Gå til innhold

Aldri mer vektproblemer ?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Dr Phil har skrevet en bok som heter det.

Noen som har prøvd å bruke den som et hjelpemiddel for å gå ned i vekt?

Erfaringer?

Vurderer å kjøpe den.

Gjest tumult
Skrevet

Hvis man skal dømme etter amerikanernes fedme, så kan ikke boka være solgt i særlig mange eks.

skorpionfisken
Skrevet

Hvis man skal dømme etter amerikanernes fedme, så kan ikke boka være solgt i særlig mange eks.

Godt poeng.

Men spørsmålet er jo om de fete har brukt boka da.

Den har visst solgt i mange millioner eks verden over, men den er kanskje såpass ny her at det er få som kan si om opplegget har langtidsvirkning?

Skrevet

Den har tydeligvis ikke fungert så godt for dr Phil i allefall.. ;o)

skorpionfisken
Skrevet

Etter hva jeg har sett går han etter amerikanske mål ikke inn under kategorien veldig overvektig?

Du har to begreper, overvekt og trivselsvekt.

Trivselsvekt er ikke nødvendigvis modelltynnvekt.

petter smart
Skrevet

Etter det jeg har lest forbrenner du veldig få kalorier ved å lese :-)

Du trenger ikke en bok for å fortelle deg at du bør spise mer fornuftig og trene mer.

skorpionfisken
Skrevet

Etter det jeg har lest forbrenner du veldig få kalorier ved å lese :-)

Du trenger ikke en bok for å fortelle deg at du bør spise mer fornuftig og trene mer.

c",)

Hehe.

Omtalen av boka sier noe om at man må endre måten man tenker på.

Overvekta sitter ikke på kroppen, den sitter i hodet. Før man får endret tankebanene sine kan man bare glemme å gå ned, og bli der.

Det er forøvrig ikke noe problem å gå ned i vekt. Problemet begynner når man har kommet ned, å hindre at man går opp igjen.

Sånne endringer av tankebaner kan man få veiledning til i en bok.

Grete Roede og Libra opererer også med bøker, men det er klart, det er ikke bøkene alene som gjør at folk går ned på de slankeoppleggene. Problemet er at de fleste går opp igjen etter disse kursene også.

Skrevet

Etter hva jeg har sett går han etter amerikanske mål ikke inn under kategorien veldig overvektig?

Du har to begreper, overvekt og trivselsvekt.

Trivselsvekt er ikke nødvendigvis modelltynnvekt.

Det er jo sant det med trivselsvekt. Fedon er jo ikke noen tynn flis han heller. Jeg syns i grunnen det er bra, det. Vi trenger ikke enda flere farlig tynne rollemodeller.

Petrine Eiffel
Skrevet

Du er klar over at den mannen trener vekter hver dag? Muskler...hørt om det?

petter smart
Skrevet

Du er klar over at den mannen trener vekter hver dag? Muskler...hørt om det?

Han må ha noen enorme magemuskler....

fei1365380229
Skrevet

Hørt om oppblåst mage? Sliter med det selv, er overhodet ikke tykk, men magen er vanvittig oppblåst :o)

Skrevet

Hæ? Han er da ikke feit i det hele tatt. Han er veldig høy og har beinbygning som passer til.

petter smart
Skrevet

Hørt om oppblåst mage? Sliter med det selv, er overhodet ikke tykk, men magen er vanvittig oppblåst :o)

Ikke bare har jeg hørt om det, men jeg sliter med det selv. Jeg har i alle fall ingen annen forklaring på hvorfor alle buksene blir stadig trangere ;-)

fei1365380229
Skrevet

Ikke bare har jeg hørt om det, men jeg sliter med det selv. Jeg har i alle fall ingen annen forklaring på hvorfor alle buksene blir stadig trangere ;-)

Ja ikke sant :o)

Vet ikke engang hvem denne Phil er jeg da, men jeg føler selvfølgelig for å forsvare han.

