Gå til innhold

Hva noen fedre får seg til å tro !!

Anbefalte innlegg

Er det så lurt å la denne krigen gå utover barna? Det er de som ikke har sykkel og sånt hos sin far. For mine barn ville det vært totalt katastrofe, og den gnieren kjøper aldri sykkel til dem, det er sikkert og visst. Da må de heller gå.

Det går ike utover guttungen. Faren ordnet faktisk ski til han i påska. Jeg tror også at han ordner sykkel til han, fordi de bruker å sykle mye på sommeren.

Og han har jo valget. Hvis han deler utgiftene med meg slipper han betale alt selv.

Forøvrig foretrekker han å ordne finklær til guttungen selv når han har han på spesielle dager. En gang lot han ungen gå med joggesko til finklærne, enda han faktisk hadde finsko hjemme hos meg som han kunne brukt. Men han ville ikke at jeg skulle sende med noe nei....

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

11

• Katt-ja

8

• sheba

5

• fyrlykt

3

Mest aktive i denne tråden

Det går ike utover guttungen. Faren ordnet faktisk ski til han i påska. Jeg tror også at han ordner sykkel til han, fordi de bruker å sykle mye på sommeren.

Og han har jo valget. Hvis han deler utgiftene med meg slipper han betale alt selv.

Forøvrig foretrekker han å ordne finklær til guttungen selv når han har han på spesielle dager. En gang lot han ungen gå med joggesko til finklærne, enda han faktisk hadde finsko hjemme hos meg som han kunne brukt. Men han ville ikke at jeg skulle sende med noe nei....

Det høres jo ut som et fruktbart samarbeid...LOL

Det beste man kan gjøre i sånne tilfeller er å ikke bry seg, jeg gidder ikke lenger å hisse meg opp over alle de idiotiske greiene faren til mine barn finner på.

Gjest Elextra

Høres merkelig ut, men som alltid i slike konflikter føler jeg at vi ikke får informasjon fra begge sider. Det burde være en selvfølge at foreldrene deler utgiftene til et slikt arrangement.

Men jeg synes det var merkelig av mor å sende ut invitasjoner, og derved avgjøre bl.a. størrelsen på selskapet, uten å diskutere med far, hvis det ble forutsatt at han betaler halve kalaset.

petter smart

Dette er altså en kamp mellom mor og far. Der målet er å ødelegge den andre. For en koselig mor, og en koselig venninne du er.

Trygdekontoret har bare fortalt dere halve sannheten.

Selvfølgelig skal far være med å betale for konfirmasjonen. Men det betyr ikke at din venninne kan bruke så mye hun vil og dumpe halve (eller mer) regningen over på han.

For det første må han og hans familie inviteres. Han må også få være med å planlegge og bestemme hvordan konfirmasjonen skal være.

Dersom han ikke er med på konfirmasjonen trenger han bare å betale sin andel av visse utgifter (som ikke inkluderer mat og drikke til masse gjester), men som inkluderer bl.a. klær til konfirmanten.

Det høres jo ut som et fruktbart samarbeid...LOL

Det beste man kan gjøre i sånne tilfeller er å ikke bry seg, jeg gidder ikke lenger å hisse meg opp over alle de idiotiske greiene faren til mine barn finner på.

Ja, du må ikke snakke, hahaha.

Nå gidder ikke jeg heller bry meg lenger. Det er ufattelig at jeg før maste på han om å ha mer samvær, ringe guttungen av og til etc. Nå må jeg jo bare le av det. Har forlengst innsett at det ikke er håp. Så er jeg fornøyd med at de faktisk har samvær hver 3 helg. De få gangene han ringer sønnen sin blir forbauselsen like stor hver gang;-) Det dumme er selvsagt at ikke guttungen er så interessert i å prate med han i tlf`en. Vi må nesten tvinge han. Jaja...

Annonse

Gjest anonym for å ikke utlevere noen....

Jeg kan uansett ikke forstå det.

Ei venninne av meg ble sammen med en kar som hadde ei datter som var i skolealder. Han hadde ikke sett henne på fem-seks år, og begrunnet det med at "mora var gæern".

Alarmklokkene ringte for flere av oss, og ganske riktig: Hun ble gravid, og han forsvant.

Nydelig.

Jeg forstår heller ikke det, at man går inn i forhold med mannfolk (eller kvinnfolk, nå i disse likestillingstider...), som ikke bryr seg om ungene sine.

