inn på DOL for ca 6 år siden(?), måtte jeg bare lage meg et nick. Tok da initialene mine + noen bokstaver til fra navnet mitt. Hadde ikke tenkt jeg skulle være på DOL mer enn den ene gangen, så pytt, nicket var heeeelt uviktig.

Jeg har flere ganger tenkt å få meg et litt mer spennende/fancy/kult/personlig etc. nick, men nå _er_ jeg på en måte "togli". Jeg tror muligens jeg får identitetsproblemer hvis jeg bytter nick ;o)

Skrevet

Ei het Jorun. Hun var stor og ganske stiv, og var skamklipt. I følge mamma var det jeg som stod for den frisyren, men det kan jeg virkelig ikke huske!

Ellers hadde jeg Wenche og Maren. Cindy het Cindy, Barbie het Barbie.

Men - det hendte det foregikk noen navneskifter, da. Husker jeg var misunnelig på de som klarte å ha det samme navnet på dukkene hele tiden!

Og jeg synes fremdeles Jorun, Venke og Maren er fine navn :-)

Skrevet

Bamsen min het Bamse Minsten, oppkalt etter en bamse i en bok jeg likte godt. Jeg hadde også en kosekatt som het Kari. Og så hadde jeg to dukker, en som het Ingvild og en som het Fredrik.

Gjest Timari
Skrevet

Huff, det nicket mitt er så fantasiløst at du kan ikke tro det. Første gang jeg våga meg inn på DOL for ca 6 år siden(?), måtte jeg bare lage meg et nick. Tok da initialene mine + noen bokstaver til fra navnet mitt. Hadde ikke tenkt jeg skulle være på DOL mer enn den ene gangen, så pytt, nicket var heeeelt uviktig.

Jeg har flere ganger tenkt å få meg et litt mer spennende/fancy/kult/personlig etc. nick, men nå _er_ jeg på en måte "togli". Jeg tror muligens jeg får identitetsproblemer hvis jeg bytter nick ;o)

kjenner til den identitetsproblematikken. Det er lenge siden jeg skiftet nick på DOL, men fremdeles synes jeg det er rart, akkurat som om det ikke er meg.

Henriette1365380130
Skrevet

Hm.

Yndlingsdukken min het i hvertfall Lise.

Husker ikke hvorfor jeg kalte den det, men jeg tror jeg kalte den opp etter mamma som het Elise.

Husker ikke hva alle het, men hadde en som het Pernille.. hm, jah, og en som het Anne ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...