Skrevet

...alle klær krymper i skapet, det er bare sånn det er....:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

c",)

Hehe.

Omtalen av boka sier noe om at man må endre måten man tenker på.

Overvekta sitter ikke på kroppen, den sitter i hodet. Før man får endret tankebanene sine kan man bare glemme å gå ned, og bli der.

Det er forøvrig ikke noe problem å gå ned i vekt. Problemet begynner når man har kommet ned, å hindre at man går opp igjen.

Sånne endringer av tankebaner kan man få veiledning til i en bok.

Grete Roede og Libra opererer også med bøker, men det er klart, det er ikke bøkene alene som gjør at folk går ned på de slankeoppleggene. Problemet er at de fleste går opp igjen etter disse kursene også.

"Grete Roede og Libra opererer også med bøker, men det er klart, det er ikke bøkene alene som gjør at folk går ned på de slankeoppleggene. Problemet er at de fleste går opp igjen etter disse kursene også."

Det er fordi disse kursene er kurs i livsstilsendringer. Ikke slankekurer.

Faller man tilbake til gamle synder etter at man har tatt av de kiloene man vil ta av, sier det seg selv at man øker igjen. Derfor må man fortsette å spise sunt. For alltid.

Skrevet

Hva???? Dr.Phil er da slettes ikke overvektig.

Denne boken hans har gjort at tusenvis av amerikanere har startet egne grupper i forskjellige byer - hvor han følger opp.

Fulgte med da han fikk en gjeng som skulle følge dette opplegget "De syv nøklene"...direkte på TV.

Det var helt utrolig hvor mye de gikk ned, samtidig var det ingen som gikk å var sultne - de endret kosthold, og alle fikk en bedre psyke også.

Du/dere skulle virkelig ha sett. Utrolig hva den mannen klarer å få til, og ikke minst, få folk til å tenke på en annen måte.

Liker hans rett frem måte å prate på :-)

Sønnen hans har kommet med en tilsvarende bok for tenåringer. Noe som jo kan trenges der borte, og her også for den del. Vi er på god vei etter.

Gjest Elextra
Skrevet

Denne boken hans har gjort at tusenvis av amerikanere har startet egne grupper i forskjellige byer - hvor han følger opp.

Fulgte med da han fikk en gjeng som skulle følge dette opplegget "De syv nøklene"...direkte på TV.

Det var helt utrolig hvor mye de gikk ned, samtidig var det ingen som gikk å var sultne - de endret kosthold, og alle fikk en bedre psyke også.

Du/dere skulle virkelig ha sett. Utrolig hva den mannen klarer å få til, og ikke minst, få folk til å tenke på en annen måte.

Sønnen hans har kommet med en tilsvarende bok for tenåringer. Noe som jo kan trenges der borte, og her også for den del. Vi er på god vei etter.

Jeg ville nok også gått ned i vekt om hundretusener skulle følge vekten min fra uke til uke - uansett hvilken metode jeg hadde brukt.

Gjest vioola
Skrevet

har lest boka og den er rimelig god.

mange vil nok bli frustrert over at det ikke er noen spessiell konkret plan..

den tar mer for seg det psykologiske ved å gå greie å gå ned i vekt og holde seg der.

noe som vel er det de fleste sliter med

alle vet jo hvordan man skal gå ned i vekt og sånt.. tingen er å faktisk gjøre det , motivasjon , hvordan opprettholde motivasjonen etc.

og Å kalle drphil feit er en fornærmelse. For det første er det snakk om å ha en sunn vekt man trives med som ikke er helseskadelig.. tar mye heller imot tips av folk som er / har vært overvektig om vektnedgang en av folk som knapt vet hva det vil si og ha et vektproblem

Feks kroppsbyggere og fitnessjenter kan alt om det¨å spise og trene rett.

Men det jeg trenger er tips fra noen som synes det er like tøft å holde seg unna junkfood som jeg. Som vet hvor skoen trykker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...