Gå til innhold

Hva kalte dere kosedyrene/dukkene deres når dere var små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for 3 år siden fått kjøpt en likedan dukke som jeg hadde da jeg var liten, en Anne Lise-dukke fra Fevik dukkefabrikk. Den ble for alltid hetende Nydokka. :o)

Og så har jeg en stor apekatt som jeg fikk til jul da jeg var 7 år og den ble døpt Julius, dette var leeeenge før sjimpansen Julius på tv altså!

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• Dorthe

3

• flisa

2

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dukkene/bamsene mine fikk nytt navn annenhver dag.

Men hadde en kjempestor bamse som bror min bestemte skulle hete Odd. (Aner ikke hvor han fikk det navnet fra men)

Så hadde jeg..kremt.. har fortsatt...en liten hvit sjimpanse som heter Julius. =)

Min Julius sitter på toppen av et skap på stua den dag i dag! :o) Sammen med Nydokka...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Min Julius sitter på toppen av et skap på stua den dag i dag! :o) Sammen med Nydokka...

Åhh..har du å en liten Julius? Så koslig!!

Juliusen min har vært med alle de 5 gangene jeg har flyttet og blir forhåpentligvis med videre i livet =)

Nydukka er forresten et genialt navn..hihi =)

Skrevet

Jeg hadde en nydelig lyseblå og hvit bamse som mamma hadde sydd. Den hette Håkon - det fineste guttenavnet jeg visste om!

Ellers hadde jeg dokker som het Lilly, Birgit, Marie og Aina.

Jeg hadde en oransje tøyfigur som det stod "Made in Hong Kong" på. Den het selvfølgelig Hongkongeser!

Da jeg var 16 og veldig forelsket, kjøpte jeg en lyseblå liten bamse som jeg kalte opp etter min uoppnåelige drøm...:-)

Skrevet

Åhh..har du å en liten Julius? Så koslig!!

Juliusen min har vært med alle de 5 gangene jeg har flyttet og blir forhåpentligvis med videre i livet =)

Nydukka er forresten et genialt navn..hihi =)

Liten? Neida - han er 56-57 cm lang! Han blir faktisk 30 år nå til jul så han er en voksen herremann. :o) Han har fulgt meg siden jeg var 7 1/2 år og kommer til å følge meg til jeg selv takker for meg. Ungene får ikke leke med ham! Ei heller med Nydokka mi. :o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Liten? Neida - han er 56-57 cm lang! Han blir faktisk 30 år nå til jul så han er en voksen herremann. :o) Han har fulgt meg siden jeg var 7 1/2 år og kommer til å følge meg til jeg selv takker for meg. Ungene får ikke leke med ham! Ei heller med Nydokka mi. :o)

He he..nesten like stor som deg da :P

Skrevet

Jeg hadde en guttedukke som hadde liten tissemann og som kunne tisse...., den hadde det flotte navnet Charles...:-)

Skrevet

Eg kan knapt hugse namna på alle saman! Gurimalla, er eg blitt SÅ gamal og gløymsk?

Men bamsen min, han som var min beste ven i heile verda, hugsar eg naturlegvis namnet på. Han heitte Nusse.

Eg hadde også ei dukke som heitte Thomas (ordentleg guttedukke med "tut"), ein liten tøyhund som heitte Mariann (og som var kjærasten til Nusse), ei flott raudhåra dukke som heitte Nancy (det stod utapå kartongen, så ho fikk halde fram å heite dét) og ei som heitte... ja kva var det, det var visst noko på M - Mette, kanskje?

Eg har aldri vore nokon utprega dukke-person...

hare1365380455
Skrevet

Huff, det nicket mitt er så fantasiløst at du kan ikke tro det. Første gang jeg våga meg inn på DOL for ca 6 år siden(?), måtte jeg bare lage meg et nick. Tok da initialene mine + noen bokstaver til fra navnet mitt. Hadde ikke tenkt jeg skulle være på DOL mer enn den ene gangen, så pytt, nicket var heeeelt uviktig.

