Juneau Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ok, da stiller det seg ihvertfall helt annerledes slik jeg ser det. Da var det vel deilig for deg å få en mann som ville delta. Joda, det er flott med en deltagende mann. Samtidig har jeg hele tiden vært bevisst på at han er et likeverdig medlem av familien, og han har like mye å si hjemme som meg - også i ting som har med guttene å gjøre. F.eks er det hans fulle rett å gi gutta en dose kjeft hvis de har gjort seg fortjent til det... Gutta respekterer og er glad i ham, men de vet også godt hvem som er ders far - og den plassen kan han ikke ta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1219992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Joda, det er flott med en deltagende mann. Samtidig har jeg hele tiden vært bevisst på at han er et likeverdig medlem av familien, og han har like mye å si hjemme som meg - også i ting som har med guttene å gjøre. F.eks er det hans fulle rett å gi gutta en dose kjeft hvis de har gjort seg fortjent til det... Gutta respekterer og er glad i ham, men de vet også godt hvem som er ders far - og den plassen kan han ikke ta. "F.eks er det hans fulle rett å gi gutta en dose kjeft hvis de har gjort seg fortjent til det" Selvsagt har han det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1219997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvis barnets mor hadde kommet og sagt at barnet ikke ville ha meg der, så hadde nok far tatt en prat med barnet for å fått dette bekreftet (uten meg tilstede). Ja nemlig, og sånne konfrontasjoner er veldig vanskelig for et barn å ta, for barnet vet at pappa forteller alt videre til stemor. Da blir det også sånn at pappa vil prøve å overtale gutten, for å ikke såre kona. Da er det like greit å la det være, la henne komme, og heller gjøre det beste ut av det. Når pappa og stemor ikke vil ta et hint men må ha det rett ut, velger barnet minste motstands vei. Men i vår situasjon så lyver mor til oss om det meste, så for alt vi kunne ha visst så kunne det vært bare oppspinn bare fordi moren ikke ville hatt meg der. Mens hun tar med sin nye mann på absolutt alt uten å ta hensyn til sin eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Vel det er mulig det stiller seg annerledes når barnet bare er et år. Så lenge både mamma`n og pappa`an synes det er greit at det er slik, ja så skal ikke jeg si at det ikke er riktig. Men jeg vet at hvis jeg skulle blitt skilt nå, så er det bare jeg og pappa`n som har bestemmelsesrett når det gjeder viktige ting som angår barna.Jeg føler meg helt trygg på at han ikke ville hatt med seg en ny kjæreste på foredremøte. Jeg ville heller ikke ha stilt opp på føredremøte til min kjærestes barn.Da hadde jeg følt meg som en inntrenger og rimelig teit.. Ikke så lenge barna allerede har en mor. Hvis den biologiske mor var død stiller deg seg annerledes. Nå er to av barna våre såpass store så hvis det plutselig skulle vært noen andre som hadde prøvd å bestemme ville de ikke ha taklet det. Alt annet som avslutninger, fotballkamper og andre hyggelige ting tror jeg hadde stilt seg annerledes. Der synes jeg bare det er koselig at alle stiller. Jeg forsøker ikke å bestemme noe som helst. Jeg er med for å få den samme informasjonen som alle andre, og forholder meg nøktern, men hører hva andre sier. For vi kommuniserer så og si ikke med mor dessverre, så vi får aldri noe info fra henne. Vi må bruke alle andre måter vi kan til å skaffe info. Vi må hele tiden ringe barnehagen hvis vi vil snakke med barnet utenom de dagene hun er hos oss, for mor nekter. Vi må ringe legen hennes ved jevne mellomrom hvis vi vil vite om hun har vært syk eller noe, osv. osv. Så det er ikke så enkelt. Og sånn var det før jeg kom inn i bildet også, så det har ikke endret seg etter det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg forsøker ikke å bestemme noe som helst. Jeg er med for å få den samme informasjonen som alle andre, og forholder meg nøktern, men hører hva andre sier. For vi kommuniserer så og si ikke med mor dessverre, så vi får aldri noe info fra henne. Vi må bruke alle andre måter vi kan til å skaffe info. Vi må hele tiden ringe barnehagen hvis vi vil snakke med barnet utenom de dagene hun er hos oss, for mor nekter. Vi må ringe legen hennes ved jevne mellomrom hvis vi vil vite om hun har vært syk eller noe, osv. osv. Så det er ikke så enkelt. Og sånn var det før jeg kom inn i bildet også, så det har ikke endret seg etter det. Får du noe informasjon ut av legen da? Jeg kan ikke skjønne at han har lov til å gi deg noe informasjon. Eller er det mannen din som ringer? Hvem som helst kan