Gå til innhold

Svindyr synstest hos optiker??

Anbefalte innlegg

Gjest fattig student

Jeg var hos optikeren forrige uke etter å ha blitt innkalt til en synssjekk. Jeg har kjøpt linser og briller her i flere år. Kontrollen tok ca 10 min og var helt vanlig.

Eneste forskjellen fra forrige gang jeg var der, er at den kostet 490 kroner!!! Jeg kjøpte linser for et halvt år for 1500 og så blir jeg belastet med så mye ekstra for ti minutters service??

Jeg er interessert i å bytte optiker, dette var Krogh Optikk. Er det noen av dere som har en optiker som ikke tar så mye pr synstest?? Hvis det koster like mye overalt begynner jeg heller å bestille kontaktlinser på nettet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180973-svindyr-synstest-hos-optiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest billige optikere

Du trenger kun å ta synstest hos optiker. Jeg sendte en fellesmail til diverse optikere i denne byen, billigste var da 280,-.

Og siden du er en fattig student anbefaler jeg deg heller å kjøpe linsene på nett: http://www.lenses4net.no/FSPub/default.aspx

Gjest Brilleslangen

Tror aldri jeg har betalt for synstest hos min optiker, men den er privateid...

Er ikke "alle" optikere privateid?

Jeg betaler heller ikke for linsekontroll, men mener det ligger rundt 800 kroner i året for linservice, og det er vel kontrollene det? Om du ikke betaler for kontrollene, er jeg redd for at kostnaden ligger i linseprisen.

På Brilleland er synstest gratis hvis man er kontaktlinsekunde.

På brilleland er prisene ok, men optikeren "glemte" å sjekke øyet mitt når jeg var der på linsekontroll das jeg klagde over "rusk" i øyet.. Øyet ble rødt og vondt, men ble bedre. Etter fem uker datt en halv linse ut av øyet mitt!!! Han prøvde å selge meg dyrere linser han.. men dreit i å se i øyet mitt.. Dust! Jeg bruker IKKE linser nå.

Annonse

På brilleland er prisene ok, men optikeren "glemte" å sjekke øyet mitt når jeg var der på linsekontroll das jeg klagde over "rusk" i øyet.. Øyet ble rødt og vondt, men ble bedre. Etter fem uker datt en halv linse ut av øyet mitt!!! Han prøvde å selge meg dyrere linser han.. men dreit i å se i øyet mitt.. Dust! Jeg bruker IKKE linser nå.

Jeg er også vært uheldig hos Brilleland. Synstesten der og på siste sted jeg var kan heller ikke sammenlignes. På siste sted, liten privat optikerforrretning, tok testen ca. 45 min. På Brilleland tok den en tredjedel av tiden. Altså: Jeg følte at testen var mye, mye mere nøye på siste sted. Gjorde mange flere undersøkelser. Husker ikke helt prisen, men var ikke på langt nær nesten 500kr. ihvertfall.

lalala1365380457

er ikke dette med såkalt 'linseavtale'?! dvs at du kan komme tilbake så mye du vil i ett halvår og få sjekket synet hvis det skulle være noe (rødt øye/dårligere syn/ekle linser osv)?!

betaler omtrent det hos min optiker, dvs ca 2000 totalt (har døgnlinser som jeg bruker 24t døgnet i en måned, dvs de er dyrere enn dagslinser).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...