Men man har ingen garantier uansett. Jeg har ei venninne som ble gravid med en som hadde to unger fra før. Den ene hadde han hovedomsorg for, den andre hadde han helgeomsorg for. Men hennes sønn ser han ikke i det hele tatt. Forklaring - han hadde vært samboer med de to andre mødrene, henne hadde han bare hatt en affære med! Jeg begriper det ikke...

Og så var det ei annen da, som dumpet typen fordi hun syntes at han brukte for mye tid på x'ens unge (han hadde vært sammen med moren siden før ungen ble født, men var ikke ungens biologiske far). "Det var jo ikke hans barn". Hun forstod ikke at mannen burde gullforgylles, som ble glad i, og tok ansvar for et barn som ikke biologisk var hans - selv etter at det ble slutt med moren.

Gjest Persille

Jeg forstår heller ikke det, at man går inn i forhold med mannfolk (eller kvinnfolk, nå i disse likestillingstider...), som ikke bryr seg om ungene sine.

Men man har ingen garantier uansett. Jeg har ei venninne som ble gravid med en som hadde to unger fra før. Den ene hadde han hovedomsorg for, den andre hadde han helgeomsorg for. Men hennes sønn ser han ikke i det hele tatt. Forklaring - han hadde vært samboer med de to andre mødrene, henne hadde han bare hatt en affære med! Jeg begriper det ikke...

Og så var det ei annen da, som dumpet typen fordi hun syntes at han brukte for mye tid på x'ens unge (han hadde vært sammen med moren siden før ungen ble født, men var ikke ungens biologiske far). "Det var jo ikke hans barn". Hun forstod ikke at mannen burde gullforgylles, som ble glad i, og tok ansvar for et barn som ikke biologisk var hans - selv etter at det ble slutt med moren.

" Hun forstod ikke at mannen burde gullforgylles, som ble glad i, og tok ansvar for et barn som ikke biologisk var hans - selv etter at det ble slutt med moren."

Håper noen andre har sett dette og opplyst ham om at det han gjør er fantastisk.

Det viser jo heldigvis at det finnes noen gode menn der ute da :)

Oj, hvor dum går det an å bli? Dumpe en kjernekar som tar seg av barnet sitt (biologisk far eller ikke).

Skal ikke se bort fra at hun angrer på det når hun blir mer voksen!

Gjest anonym for å ikke utlevere noen...

Oj, hvor dum går det an å bli? Dumpe en kjernekar som tar seg av barnet sitt (biologisk far eller ikke).

Skal ikke se bort fra at hun angrer på det når hun blir mer voksen!

Ja, hvor dum er det mulig å bli... Fyren hadde delt omsorg for et barn han i utgangspunktet hadde null forpliktelser overfor. Og dette var en ung gutt i begynnelsen av 20-årene. Han brydde seg ikke lengre om x'en, men var fremdeles glad i ungen.

Hun har funnet seg en ny, hyggelig fyr, men jeg synes fremdeles at hun gjorde tidenes tabbe da hun ga slipp på ham med ungen. Vet ikke hva det ble av ham, men han var både hyggelig og pen, så forhåpentligvis fant han ei som satte pris på at han var en kjærlig og omsorgsfull pappa.

Men for å dele på utgiftene, må man da planlegge sammen hvor mye det skal koste??

Det kan jo variere veldig, mhp. type mat (vanlig koldtbord eller luksuskoldtbord - det er STOR forskjell). Og på lokalet som leies. Og antall personer.

Skjønner at denne faren nok ikke var av de hyggeligste, men man kan vel ikke bare kreve x antall tusen kroner i etterkant heller uten å avtale noe?

Gjest ha ha ha ha

Men for å dele på utgiftene, må man da planlegge sammen hvor mye det skal koste??

Det kan jo variere veldig, mhp. type mat (vanlig koldtbord eller luksuskoldtbord - det er STOR forskjell). Og på lokalet som leies. Og antall personer.

Skjønner at denne faren nok ikke var av de hyggeligste, men man kan vel ikke bare kreve x antall tusen kroner i etterkant heller uten å avtale noe?

Joda det er jeg enig i.

Men her jobber mor for at det skal bli så billigt som mulig.

Hun er selv kokk, så hun står for matlaging, de har fått låne kantine osv osv.