jo ringe til legen for å utgi seg for å være far til barnet. Synes det høres svært rart ut om legen gir dere informasjon gjennom telefonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Får du noe informasjon ut av legen da? Jeg kan ikke skjønne at han har lov til å gi deg noe informasjon. Eller er det mannen din som ringer? Hvem som helst kan jo ringe til legen for å utgi seg for å være far til barnet. Synes det høres svært rart ut om legen gir dere informasjon gjennom telefonen. Far har delt foreldreansvar for barnet og har rett på all info når det gjelder sitt eget barn. Vi var i møte med fastlegen til barnet for en stund siden og forklarte situasjonen, og ble da enige om at vi kunne ringe og få infoen pr. telefon ved jevne mellomrom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Far har delt foreldreansvar for barnet og har rett på all info når det gjelder sitt eget barn. Vi var i møte med fastlegen til barnet for en stund siden og forklarte situasjonen, og ble da enige om at vi kunne ringe og få infoen pr. telefon ved jevne mellomrom. Ok, da skjønner jeg. Men du sier hele tiden vi. Jeg regner med det er mannen din som kan ringe å få slik informasjon da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ok, da skjønner jeg. Men du sier hele tiden vi. Jeg regner med det er mannen din som kan ringe å få slik informasjon da. Ja, det er han som ringer, men det var vi som var i møte med ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaReodor Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg er visst rar jeg. Jeg vil gjerne ha med stemora til ungene på foreldremøter - det må da være fint for henne å bli direkte informert om hva som skjer med ungene også? Å kunne spørre lærer eller førskolelærer om det er noe hun lurer på? Men jeg har jo skjønt at jeg har et helt annet forhold til henne enn det som er vanlig mellom mor og stemor. Stemødre kan ikke ryddes bort og hentes fram etter biomors innfall. Vil du ha ei fremmed jente til å passe på barna dine, ofre egne interesser for dem, bruke tid og penger på dem - ja da må du gi noe du også. Stemødre gjør en fantastisk jobb. Når gjorde du noe siste for hennes eventuelle barn? Mødre overfører ofte egne antipatier til barna, det kan være derfor din sønn ikke liker situasjonen. Hun tåler å ha deg i livet sitt, med ditt smålige mas. Og hun er snill og god mot ungen din. Da får du tåle henne også, og kanskje til og med være ørlite grann takknemlig. Fy deg, sure skorpionfisken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaReodor Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det er ikke din sak, at du ikke ønsker henne der spiller ingen rolle. At din sønn ikke ønsker henne der, må dere bare manne dere opp til å si. Hinte er ikke måten å gjøre det på. Forsøk så ærlig som mulig: x synes det er teit med tre (eller fire) foreldre på festen, og ønsker bare at vi to skal komme. Men han er redd for å såre nye samboer, og har derfor ikke sagt noe før nå. (dere har forresten veldig lang tid på dere ennå, det virker rart at dere planlegger og får et problem ut av dette alt nå?) Du Skorpionfisken, jeg tror at det er du selv som har problemet her. Kan ikke du få hjelp til å takle din manns nye kone og at forholdet deres er over? Ikke bruk barnet her, poenget er at du ikke liker å ha henne der. Og da har i verste fall DU og barnet et problem - sannsynligvis bare DU. Det er alt for mange som innbiller seg at stemødre kan instrueres og være en statist i biomors liv. Det er de ikke. Dere er nå 4 voksne og X-antall barn i storfamilien - og mange ting må tilpasses ALLE individene. Småting som bare gjelder barnet kan du og eksmannen din ta. Men alt som vil påvirke stemor og din nye mann er de faktisk parter i og må delta i. De skal ikke måtte tigge om å få være aktører i sitt eget liv. Du er ikke lengre hjemmets store administrator og hersker - du må dele denne plassen med ei ny jente som bestemmer noe i eksmannens liv. Det kan være problemet ditt, om du er vant til en dominerende rolle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Stemødre kan ikke ryddes bort og hentes fram etter biomors innfall. Vil du ha ei fremmed jente til å passe på barna dine, ofre egne interesser for dem, bruke tid og penger på dem - ja da må du gi noe du også. Stemødre gjør en fantastisk jobb. Når gjorde du noe siste for hennes eventuelle barn? Mødre overfører ofte egne antipatier til barna, det kan være derfor din sønn ikke liker situasjonen. Hun tåler å ha deg i livet sitt, med ditt smålige mas. Og hun er snill og god mot ungen din. Da får du tåle henne også, og kanskje til og med være ørlite grann takknemlig. Fy