Gå til innhold

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

"Husokkupantene har holdt til i bygget siden oktober i fjor. I går skal de ha levert et brev til FNs generalsekretær Kofi Annan der de klager på Oslo Kommune, som de mener bryter folkeretten ved å tvinge dem ut bare for å kunne omsette leilighetene for høystbydende, sier han."

Kanskje det er løsningen. Jeg kan jo bare bryte meg inn i en luksusvilla som skal selges og hevde at de bryter folkeretten dersom de kaster meg ut.

Hvor idiot er det egentlig mulig å bli.

Det er en ærlig sak å være arbeidsledig. Det er ikke "bare" å få seg en jobb.

Men med de støtteordningene vi har i Norge er det fullt mulig å ha et sted å bo selv uten jobb. Med mindre du bruker opp pengene du får på dop, alkohol eller annet tull.

Skrevet

En gjeng med drittunger. Hverken mer eller mindre.

Gjest papirtiger
Skrevet

Stakkars unge...

Ja, det tenkte jeg også... Må være belastende å vokse opp med husokkupanter.

Bor forresten på Bjølsen selv, så møtte kjekke politimenn i stad :) Var nesten så jeg sa noe om fascistsvin for å få litt kroppskontakt ;)

Skrevet

Jeg skjønner fader ikke at det går an å være så blåst.

Tenk om alle bare skulle ta seg til rette på den måten der. "Huset sto jo tomt"

Makan til tomsinger.

Skrevet

Tenk så jævlig kjedelig alt hadde blitt om hele samfunnet besto av hardt arbeidende A4-mennesker.

Gjest antiparasitt
Skrevet

Tenk så jævlig kjedelig alt hadde blitt om hele samfunnet besto av hardt arbeidende A4-mennesker.

Det er fullt mulig å være hardtarbeidende uten å være A4.

Det er også fullt mulig å være en A4-parasitt.

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen. Det er min mening at det ikke er et urimelig krav overfor samfunnet at det bygges rimelige utleieboliger som ubemidlede kan leie. Andelen fattige, med og uten barn, i Norge er ikke ubetydelig.

Skrevet

Det er fullt mulig å være hardtarbeidende uten å være A4.

Det er også fullt mulig å være en A4-parasitt.

Det er sannelig et godt poeng!

Skrevet

Bor forresten på Bjølsen selv, så møtte kjekke politimenn i stad :) Var nesten så jeg sa noe om fascistsvin for å få litt kroppskontakt ;)

Luringen! Sikkert mange poltifolk der som var litt løse på avtrekkern i dag! Du kan jo prøve med et lite diskret skilt med "my home is my castle" på i morgen, så kanskje dem holder litt rundt deg! ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Her skal du få et bra tips:

Jeg eier en barnehage, og i den forbindelse inviterte jeg brannvesenet på besøk :)

På mandag kom det en stor stigebil inn på plassen, men fire kjekke brannmenn. Små barn fikk store øyne, leke i bilen, prøve hjelmer - mens assistenter og eier fikk hele 40 minutter "alene" med fire kjekke brannmenn :)

Og hyggelige som vi er så serverte vi kaffe, så brannmennene var så blide så!

Gjest papirtiger
Skrevet

Her skal du få et bra tips:

Jeg eier en barnehage, og i den forbindelse inviterte jeg brannvesenet på besøk :)

På mandag kom det en stor stigebil inn på plassen, men fire kjekke brannmenn. Små barn fikk store øyne, leke i bilen, prøve hjelmer - mens assistenter og eier fikk hele 40 minutter "alene" med fire kjekke brannmenn :)

Og hyggelige som vi er så serverte vi kaffe, så brannmennene var så blide så!

En ting er å begå sivil ulydighet for å bli tatt på av kjekke politi/brann-menn, en annen ting er å starte en barnehage for å oppnå det ;)

Gjest Persille
Skrevet

En ting er å begå sivil ulydighet for å bli tatt på av kjekke politi/brann-menn, en annen ting er å starte en barnehage for å oppnå det ;)

Vel, tiltaket er jo bra? Årsaken for oppstart er jo uvesentlig så lenge alle er fornøyde og barnehagedekningen i tillegg blir bedre? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...