Gå til innhold

Unger blir drept, hvor er foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, hun mente at det ikke er rarere enn at hun og mannen var/er kjærester og så får barn, enn at man først får barn og så får kjæreste.

Tror jeg da...

Bingo!!!

Skrev jeg virkelig så utydelig at de andre misforsto?

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Mr Kahn

10

• Prozak

10

• Champagne

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest LaReodor
Skrevet

"Jeg forstår bare ikke denne lysten til å dra en annen mann inn i huset på et sånt tidspunkt."

Men hvis hun aldri har vært sammen med barnefaren, så er det jo ikke snakk om "en annen mann". Da er det bare en mann.

"..................................."

Enig Prozak. Og denne stakkars jenta har vært frytkelig uheldig; gravid med en som sviktet,klart seg gjennom svangerskapet alene, født et barn hun sikkert elsket, møtt en hun trodde ville være snill mot henne

og så blir alt et helvete for henne enda en gang. Stakkars jente.

Logitechmusa
Skrevet

Tja, kanskje Rødseth-saken har skapt generell presedens, Norges riksfjolle, Wenche Foss, engasjerte seg voldsomt der, og bidro vel kanskje til å få frikjent svinet.

Hvis alle tenker som riksfjolla, så bor det vel noe godt i alle barnemishandlere og mordere. Babyen begikk nok selvmord, skal du se.

Rødseth-saken, ja. Der er det vel hevet over enhver tvil hva som førte til at barnet døde, og det var ikke pga mishandling.Likevel kan en ondsinnet j*vel komme flere år etterpå å spy ut eder og galle slik du gjør.

Skrevet

Rødseth-saken, ja. Der er det vel hevet over enhver tvil hva som førte til at barnet døde, og det var ikke pga mishandling.Likevel kan en ondsinnet j*vel komme flere år etterpå å spy ut eder og galle slik du gjør.

Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil. Svinefanten drepte Therese, og slapp unna. Hadde han vært uskyldig, så hadde han heller ikke sittet der duknakket og lyst av dårlig samvittighet.

Desuten tilsto jo fanskapet drapet i politiavhør, jfr. Giertsen i en artikkel i Lov og Rett fra 1991, der han skrev: "det var Rødseths egen klare tilståelse som gjorde at juryen måtte kjenne ham skyldig".

Skrevet

Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil. Svinefanten drepte Therese, og slapp unna. Hadde han vært uskyldig, så hadde han heller ikke sittet der duknakket og lyst av dårlig samvittighet.

Desuten tilsto jo fanskapet drapet i politiavhør, jfr. Giertsen i en artikkel i Lov og Rett fra 1991, der han skrev: "det var Rødseths egen klare tilståelse som gjorde at juryen måtte kjenne ham skyldig".

Du kaller henne for et DOL-fjols bare minutter etter at du skrev dette:

"Les og lær av Ade|ina, dolinger

Her er et skole-eksempel på hvordan man kan resonnere uten ett eneste snev av personangrep"

Skrevet

Du kaller henne for et DOL-fjols bare minutter etter at du skrev dette:

"Les og lær av Ade|ina, dolinger

Her er et skole-eksempel på hvordan man kan resonnere uten ett eneste snev av personangrep"

Jepp, man svarer som man blir tiltalt. Når man kaller en debattant for en ondskapsfull jævel, da må man tåle å bli kalt et DOL-fjols.

Ade|ina skrev et godt og gjennomtenkt innlegg, der hun redegjorde for sin uenighet og sine tanker på en ryddig og ordentlig måte, derfor får hun også anerkjennelse og et ryddig svar.

Vær ikke så fordømmade selvrettferdig.

Skrevet

Jepp, man svarer som man blir tiltalt. Når man kaller en debattant for en ondskapsfull jævel, da må man tåle å bli kalt et DOL-fjols.

Ade|ina skrev et godt og gjennomtenkt innlegg, der hun redegjorde for sin uenighet og sine tanker på en ryddig og ordentlig måte, derfor får hun også anerkjennelse og et ryddig svar.

Vær ikke så fordømmade selvrettferdig.

Forbannet selvrettferdig??

Jeg bare påpeker på en enkel og liketil måte at du ikke tar fem flate øre for å skjelle ut folk selv, samtidig som du reagerer på at andre gjør det overfor deg! ;-)

I det hovedinnlegget som Adelina svarte på brukte du jo ord som "rødpakket". Er det et "godt og gjennomtenkt innlegg" der du redegjør for dine "tanker på en ryddig og ordentlig måte"?

Skrevet

Tja, kanskje Rødseth-saken har skapt generell presedens, Norges riksfjolle, Wenche Foss, engasjerte seg voldsomt der, og bidro vel kanskje til å få frikjent svinet.

Hvis alle tenker som riksfjolla, så bor det vel noe godt i alle barnemishandlere og mordere. Babyen begikk nok selvmord, skal du se.

Rødseth var selvsagt skyldig, men har man ikke nok bevis hjelper det ikke.

Akkurat som med Per Liland. At han var skyldig i to drap, var det vel få som betvilte, men bevisene holdt ikke, og da kan man ikke dømmes.