deg, sure skorpionfisken. Jeg er glad, og takknemlig for at min ex, når han først skulle forlate meg for en annen kvinne, fant en som mine barn liker. Har du lest innleggene mine før du la svaret ditt under Lillemors innlegg? Da synes jeg du skal lese dem om igjen. Min sønn ser helst at vi på den personlige, formelle middagen er kun to foreldre. På den påfølgende tilstelningen hvor hele skolen er tilstene vil han gjerne ha alle fire, tanter, onkler og besteforeldre til stede. Om jeg vil at hun skal passe barna mine og ofre egne interesser for dem? Hva slags spørsmål er det? Jeg har da ikke ansatt henne som stemor. Det er min eksmann som har dratt henne inn i barnas liv, ikke jeg, så jeg kan vel ikke ha noen formening om hva hun skal eller ikke skal gjøre med barna når de er hos dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Du Skorpionfisken, jeg tror at det er du selv som har problemet her. Kan ikke du få hjelp til å takle din manns nye kone og at forholdet deres er over? Ikke bruk barnet her, poenget er at du ikke liker å ha henne der. Og da har i verste fall DU og barnet et problem - sannsynligvis bare DU. Det er alt for mange som innbiller seg at stemødre kan instrueres og være en statist i biomors liv. Det er de ikke. Dere er nå 4 voksne og X-antall barn i storfamilien - og mange ting må tilpasses ALLE individene. Småting som bare gjelder barnet kan du og eksmannen din ta. Men alt som vil påvirke stemor og din nye mann er de faktisk parter i og må delta i. De skal ikke måtte tigge om å få være aktører i sitt eget liv. Du er ikke lengre hjemmets store administrator og hersker - du må dele denne plassen med ei ny jente som bestemmer noe i eksmannens liv. Det kan være problemet ditt, om du er vant til en dominerende rolle. Du, jeg er faktisk stemor også. Mor til to, stemor til fire og stebestemor også. Jeg har litt erfaring i dette. Jeg vet når jeg skal holde meg i bagrunnen når det gjelder stebarna mine, min samboer vet når han skal holde seg i bakgrunnen når det gjelder mine barn. Min manns kone har ikke egne barn, og vil få problemer med å få det, så hun har overskudd til å være mye for mine barn. De er glade i henne og setter pris på henne. Derfor er det så vanskelig når de ikke tar barnets hint om hvordan han vil ha det på den spesielle dagen. Vi møtes ofte tilfeldig, prater hyggelig, og sitter sammen på tilstelninger ellers, så det er ikke det store konfliktnivået her som du vil ha det til. Om du velger å ikke tro på det jeg skriver om hva min sønn formidler til oss alle fire, så er det ditt problem. Om du mener jeg trenger terapi, så tro gjerne det. Egentlig kan du ikke vite om jeg får terapi. Men, hvorfor svarer du ikke meg direkte, men legger svarene under andres innlegg, i dette tilfellet kvinnekvinne sitt innlegg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mlle de Beauvoir Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du, jeg er faktisk stemor også. Mor til to, stemor til fire og stebestemor også. Jeg har litt erfaring i dette. Jeg vet når jeg skal holde meg i bagrunnen når det gjelder stebarna mine, min samboer vet når han skal holde seg i bakgrunnen når det gjelder mine barn. Min manns kone har ikke egne barn, og vil få problemer med å få det, så hun har overskudd til å være mye for mine barn. De er glade i henne og setter pris på henne. Derfor er det så vanskelig når de ikke tar barnets hint om hvordan han vil ha det på den spesielle dagen. Vi møtes ofte tilfeldig, prater hyggelig, og sitter sammen på tilstelninger ellers, så det er ikke det store konfliktnivået her som du vil ha det til. Om du velger å ikke tro på det jeg skriver om hva min sønn formidler til oss alle fire, så er det ditt problem. Om du mener jeg trenger terapi, så tro gjerne det. Egentlig kan du ikke vite om jeg får terapi. Men, hvorfor svarer du ikke meg direkte, men legger svarene under andres innlegg, i dette tilfellet kvinnekvinne sitt innlegg? Synes du har en flott holdning, jeg. Den som trenger terapi her er nok ikke deg. LaReodor sliter tydeligvis veldig i sin rolle som stemor, og faar ut sin bitterhet ved aa mistolke innlegene dine som det passer henne for aa saa kunne hakke paa deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg er glad, og takknemlig for at min ex, når han først skulle forlate meg for en annen kvinne, fant en som mine barn liker. Har du lest innleggene mine før du la svaret ditt under Lillemors innlegg? Da synes jeg du skal lese dem om igjen. Min sønn ser helst at vi på den personlige, formelle middagen er kun to foreldre. På den påfølgende tilstelningen hvor hele skolen er tilstene vil han