Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gi når en ganske nær slektning konfirmerer seg nå til dags? Tenkte 2000 (?)

Gjest kovac...
Skrevet

2000 kroner????? Uff....det hørtes da utrolig mye ut. Glad jeg ikke har så noen nære slektninger som skal konfirmeres dersom jeg skulle gitt så mye, hadde jo blitt ruinert. Herregud...vi gir jo ikke på langt nær så mye i brullupspresang til søsken en gang.

Gjest krepsa
Skrevet

Vi ga 1000,- til han jeg er tante for. Det var for 2 år siden.

I år skal søsteren konfirmere seg, og gaven blir den samme.

Gjest Dyrt nok
Skrevet

I vår familie gir vi 600 til nieser og nevøer. Da er vi i tillegg bedt i selskapet.

Skrevet

2000????

Å herregud...det er vel ikke vanlig å gi så mye om en ikke er foreldre til konfirmanten vel?

Noen hundre til nære slektninger er det vi har pleid å bruke.

fei1365380229
Skrevet

Det kommer ikke jeg til å gi til ungene mine engang. Det var enormt mye. Da får man håpe dere har en liten familie eller sinnsykt god råd.

Skrevet

Støtter den tanken, ettersom vi selv har konfirmant i år...:-)

Nei, synes det var litt mye, tror gutten min vil få 1.000 kr av tantene og onklene sine! Sikkert mer av besteforeldre!

mvh

Gjest krepsa
Skrevet

Støtter den tanken, ettersom vi selv har konfirmant i år...:-)

Nei, synes det var litt mye, tror gutten min vil få 1.000 kr av tantene og onklene sine! Sikkert mer av besteforeldre!

mvh

Det samme som vi ligger på hos oss.

I år er det to konfirmanter i familien. Min datter og hennes kusine.

Skrevet

Hadde konfirmant fjor. Fikk 500kr. av tanter og onkler, søskenbarn og nære venner av oss som var i konfirmajsjonen.

En tante og onkel ga 1000kr. og besteforeldrene 1000kr.

Skrevet

Hadde konfirmant fjor. Fikk 500kr. av tanter og onkler, søskenbarn og nære venner av oss som var i konfirmajsjonen.

Unnskyld, feil, besteforeldrene 2000kr.

fei1365380229
Skrevet

Jeg syns alle får så vanvittig mye jeg. Jeg har ikke konfirmant før om 2 år, men jeg synes faktisk det er drøyt hvis han skal få 2000 kroner av besteforeldre og 1000 kroner av tanter og onkler. Han blir jo steinrik da jo. En annen ting er jo at tante og onkel har ganske så dårlig råd. 300 kroner det må være mer enn nok.

Har tre andre unger også som kommer på rekke og rad som konfirmanter :o)

Gjest men, men,men
Skrevet

Jeg syns alle får så vanvittig mye jeg. Jeg har ikke konfirmant før om 2 år, men jeg synes faktisk det er drøyt hvis han skal få 2000 kroner av besteforeldre og 1000 kroner av tanter og onkler. Han blir jo steinrik da jo. En annen ting er jo at tante og onkel har ganske så dårlig råd. 300 kroner det må være mer enn nok.

300 gir vi i vanlige bursdager vi.

Vi gir også 1000 fra tanter og onkler.

Mens tanter og onkler på den andre siden (gjelder min brors barn) gir 300.

Så jeg regner nok med at vi gir 1000 til dems konfirmant, og så får sikker vår konfirmant 300 fra dem

Skrevet

Hm, nieser/nevøer har fått mellom 500-800 fra foreldrene våres, fra hele familien altså.

Om det gjelder søsken...vet ikke helt men kan vel ikke forvente at unge/studenter skal ha råd til å gi så mye penger, evt bare velge en fin gave eller være inkl. i gaven fra foreldre?

Ellers så fikk jeg og min søster 10000 på bok fra våre besteforeldre på den ene siden, men da hadde de spart helt siden vi ble født med tanke på konfirmasjon eller 18årsdag...det ble konfirmasjon :P Fikk vel 1000 av mormor tror jeg. Det er mye nok for en minstepensjonist, så!

Ellers lå pengebeløpene på mellom 200 og 500 fra venner og venner av våre foreldre.

Skrevet

300 gir vi i vanlige bursdager vi.

Vi gir også 1000 fra tanter og onkler.

Mens tanter og onkler på den andre siden (gjelder min brors barn) gir 300.

Så jeg regner nok med at vi gir 1000 til dems konfirmant, og så får sikker vår konfirmant 300 fra dem

Man gir da vel etter evne? Noen har feks veldig stor familie med mange barn i konf/snart konf alderen, andre har mindre familie og bare en eller to å gi gave til liksom...og så kommer deres egen økonomiske livssituasjon i tillegg da..

Feks..en tante og onkel har kanskje 10 nevøer/nieser, mens en annen bare har to... det blir jo en del gaver etc i årenes løp (bursdag, jul og så konfirmasjon i tillegg)

Skrevet

Det kommer ikke jeg til å gi til ungene mine engang. Det var enormt mye. Da får man håpe dere har en liten familie eller sinnsykt god råd.

Det er en ganske liten familie fra fars siden, bare tre stykker som kommer til å være tilstede ettersom det er i en annen by, derfor tenkte jeg at jeg og min mor kunne gi 2000 til sammen.

fei1365380229
Skrevet

Det er en ganske liten familie fra fars siden, bare tre stykker som kommer til å være tilstede ettersom det er i en annen by, derfor tenkte jeg at jeg og min mor kunne gi 2000 til sammen.

Ja som noen annen skrev så får man gi etter evne og hva man føler er riktig. Husker jo selv for haugevis av år siden noen som hadde fått over 10 000 kroner til konfirmasjon, jeg fikk litt over 1000 kroner og var strålende fornøyd (helt til jeg hørte om de som hadde fått 10 dobbelt så mye. Neida!).

Vi kommer nok ikke til å gi så mye til barna våre hvis de skal konfirmeres, men jeg skal betale "lappen" og hvis vi har råd så kan vi sponse dem litt siden når de skal kjøpe hus. Forutsetter at jeg blir frisk igjen og kan begynne å jobbe :o)

Synes at 15 åringer med alt for mye penger mellom hendene ikke er så bra, det hender de er litt ufornuftige.

Skrevet

Helt enig, dette har utartet seg som bare det. Man får gi som hver og en har anledning til. Jeg synes toppen kr. 500 holder til nær familie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...