Gå til innhold

Nå banker naboene i veggen igjen! *frese*

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Sett høytalerne på foter med spisser, sånn at spissen peker ned i gulvet (gjerne en plate under for å beskytte gulvet). Da går ikke lyden (bassen) gjennom gulvet, og mye av problemet blir eliminert.

mil1365380270
Skrevet

Kjøp spikes, som skorpionfisken sier.

Skrevet

Sover 40-50åringer middagslur??

Det har ikke jeg tenkt å gjøre før jeg blir minst 60. Eller 70. Ingen kjerringfaktorer her i gården ;)

* *

Ps: har du sluttet å spille piano i middagsluren nå, da? Eller fortsetter du av ren, skjær ondskap? ;)

Jeg kan forsikre deg om at man ikke plutselig utvikler et middagslurbehov bare fordi man passerer 40.

Men mange som f.eks. har moderate søvnproblemer, slik at de våkner altfor tidlig om morgenen, får jo _anledning_ til å

kompensere med en ettermiddagsdupp når de kommer i den alderen og barna klarer seg selv.

Gjest vill villere villaveien
Skrevet

Og der har du grunnen til at man bor i villa på landet... ;0)

Gjest papirtiger
Skrevet

Sett høytalerne på foter med spisser, sånn at spissen peker ned i gulvet (gjerne en plate under for å beskytte gulvet). Da går ikke lyden (bassen) gjennom gulvet, og mye av problemet blir eliminert.

Enig.

Basslyder er utrolig irriterende å høre på.

Skrevet

Er det bare spillingen, eller er de etter dere med annet også?

Har sagt det før, og sier det igjen. Er så glad jeg har mitt eget hus.

Skrevet

Er det bare spillingen, eller er de etter dere med annet også?

Har sagt det før, og sier det igjen. Er så glad jeg har mitt eget hus.

Nei, det er bare spillingen.

kanskje vi skulle kjøpe sånne knotter å sette høyttaleren på.

Skrevet

*sukk* Kanskje vi må gjøre det.

Men jeg syns de tåler veldig lite, det skal så lite til før de banker.

skorpionfisken
Skrevet

*sukk* Kanskje vi må gjøre det.

Men jeg syns de tåler veldig lite, det skal så lite til før de banker.

Bassen høres best noen meter unna kilden.

Pass på at høytalerne henger i lufta (på pigger) og ikke mot vegg.

Vi bodde engang rett ved en trafikkert vei.

Vi hørte ikke de vanlige bilene, men de med stereoen på høyt...

d..du..dun..dunk..DUNK..dunk..dun..du..d..

Skrevet

Nei, det er bare spillingen.

kanskje vi skulle kjøpe sånne knotter å sette høyttaleren på.

"Nei, det er bare spillingen.

kanskje vi skulle kjøpe sånne knotter å sette høyttaleren på."

Ja, da er det greit å ta hensyn til dem syntes jeg. Knotter eller stativ eller hva som helst som kan dempe bassen.

Noe annet hadde vært, hvis de var av typen som klaget over selv den minste bagatell, og var en sann pest og plage.

Gjest engel 49+
Skrevet

Sover 40-50åringer middagslur??

Det har ikke jeg tenkt å gjøre før jeg blir minst 60. Eller 70. Ingen kjerringfaktorer her i gården ;)

* *

Ps: har du sluttet å spille piano i middagsluren nå, da? Eller fortsetter du av ren, skjær ondskap? ;)

Det er da mange på 50 som dupper av litt når de sløver på sofaen etter middag. Men de kaller det ikke "middagslur" de jeg kjenner iallfall.

Er man sliten nok, så er det lett å duppe av, særlig når dagsrevyen går over til sportsnyheter....

Gjest engel 49+
Skrevet

Å nei, å nei, lot de klesvasken henge ute til alle døgnets tider? Hvilke belastninger!

*LOL*... det må vel være det verste, ja!

Skrevet

Det er da mange på 50 som dupper av litt når de sløver på sofaen etter middag. Men de kaller det ikke "middagslur" de jeg kjenner iallfall.

Er man sliten nok, så er det lett å duppe av, særlig når dagsrevyen går over til sportsnyheter....

Men det er da noe helt annet ;)

Jeg dupper av til barnetv rett som det er, jeg også, men jeg har aldri overveid å kalle det middagslur. Ei heller kreve at noen skal være stille fordi jeg uheldigvis dupper av foran tv'n ;)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Å nei, å nei, lot de klesvasken henge ute til alle døgnets tider? Hvilke belastninger!

veeeel. når det er ett stativ til fire leiligheter og de _aldri_ tar inn vasken sin så jeg også iblant kan få gleden av utetørket tøy- ja, da _blir_ det en irritasjon.

Om de lar den henge ute kl 01:00 eller 08:30 er/ var meg revnende likegyldig.

Jeg skulle selvfølgelig ha skrevet døgnet rundt/ aldri tar den inn/ lar den henge i ukesvis//// eller formulert meg annerledes. Makan til flisespikkeri og ordtvisteri da. Ikke rart Rubia takket for seg... jeez.

Men du skjønte helt sikkert hva jeg mente og valgte å gjøre litt narr av meg tenker jeg.

Gjest engel 49+
Skrevet

Men det er da noe helt annet ;)

Jeg dupper av til barnetv rett som det er, jeg også, men jeg har aldri overveid å kalle det middagslur. Ei heller kreve at noen skal være stille fordi jeg uheldigvis dupper av foran tv'n ;)

*lol*

Nei det kommer først tidligst når du er 70... Husk på det :P

:o)

Skrevet

veeeel. når det er ett stativ til fire leiligheter og de _aldri_ tar inn vasken sin så jeg også iblant kan få gleden av utetørket tøy- ja, da _blir_ det en irritasjon.

Om de lar den henge ute kl 01:00 eller 08:30 er/ var meg revnende likegyldig.

Jeg skulle selvfølgelig ha skrevet døgnet rundt/ aldri tar den inn/ lar den henge i ukesvis//// eller formulert meg annerledes. Makan til flisespikkeri og ordtvisteri da. Ikke rart Rubia takket for seg... jeez.

Men du skjønte helt sikkert hva jeg mente og valgte å gjøre litt narr av meg tenker jeg.

Nei, jeg skjønte ikke det, men jeg skjønner det nå. Det var ikke at tøyet hang ute til feil tider som var problemet, men at de lot det henge slik at dere andre fikk bruke stativet. Det gir en helt annen mening! Håper ikke dette var nok til at du følger etter Rubia... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...