Gjest Vea Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Jeg er gravid med nr 2 som er ventet i løpet av ett par mnd. Fra før har jeg en liten gutt som var liten ved fødsel, hodeomkretsen var 32,5 cm. Fødselen gikk fort, fra vannet gikk og første ri kom tok det 3,5 time. Jeg ble klippet den gangen, noe jeg selvsagt ikke merket noe til, såret helet fint uten problemer. Det jeg er redd for er at jeg denne gangen (forhåpentligvis) får en normal stor unge, og at fødselen skal gå like fort, eller fortere. Da kommer jeg vel å revne helt bak og sy 56 sting som min søster gjorde. Våre fødseler var like raske sist og hennes datter var normalt stor. Jeg er altså livredd for å revne hele veien, og for at fødselen skal gå like kjapt\kjappere. Kan jeg be jordmor om å klippe meg og dermed kanskje unngå å revne helt? Uff, jeg som egentlig gleder meg til fødselen.. Syns liksom ikke smertene var så uutholdelige, men dette skremmer vannet av meg. Har du noen trøstende ord? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18099-ett-snev-av-f%C3%B8dselsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Jag tror att många kvinnor liksom dig går runt och oroar sig för att de skall gå sönder mycket under förlossningen. Detta är något som man som regel inte kan påverka. Vi kvinnor har olika vävnader och olika saker kan påverka en evt rift. Att det skulle vara mera skonsamt eller mindre kompliserat med ett klipp är jag inte enig i. Det är inte alltid så att ett klipp, ger en mindre bristning. Av och till behöver man att gjöra ett klipp av olika anledningar men jag tror inte man kan säga att britningen blir mindre av ett klipp. Din jordmor kommer att avgjöra vad som är bäst för just dig. Det kan man inte säga på förhand, utan man får se hur vävnaden ser ut när barnets huvud är på väg ut. Av och till bedömmes då att ett klipp är att föredra eller att det inte ser ut att gå sönder så mycket, så att man kan låta bli. Jag tycker inte att du skall oroa dig över detta, och inte utgå med att du kommer att gå sönder mycket. Det är bra att du berättar för din jordmor när du kommer in, att du tänkt mycket på detta. Då kan hon stödja dig på bästa sätt igenom förlossningen. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18099-ett-snev-av-f%C3%B8dselsangst/#findComment-81304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.