Og selvsagt kan jeg, som verken er dommer eller advokat, komme med mine synspunkter.

Skrevet

Akkurat som med Per Liland. At han var skyldig i to drap, var det vel få som betvilte, men bevisene holdt ikke, og da kan man ikke dømmes.

Og selvsagt kan jeg, som verken er dommer eller advokat, komme med mine synspunkter.

IRødsethsaken skal jeg ikke uttale meg om.

Men i Lilandsaken var det mye snakk om hvilken dato de to ble drept med øks. Liland ble dømt for å ha drept dem dag 1, fordi han dag 2 hadde alibi. Et vitne som hevdet å ha sett den ene av de to drepte i live på dag 2 ble ikke ført i retten.

Skrevet

IRødsethsaken skal jeg ikke uttale meg om.

Men i Lilandsaken var det mye snakk om hvilken dato de to ble drept med øks. Liland ble dømt for å ha drept dem dag 1, fordi han dag 2 hadde alibi. Et vitne som hevdet å ha sett den ene av de to drepte i live på dag 2 ble ikke ført i retten.

Jada, jeg kjenner saken godt og vet det med forbytting av dager. Derfor ble han frikjent, som rett er.

Men de færreste som visste litt om saken, mente at han var noe annet enn skyldig.

Logitechmusa
Skrevet

De britiske ekspertene konkluderte i alle fall temmelig sikkert med at jentas tilstand ville føre til slike skader selv om hun ikke ble tatt særlig hardt i. Husker godt saken da den gikk selv om nok detaljene er borte etter alle disse årene.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er selvsagt ingen "aldersgrense" mht hvor gammelt barnet må være før mor evt får seg ny kjæreste.

Og for all del - man kan bli forelsket!

Men selv om jeg ikke har erfaring med å være tenåring og alenemor, så har jeg erfaring med hvordan det er å være gravid, ha født, amme og passe på et barn, og ut i fra MIN erfaring med hvor tidkrevende alt dette er, forekommer det meg merkelig at man har overskudd til å gå inn i et NYTT forhold.

Men for all del - jeg ser ikke bort i fra at kanskje ikke en så ung mor bruker så mye tid på amming etc som det jeg gjorde! ;-)

"så har jeg erfaring med hvordan det er å være gravid, ha født, amme og passe på et barn, og ut i fra MIN erfaring med hvor tidkrevende alt dette er, forekommer det meg merkelig at man har overskudd til å gå inn i et NYTT forhold."

Men uansett hvordan du snur og vender på det, så er det *din* erfaring du snakker om her. Andre kan oppleve overskudd etter fødsel svært annerledes enn deg. Sånn sett er din erfaring verdt null for andre enn deg selv.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du fornekter deg ikke ser jeg.

Skrevet

Forbannet selvrettferdig??

Jeg bare påpeker på en enkel og liketil måte at du ikke tar fem flate øre for å skjelle ut folk selv, samtidig som du reagerer på at andre gjør det overfor deg! ;-)

I det hovedinnlegget som Adelina svarte på brukte du jo ord som "rødpakket". Er det et "godt og gjennomtenkt innlegg" der du redegjør for dine "tanker på en ryddig og ordentlig måte"?

Det er forskjell på å kritisere offentlige personer, og det å gå løs på debattantene her inne. Du får kun svar på tiltale.

Skrevet

My point exactly.

Skrevet

Du fornekter deg ikke ser jeg.

Men du skulle gjerne sett at du kunne, er det slik å forstå?

Skrevet

Det er forskjell på å kritisere offentlige personer, og det å gå løs på debattantene her inne. Du får kun svar på tiltale.

Du er ikke akkurat skåren for tungebådnet når det gjelder kritikk av/angrep på andre dol'ere. ;-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Men du skulle gjerne sett at du kunne, er det slik å forstå?

Jeg er i alle fall klarere i teori og praksis enn du er.

Skrevet

"så har jeg erfaring med hvordan det er å være gravid, ha født, amme og passe på et barn, og ut i fra MIN erfaring med hvor tidkrevende alt dette er, forekommer det meg merkelig at man har overskudd til å gå inn i et NYTT forhold."

Men uansett hvordan du snur og vender på det, så er det *din* erfaring du snakker om her. Andre kan oppleve overskudd etter fødsel svært annerledes enn deg. Sånn sett er din erfaring verdt null for andre enn deg selv.

Som de fleste her inne og ellers i verden vurderer jeg tingenes tilstand ut fra mitt ståsted og mine normer.

Men du har selvsagt helt rett - jeg klarer ikke å forestille meg at jeg skulle bli alene med barnet før det engang var født, og derfor langt mindre at jeg derpå skulle skaffet meg en ny elsker kun få måneder etter fødselen.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Som de fleste her inne og ellers i verden vurderer jeg tingenes tilstand ut fra mitt ståsted og mine normer.

Men du har selvsagt helt rett - jeg klarer ikke å forestille meg at jeg skulle bli alene med barnet før det engang var født, og derfor langt mindre at jeg derpå skulle skaffet meg en ny elsker kun få måneder etter fødselen.

Bare vær glad hvis du slapp det, du. :-)

Neppe noe å trakte etter vil jeg tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...