gjerne ha alle fire, tanter, onkler og besteforeldre til stede. Om jeg vil at hun skal passe barna mine og ofre egne interesser for dem? Hva slags spørsmål er det? Jeg har da ikke ansatt henne som stemor. Det er min eksmann som har dratt henne inn i barnas liv, ikke jeg, så jeg kan vel ikke ha noen formening om hva hun skal eller ikke skal gjøre med barna når de er hos dem. Du sier f.eks. at du ikke har ansatt henne som stemor og at det er mannen din som har dratt henne inn i barnas liv. Det er noe med hvordan du ordlegger deg, som får det til å virke som du slett ikke har et så avslappet forhold til denne kvinnen som du sier :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Du sier f.eks. at du ikke har ansatt henne som stemor og at det er mannen din som har dratt henne inn i barnas liv. Det er noe med hvordan du ordlegger deg, som får det til å virke som du slett ikke har et så avslappet forhold til denne kvinnen som du sier :-) Mulig det, men jeg har ikke ansatt henne, helt sant. LaReodor provoserte meg med sitt innlegg, derfor min skarphet. Men det er klart at helt uproblematisk synes jeg ikke det er. Hvor mange andre roper halleluja og synes det er fantastisk at mannen deres forelsker seg i en annen kvinne, har et forhold til henne lenge for så å skille seg for å gifte seg med henne. Men jeg oppfører meg veldig pent i RL, klager aldri overfor barna og er bare positiv. Min eldste har faktisk kommentert at han synes det er rart at jeg er så positiv overfor stemoren hans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Synes du har en flott holdning, jeg. Den som trenger terapi her er nok ikke deg. LaReodor sliter tydeligvis veldig i sin rolle som stemor, og faar ut sin bitterhet ved aa mistolke innlegene dine som det passer henne for aa saa kunne hakke paa deg. Takker og neier :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Mulig det, men jeg har ikke ansatt henne, helt sant. LaReodor provoserte meg med sitt innlegg, derfor min skarphet. Men det er klart at helt uproblematisk synes jeg ikke det er. Hvor mange andre roper halleluja og synes det er fantastisk at mannen deres forelsker seg i en annen kvinne, har et forhold til henne lenge for så å skille seg for å gifte seg med henne. Men jeg oppfører meg veldig pent i RL, klager aldri overfor barna og er bare positiv. Min eldste har faktisk kommentert at han synes det er rart at jeg er så positiv overfor stemoren hans. Men da har jo eldstemann antennene ute, og viser omsorg for deg. Er ikke derfor han bare vil at dere to skal komme? Hadde vært klin forbannet, såret og hatet alt ved hele konstellasjonen, jeg, så ære være deg som klarer å oppføre deg pent ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Stemødre kan ikke ryddes bort og hentes fram etter biomors innfall. Vil du ha ei fremmed jente til å passe på barna dine, ofre egne interesser for dem, bruke tid og penger på dem - ja da må du gi noe du også. Stemødre gjør en fantastisk jobb. Når gjorde du noe siste for hennes eventuelle barn? Mødre overfører ofte egne antipatier til barna, det kan være derfor din sønn ikke liker situasjonen. Hun tåler å ha deg i livet sitt, med ditt smålige mas. Og hun er snill og god mot ungen din. Da får du tåle henne også, og kanskje til og med være ørlite grann takknemlig. Fy deg, sure skorpionfisken. Du trenger ikke si det til meg... Jeg tar godt vare på stemora til ungene mine jeg. Hun har ikke unger selv, kan ikke få og jeg har sagt til henne at jeg gjerne låner henne mine. Vi er gode venner vi og jeg er av de få tydeligvis som synes det er riktig at hun er med på foreldresamtaler og foreldremøter, hun er jo en nesten like stor del av barnas hverdag som det jeg er! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du trenger ikke si det til meg... Jeg tar godt vare på stemora til ungene mine jeg. Hun har ikke unger selv, kan ikke få og jeg har sagt til henne at jeg gjerne låner henne mine. Vi er gode venner vi og jeg er av de få tydeligvis som synes det er riktig at hun er med på foreldresamtaler og foreldremøter, hun er jo en nesten like stor del av barnas hverdag som det jeg er! Jeg er helt enig med deg. Jeg synes og det er helt greit at farens ektefelle er med på foreldremøter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg er igrunn ganske enig med deg, jeg har aldri helt forstått hvorfor min eks nye kone skal være med på alt av skoleavsluttninger etc. så lenge barna vår har du friske oppegående foreldre som møter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180838-hun-er-alltid-der/page/4/#findComment-1220781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.