Gjest 1 års permisjon med lønn? Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Når man får barn får man i dag inntil ett år permisjon med lønn. Dette forutsetter at mottakeren av fødselspenger har vært i arbeid i minst seks måneder før hun går ut i permisjon. Spm mitt er: Jeg er nå "outsourcet" i en bedrift som etterhvert skal ansette meg, si jeg skulle bli gravid to mnd etter jeg er fast ansatt i denne bedriften (som jeg allerede har jobbet i i 3 år) vil det da påvirke meg i negativ forstand? 0 Siter
laban Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Hvordan "outsourcet" da? Det spiller ingen rolle om du er ansatt et annet sted og jobber i denne bedriften via et vikarbyrå eller en annen bedrift som leier deg ut. Man må ikke ha vært ansatt samme sted i 6 mnd, bare et eller annet sted og mottatt lønn. Eneste som kan gi plunder, er hvis du har mottatt sluttpakke / etterlønn i én porsjon, slik at det går mange mnd uten utbetalinger. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Hvor du har jobbet er ikke relevant - eneste kravet er at du skal ha hatt lønnet arbeid seks av de siste ti månedene for opptjene retten til lønnet permisjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.