Gå til innhold

Unger blir drept, hvor er foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref. innlegget til Prozak er det muligens mulig å ikke høre at ungen blir slått ihjel.

Men; dersom ungen ble slått ihjel fordi han gråt, så burde vel moren ha våknet av gråten før kjæresten? Jeg våkner bare Billa snur seg, og hun sover ut en dør, tre meter bort en gang og inn en annen dør...

Dersom hun ikke var sanseløst full eller noe da...

Det er noe galt med hele dette scenariet, hadde jeg enda vært CSI så skulle jeg funnet ut av det!

"Det er noe galt med hele dette scenariet, hadde jeg enda vært CSI så skulle jeg funnet ut av det!"

Mulig. Eller så kan det rett og slett være en uheldig og tragisk kombinasjon av ditto sammentreff og tilfeldigheter. Det finnes både regelmessige og uregelmessige unntak fra enhver regel.

"..................................."

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Mr Kahn

10

• Prozak

10

• Champagne

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Møtte du mannen din rett etter at du hadde født en annen manns barn?

Jeg forstår bare ikke denne lysten til å dra en annen mann inn i huset på et sånt tidspunkt.

Nei, hun mente at det ikke er rarere enn at hun og mannen var/er kjærester og så får barn, enn at man først får barn og så får kjæreste.

Tror jeg da...

Skrevet

Men de fleste nybakte mødre kan fortelle at selv det minste snøft fra babyen får dem til å våkne! ;-)

Javisst, jeg er fullstendig klar over det. Men som nevnt, unntak og tilfeldigheter forekommer rett som det er.

Gjest Persille
Skrevet

Men flyttet du fra han dagen etter fødselen?

Sier ikke at det er rart å få ny kjæreste 8 mnd etter et brudd, men at man har en så liten baby og likevel har tid/overskudd til å prioritere et nytt forhold.

Nei, jeg gjorde ikke det.

Men som jeg skrev i et annet innlegg - vi vet jo ikke når de ble sammen. Og det er ikke den delen som er det rare med denne saken :)

Skrevet

Møtte du mannen din rett etter at du hadde født en annen manns barn?

Jeg forstår bare ikke denne lysten til å dra en annen mann inn i huset på et sånt tidspunkt.

"Jeg forstår bare ikke denne lysten til å dra en annen mann inn i huset på et sånt tidspunkt."

Men hvis hun aldri har vært sammen med barnefaren, så er det jo ikke snakk om "en annen mann". Da er det bare en mann.

Gjest Persille
Skrevet

"Det er noe galt med hele dette scenariet, hadde jeg enda vært CSI så skulle jeg funnet ut av det!"

Mulig. Eller så kan det rett og slett være en uheldig og tragisk kombinasjon av ditto sammentreff og tilfeldigheter. Det finnes både regelmessige og uregelmessige unntak fra enhver regel.

Men hadde de ringt Grissom hadde han funnet ut av det - han finner ut av alt :)

Skrevet

Ref. innlegget til Prozak er det muligens mulig å ikke høre at ungen blir slått ihjel.

Men; dersom ungen ble slått ihjel fordi han gråt, så burde vel moren ha våknet av gråten før kjæresten? Jeg våkner bare Billa snur seg, og hun sover ut en dør, tre meter bort en gang og inn en annen dør...

Dersom hun ikke var sanseløst full eller noe da...

Det er noe galt med hele dette scenariet, hadde jeg enda vært CSI så skulle jeg funnet ut av det!

Ikke vet jeg hva som er faktum i denne saken.

Men jeg så et program på Discovery om en mor og hennes kjæreste som ble tiltalt for uaktsomt drap på barna hennes etter at de brant inne. Barna (ca 3-4-5 år, to stykk) var låst inne i et rom i annet etasje mens moren var dritings i underetasjen, og hennes nye kjæreste ville være i fred for å se på TV eller noe sånt.

Ille....

Skrevet

Det er selvsagt ingen "aldersgrense" mht hvor gammelt barnet må være før mor evt får seg ny kjæreste.

Og for all del - man kan bli forelsket!

Men selv om jeg ikke har erfaring med å være tenåring og alenemor, så har jeg erfaring med hvordan det er å være gravid, ha født, amme og passe på et barn, og ut i fra MIN erfaring med hvor tidkrevende alt dette er, forekommer det meg merkelig at man har overskudd til å gå inn i et NYTT forhold.

Men for all del - jeg ser ikke bort i fra at kanskje ikke en så ung mor bruker så mye tid på amming etc som det jeg gjorde! ;-)

"Men for all del - jeg ser ikke bort i fra at kanskje ikke en så ung mor bruker så mye tid på amming etc som det jeg gjorde! ;-)"

Eller rett og slett er en veldig annerledes person. Folk er forskjellige :-)

"....................................."

Skrevet

Utvilsomt.

Hadde bare vært en sabla jobb å skrive manuset for ham først :-)

"..............................."

Gjest Persille
Skrevet

Utvilsomt.

Hadde bare vært en sabla jobb å skrive manuset for ham først :-)

"..............................."

Men det hadde jo ikke vært vår jobb :)

Skrevet

Kanskje hun fikk ny kjæreste da hun var gravid?

