Gjest gitarmafia Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg skal snart e begynne med gitarspilling men trenger å øve meg på en sang. Er det noen som kan tipse meg om en lett sang og dermed også vise notene, helts chord? 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Uhm.... D4? D1...lenge siden jeg spilte gitar....ca 20 år... 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 D1...lenge siden jeg spilte gitar....ca 20 år... Eh...kanskje bare D.... Det er i alle fall Lillbjørns gitarbok som er en enkel bok å begynne med 0 Siter
carma Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Eh...kanskje bare D.... Det er i alle fall Lillbjørns gitarbok som er en enkel bok å begynne med Bare D tenker jeg, ja... hehe... 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Bare D tenker jeg, ja... hehe... Det var i alle fall en enkel sang å øve på da jeg spilte gitar...så lett at den allerede er glemt....øh... 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Uhm.... D4? Mulig jeg misforstår, i så fall må du bare drite i dette innlegget. D4 (Dsus4) er en fin akkord, men lite passende i denne sammenhengen. 0 Siter
carma Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Mulig jeg misforstår, i så fall må du bare drite i dette innlegget. D4 (Dsus4) er en fin akkord, men lite passende i denne sammenhengen. Dsus4 er en fin akkord, ja.. :-) Men den noteres ikke "D4" uansett. Også brukes den ikke i Tom Dooley heller ;-P 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Dsus4 er en fin akkord, ja.. :-) Men den noteres ikke "D4" uansett. Også brukes den ikke i Tom Dooley heller ;-P Og der viste det seg at du kunne mer enn jeg først trodde. Dsus4 besifres ofte som "D4" pga. den generelle latskapen. Dovenpeiser. 0 Siter
carma Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Og der viste det seg at du kunne mer enn jeg først trodde. Dsus4 besifres ofte som "D4" pga. den generelle latskapen. Dovenpeiser. Jeg har nå aldri sett en sus4-akkord notert uten "sus" (av suspended), men... Har flere ganger sett "Dsus" (uten tall) men aldri D4. Betegnelsen betyr jo at treklangens ters erstattes av kvarten, og uten forkortelsen "sus" blir jo 4'ern en tilleggstone, ikke en erstatningstone... Og jeg spiller endel besifring :-) 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg har nå aldri sett en sus4-akkord notert uten "sus" (av suspended), men... Har flere ganger sett "Dsus" (uten tall) men aldri D4. Betegnelsen betyr jo at treklangens ters erstattes av kvarten, og uten forkortelsen "sus" blir jo 4'ern en tilleggstone, ikke en erstatningstone... Og jeg spiller endel besifring :-) Selvfølgelig. Mange som skriver besifring er ikke klassisk skolert, eller skolert overhodet, i akkordteori. 0 Siter
Gjest ojda! Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Jeg har nå aldri sett en sus4-akkord notert uten "sus" (av suspended), men... Har flere ganger sett "Dsus" (uten tall) men aldri D4. Betegnelsen betyr jo at treklangens ters erstattes av kvarten, og uten forkortelsen "sus" blir jo 4'ern en tilleggstone, ikke en erstatningstone... Og jeg spiller endel besifring :-) Above our heads... We are mortals... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.