Det er selvfølgelig endel mer som kommer i tillegg her.

Hun er IKKE ute etter å kreve masse penger av pappaen, hun er ute etter at de skal dele på utgiftene.

De har forøvrig et helt greit samarbeidsforhold i det vanlige.

Annonse

Gjest ha ha ha ha

Dette er altså en kamp mellom mor og far. Der målet er å ødelegge den andre. For en koselig mor, og en koselig venninne du er.

Trygdekontoret har bare fortalt dere halve sannheten.

Selvfølgelig skal far være med å betale for konfirmasjonen. Men det betyr ikke at din venninne kan bruke så mye hun vil og dumpe halve (eller mer) regningen over på han.

For det første må han og hans familie inviteres. Han må også få være med å planlegge og bestemme hvordan konfirmasjonen skal være.

Dersom han ikke er med på konfirmasjonen trenger han bare å betale sin andel av visse utgifter (som ikke inkluderer mat og drikke til masse gjester), men som inkluderer bl.a. klær til konfirmanten.

Her jobber mor for at det skal bli så billigt som mulig.

Hun er IKKE ute etter å kreve masse penger av pappaen, hun er ute etter at de skal dele på utgiftene. Noe han da ikke skjønte siden han har betalt bidrag i disse årene .....

De har forøvrig et helt greit samarbeidsforhold i det vanlige, altså ingen kamper i det hele tatt.

Gjest ha ha ha ha

Høres merkelig ut, men som alltid i slike konflikter føler jeg at vi ikke får informasjon fra begge sider. Det burde være en selvfølge at foreldrene deler utgiftene til et slikt arrangement.

Men jeg synes det var merkelig av mor å sende ut invitasjoner, og derved avgjøre bl.a. størrelsen på selskapet, uten å diskutere med far, hvis det ble forutsatt at han betaler halve kalaset.

"Tradisjonen tro", altså trengs det ingen diskusjoner rundt dette

de inviterte er t.o.m. søskenbarn av konfirmanten på begge sider

Joda det er jeg enig i.

Men her jobber mor for at det skal bli så billigt som mulig.

Hun er IKKE ute etter å kreve masse penger av pappaen, hun er ute etter at de skal dele på utgiftene.

De har forøvrig et helt greit samarbeidsforhold i det vanlige.

OK, da høres det jo ut som om det ikke blir dyrere enn man bare må regne med ;-)

Men når du nevnte sykler og ski...er det dyrt ekstrautstyr? Synes det høres mer ut som standard-utstyr, jeg. I alle fall vanlige ski og sykler...

Vel, dyrt og dyrt fru Blom.

Nå synes ikke jeg det er dyrt med den økonomien jeg har idag.

Men hvis man er alenemor (ikke ny samboer) og bare får overgangsstønad, så kan jeg love deg at det blir dyrt å både kjøpe ski og sykkel samme året!

Det inngår heller ikke i underholdskostnaden bidrag blir beregnet av. Derfor synes jeg slike utgifter skal deles.

Samboeren min kjøper gjerne sykkel til stebarnet sitt, men faren hans vil ikke være med å dele på utgiftene til sin egen sønn.

Vel, dyrt og dyrt fru Blom.

Nå synes ikke jeg det er dyrt med den økonomien jeg har idag.

Men hvis man er alenemor (ikke ny samboer) og bare får overgangsstønad, så kan jeg love deg at det blir dyrt å både kjøpe ski og sykkel samme året!

Det inngår heller ikke i underholdskostnaden bidrag blir beregnet av. Derfor synes jeg slike utgifter skal deles.

Samboeren min kjøper gjerne sykkel til stebarnet sitt, men faren hans vil ikke være med å dele på utgiftene til sin egen sønn.

Jeg mener bare at jeg ikke ville kalt det dyrt ekstrautstyr...

Ski og sykkel er noe de aller fleste har, og som man regner med at folk har.

Jeg mener bare at jeg ikke ville kalt det dyrt ekstrautstyr...

Ski og sykkel er noe de aller fleste har, og som man regner med at folk har.

Joda, men man regner jo med at folk har bil også uten at alle har råd til å ha det.

Jeg tror faktisk ikke alle alenemødre (eller fedre) har råd til å kjøpe nye sykler eller ski til ungene selv om "alle jo har det".

Mener du at bidraget dekker det, så bør du nok sjekke hva som står på trygdeetatens side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...