Jeg har flere ganger tenkt å få meg et litt mer spennende/fancy/kult/personlig etc. nick, men nå _er_ jeg på en måte "togli". Jeg tror muligens jeg får identitetsproblemer hvis jeg bytter nick ;o)

Nei, du må ikke bytte!:)

Skrevet

He he..nesten like stor som deg da :P

Bare pass deg du, ellers hopper jeg opp og biter deg i kneet!

Skrevet

kjenner til den identitetsproblematikken. Det er lenge siden jeg skiftet nick på DOL, men fremdeles synes jeg det er rart, akkurat som om det ikke er meg.

Sant det... Men du....Slutt å tenke på tog når du ser nicket mitt da ;o)

Gjest Timari
Skrevet

jeg ser for meg Thomas Lokomotiv, litt vanskelig å endre bildet. da må jeg få noen andre assosiasjoner først.

dumt å be meg om å slutte å tenke på noe, det fungerer som regel helt motsatt o-;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bare pass deg du, ellers hopper jeg opp og biter deg i kneet!

Hehe.. Husk at jeg bare er bittelitt høyere enn deg, så ikke sats for mye da.. :P Hihi

Skrevet

Kom akkurat til å tenke på en diger hundebamse jeg vant på tivoli for endel år siden. Han satt i forsetet på bilen, med sikkerhetsbeltet på, på vei hjem fra tivoliet. Bamsebikkja ble kalt Roger-Johnny fordi den så litt kriminell ut.

Når eldstejenta ble født, la hun kjapt sin elsk på Roger-Johnny. Han måtte sove sammen med henne osv. Etter et par år var jeg grådig lei den bikkja som tok så enormt med plass på barnerommet, men kaste den fikk jeg ikke lov til.

Plutselig en dag hadde datteren min hatt et lite tisseuhell og hadde tissa oppi hodet til Roger-Johnny (fortsatt litt uvisst hvordan..). Vi fant ut at han var for stor til vaskemaskina og siden lillemor absolutt syntes tiss var ekkelt, fikk vi lov å kaste Roger'n på bålet. Se så, da var vi kvitt'n! Men jeg må innrømme at jeg savner'n litt innimellom da...

Skrevet

jeg ser for meg Thomas Lokomotiv, litt vanskelig å endre bildet. da må jeg få noen andre assosiasjoner først.

dumt å be meg om å slutte å tenke på noe, det fungerer som regel helt motsatt o-;)

Thomastoget?! Pføy...

*sender tog-frie vibber til Timari*

Gjest Timari
Skrevet

Kom akkurat til å tenke på en diger hundebamse jeg vant på tivoli for endel år siden. Han satt i forsetet på bilen, med sikkerhetsbeltet på, på vei hjem fra tivoliet. Bamsebikkja ble kalt Roger-Johnny fordi den så litt kriminell ut.

Når eldstejenta ble født, la hun kjapt sin elsk på Roger-Johnny. Han måtte sove sammen med henne osv. Etter et par år var jeg grådig lei den bikkja som tok så enormt med plass på barnerommet, men kaste den fikk jeg ikke lov til.

Plutselig en dag hadde datteren min hatt et lite tisseuhell og hadde tissa oppi hodet til Roger-Johnny (fortsatt litt uvisst hvordan..). Vi fant ut at han var for stor til vaskemaskina og siden lillemor absolutt syntes tiss var ekkelt, fikk vi lov å kaste Roger'n på bålet. Se så, da var vi kvitt'n! Men jeg må innrømme at jeg savner'n litt innimellom da...

husker isbjørnen som søskenbarnet mitt fikk da hun var tre år. Hun klarte ikke forskjellen på Bjørn og Jørn så den ble hetende Jørn etter en som jobbet i barnehagen. Etter en stund så lærte hun at det var en isbjørn hun hadde. Så nå heter han Isjørn. og det er det kjæreste kosedyret hun har

Skrevet

Jeg tenker på en dvergschnauser når jeg ser nicket ditt men aner ikke hvorfor :o)

En lys en?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...