Eller kanskje de akkurat hadde blitt sammen, og forholdet hadde vart i en mnd?

Jeg sluttet å amme da Billa var fire mndr, så jeg hadde hatt tid :) Begynte å jobbe igjen da hun var syv mndr - ikke noe problem.

Det er vel ikke tiden som er mest bekymringsfullt her da.

Her er man 19 år, gravid etter en one night stand eller whatever. Møter en voldsdømt type, og tenker at jepp, han må jeg skaffe som ny far..

Men nå så jeg tv2 nyhetene i sted, om de tre alenemødrene som hadde blitt lurt av samme mann på internett. Gitt han lån og penger, reist flere mil for å møte han, og aldri sett hjemmet hans.

Kanskje noen ikke orker å være alene rett og slett..

Skrevet

Kanskje hun fikk ny kjæreste da hun var gravid?

Eller kanskje de akkurat hadde blitt sammen, og forholdet hadde vart i en mnd?

Jeg sluttet å amme da Billa var fire mndr, så jeg hadde hatt tid :) Begynte å jobbe igjen da hun var syv mndr - ikke noe problem.

Ja, man kan venne seg til alt! :-)

Her var det fulltidsamming i 5,5 mnd, og etter det opprettholdt jeg samme "ammenivå" til han var 8,5 mnd, bare at jeg innførte bittelitt fast føde istedenfor å _øke_ ammingen.

Først fra 8,5 mnd-alder begynte jeg å redusere ammingen noe og innføre flere måltider med vanlig mat.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Kjekk er han og!!

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at man får ny kjæreste selv om man har en liten baby. Det er jo ikke sånn at man setter sexlivet på vent til ungen blir stor nok, er det vel?

Men merkelig at ikke mora selv gikk inn til babyen sin. Unger kommer foran evt kjærester.

Mistenker slike mødre for å være bra dumme ja.

Skrevet

Nå gjør du deg til, ikke sant?

Det er da stor forskjell på å ha en baby på 8 mnd og fortsatt være sammen med barnefaren, og det å ha en så liten baby og ha rukket å skaffe seg NY kjæreste/samboer.

8 mnd er da ikke noe baby lenger, og da har man hatt laaaang tid på å finne ny kjærest.

Jeg fant meg kjærest da en av mine unger var 6 uker gammel. Men jeg var aldri sammen med barnefaren. Greit nok at enkelte mener man skal leve i sølibat bare fordi man har fått unge, men det passer ikke for meg.

Skrevet

"Nå gjør du deg til, ikke sant?"

På ingen måte. Hvordan det?

"Det er da stor forskjell på å ha en baby på 8 mnd og fortsatt være sammen med barnefaren, og det å ha en så liten baby og ha rukket å skaffe seg NY kjæreste/samboer."

Stor forskjell - på en måte kanskje, og på en måte ikke. Jeg ser ikke noe rart i å ha "rukket" å skaffe seg en ny kjæreste mens ungen er 8 mnd. Si at kvinnen blir gravid uten at hun har noe forhold til faren. Skal hun ikke få lov å finne seg en kjæreste før ungen er x antall år gammel? Og ikke minst - er det unaturlig at hun møter noen og blir forelsket, selv om hun har en unge fra før?

Og det ER helt naturlig å ønske å finne noen å leve sammen med, som også kan være far til barnet ditt, selv om vedkommende ikke er den biologiske faren. Det er ikke det som er saken i det hele tatt i utgangspunkt-tilfellet her - der er saken en skremmende dårlig vurderingsevne og innsikt fra morens side. De aller, aller fleste folk slår hverken ihjel spedbarn eller voksne.

".................................."

Helt enig med deg!

Skrevet

Det er selvsagt ingen "aldersgrense" mht hvor gammelt barnet må være før mor evt får seg ny kjæreste.

Men selv om jeg ikke har erfaring med å være tenåring og alenemor, så har jeg erfaring med hvordan det er å være gravid, ha født, amme og passe på et barn, og ut i fra MIN erfaring med hvor tidkrevende alt dette er, forekommer det meg merkelig at man har overskudd til å gå inn i et NYTT forhold.

Men for all del - jeg ser ikke bort i fra at kanskje ikke en så ung mor bruker så mye tid på amming etc som det jeg gjorde! ;-)

tro meg - en 19-åring forelsker seg fort, selv om hun ammer! :)

Skrevet

Men de fleste nybakte mødre kan fortelle at selv det minste snøft fra babyen får dem til å våkne! ;-)

eller får mormoren til å våkne....Min datter bodde hos oss, og sov igjennom det som var - for hun regnet med at alt var bra. Jeg sov vel ikke før de hadde flyttet og bodd for seg selv enda noen uker....*SUKK*

Gjest polyneser
Skrevet

Nei nå MÅ du jammen gi deg. Insinuerer du at unge mødre ikke er like omtenksomme overfor babyene sine som voksne mødre? Vet du hva! Man treffer mennesker på de merkeligste steder, og selv om man er verdens mest perfekte supermamma, så kan man faktisk treffe en ny mann, og involvere ham i livet sitt!

Stig ned fra din høye hest, menneske!!

Skrevet

tro meg - en 19-åring forelsker seg fort, selv om hun ammer! :)

Ja de gjør vel det! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...