Gå til innhold

Hva noen fedre får seg til å tro !!

Anbefalte innlegg

Gjest ha ha ha ha

Min enslige venninne har konfirmant nå i vår.

Nå er alle innbydelsene sendt ut, til begge sider av familien til konfirmanten.

Hun tar en prat med pappaen til barnet (de har ikke bodd sammen på 8-9 år), lurer på hvordan de skal dele kostnadene til konfirmasjonen.

Han skulle da ikke betale noen konfirmasjon, han hadde betalt bidrag i "alle" år han, så han hadde betalt nok !!!!

Moren ringer trygdekontoret, her får hun beskjed om å samle på ALLE kvitteringene, for så å komme til dem etter at konfirmasjonen er over, de skulle da sjekke inntektene til foreldrene for så å finne ut hvor mye faren må betale, mest sansynlig må han betale mer enn halvparten pga at han tjener mer enn moren, trygdekontoret skulle hjelpe henne å "kreve" inn pengene.

Åååååh som vi gleder oss til å høre "pipa hans" da !!!!!!

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

11

• Katt-ja

8

• sheba

5

• fyrlykt

3

Mest aktive i denne tråden

Det er sørgelig at han han ikke bryr seg mer om barnet sitt.

Skamme seg, skulle han.

Men jeg synes det er enda rarere at sånne karer får nye kjærester. Hvorfor velger noen å gå inn i seriøse forhold med karer som ikke bryr seg om de barna de har fra før?

Det er sørgelig at han han ikke bryr seg mer om barnet sitt.

Skamme seg, skulle han.

Men jeg synes det er enda rarere at sånne karer får nye kjærester. Hvorfor velger noen å gå inn i seriøse forhold med karer som ikke bryr seg om de barna de har fra før?

"Hvorfor velger noen å gå inn i seriøse forhold med karer som ikke bryr seg om de barna de har fra før?"

Ja, du kan så si. Man begynner jo å lure på hvordan han selv fremstiller historien overfor en ny kjæreste...

Annonse

"Hvorfor velger noen å gå inn i seriøse forhold med karer som ikke bryr seg om de barna de har fra før?"

Ja, du kan så si. Man begynner jo å lure på hvordan han selv fremstiller historien overfor en ny kjæreste...

Jeg kan uansett ikke forstå det.

Ei venninne av meg ble sammen med en kar som hadde ei datter som var i skolealder. Han hadde ikke sett henne på fem-seks år, og begrunnet det med at "mora var gæern".

Alarmklokkene ringte for flere av oss, og ganske riktig: Hun ble gravid, og han forsvant.

Nydelig.

Gjest Nesten hodeløse Nick

Skjønner de ikke hva de gjør med barna. Håper for hans/hennes skyld at hun ikke har sagt noe.

Enkelte mannfolk altså...

"Enkelte mannfolk altså..."

Kanskje det ligger mer bak denne historien enn det som kommer frem i et lite innlegg på dol. Kanskje alle "dommerne" skulle vente med å avsi dom til alle parter har uttalt seg? Eller passer ikke det inn i den skjulte agendaen?

Kanskje det ligger mer bak denne historien enn det som kommer frem i et lite innlegg på dol. Kanskje alle "dommerne" skulle vente med å avsi dom til alle parter har uttalt seg? Eller passer ikke det inn i den skjulte agendaen?

Det månedlige bidraget er ment og dekke barnets behov til daglig, samt fritidssysler..

Synes du en konfirmasjon er dagligdags?

Kizza1365380506

Ja, det har du sikkert rett i. Konfirmasjon er da tross alt litt anderledes. Man kan krangle om mye men her er det barnet som skal stå i fokus og en bør ikke ødelegge konfirmasjonen pga andre konflikter. Her bør faren tenke litt anderledes, synes nå jeg.

Mvh

Professor Slur?????

Annonse

Gjest Nesten hodeløse Nick

begge foreldre skal bidra ekstra til en begivenhet som denne...

Håper den dagen kommer da foreldre tenker mer på barna enn på den parten som kanskje gikk..

Hvis du ennå ikke har skjønt det... Det jeg mener er at du kanskje bare får deler av sannheten i et innlegg her på dol, i og med at bare en aprt uttaler seg. Kanskje ikke så lurt å være skråsikker på grunnlag av kun innlegg fra den ene parten?

Hvis du ennå ikke har skjønt det... Det jeg mener er at du kanskje bare får deler av sannheten i et innlegg her på dol, i og med at bare en aprt uttaler seg. Kanskje ikke så lurt å være skråsikker på grunnlag av kun innlegg fra den ene parten?

sorry, jeg mente jo det, kom litt feil ut:-) tror vi mener det samme ja...

Gjest hva har det med saken å gjøre

OM det skulle ligge noe mer bak, når vi nå snakker om å dele utgiftene til en konfirmasjon, så spiller ikke det noen som helst rolle.

Ja, det er like dumt som at faren til 4-åringen min sier at han betaler sååå mye i bidrag at han ikke vil betale et øre utenom. Ski, sykkel o.l dekkes av bidraget mener han. Jeg er imponert over hvor mye han tror det bidraget dekker, hehe.

Vel, heretter er det slutt på å være dumsnill. Så nå får han jammen kjøpe ski, sykkel og det han ellers måtte trenge av ekstrautstyr (ikke klær da) selv når han har samvær. Han får da vitterlig 560 kr i samværsfradrag hver eneste mnd. Spørs om han da skjønner hva ting faktisk koster...

Ja, det er like dumt som at faren til 4-åringen min sier at han betaler sååå mye i bidrag at han ikke vil betale et øre utenom. Ski, sykkel o.l dekkes av bidraget mener han. Jeg er imponert over hvor mye han tror det bidraget dekker, hehe.

Vel, heretter er det slutt på å være dumsnill. Så nå får han jammen kjøpe ski, sykkel og det han ellers måtte trenge av ekstrautstyr (ikke klær da) selv når han har samvær. Han får da vitterlig 560 kr i samværsfradrag hver eneste mnd. Spørs om han da skjønner hva ting faktisk koster...

Er det så lurt å la denne krigen gå utover barna? Det er de som ikke har sykkel og sånt hos sin far. For mine barn ville det vært totalt katastrofe, og den gnieren kjøper aldri sykkel til dem, det er sikkert og visst. Da må de heller gå.

Sa trygdekontoret noe om en øvre grense for utgifter til en konfirmasjon? Kan en av foreldrene avgjøre prisnivået alene og i ettertid sende regning til den andre av foreldrene? En konfimasjon kan jo gjøres temmelig dyr hvis man går inn for det, både med tanke på klær og annet utstyr til konfirmanten, bevertning, leie av lokaler osv.

Jeg ønsker å ligge sånn omtrent midt på treet når det gjelder prisnivå, men jeg vet at hvis faren kunne velge ble det myye billigere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...