Gå til innhold

Unger blir drept, hvor er foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som de fleste her inne og ellers i verden vurderer jeg tingenes tilstand ut fra mitt ståsted og mine normer.

Men du har selvsagt helt rett - jeg klarer ikke å forestille meg at jeg skulle bli alene med barnet før det engang var født, og derfor langt mindre at jeg derpå skulle skaffet meg en ny elsker kun få måneder etter fødselen.

Hvis du bytter ut elsker med kjæreste da? En kjæreste tar del i ditt og barnets liv, hjelper til med ting og tang, leker med barnet og gir mor mer overskudd - som jo kommer barnet til gode:-)

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Mr Kahn

10

• Prozak

10

• Champagne

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du bytter ut elsker med kjæreste da? En kjæreste tar del i ditt og barnets liv, hjelper til med ting og tang, leker med barnet og gir mor mer overskudd - som jo kommer barnet til gode:-)

*S* Elsker - kjæreste - whatever.

Poenget er at jeg ikke klarer å sette meg inn i hva som foregår oppi hodene på dem som bytter kjærester og samboere "hele tiden",og i særdeleshet ikke når det i tillegg popper ut barn i hytt og gevær! ;-)

Skrevet

*S* Elsker - kjæreste - whatever.

Poenget er at jeg ikke klarer å sette meg inn i hva som foregår oppi hodene på dem som bytter kjærester og samboere "hele tiden",og i særdeleshet ikke når det i tillegg popper ut barn i hytt og gevær! ;-)

Vel, du skal være glad du har sluppet å stå der alene før barnet ditt ble født. Det er ikke så lett, tro meg. En kjæreste kan være god å ha.

Skrevet

Vel, du skal være glad du har sluppet å stå der alene før barnet ditt ble født. Det er ikke så lett, tro meg. En kjæreste kan være god å ha.

Jeg tviler ikke et sekund på at det er meget tøft å være alene, men jeg klarer bedre å forestille meg at jeg skulle vært alene med barnet mitt enn å se for meg at en "utenforstående" skal forholde seg til _mitt_ barn.

Med dette mener jeg absolutt ikke å være fordømmende overfor den som får seg ny kjæreste, og jeg unner enhver å få oppleve kjærlighet. Og skulle jeg bli alene, enten det skyldes død eller skilsmisse - så hadde det vært trist å være uten kjæreste i alle de årene jeg forhåpentligvis har igjen av livet.

Jeg klarer bare ikke å se for meg meg selv i en stefar-situasjon. Det virker helt absurd på meg.

Skrevet

Du er ikke akkurat skåren for tungebådnet når det gjelder kritikk av/angrep på andre dol'ere. ;-)

For å sitere Rambo: they drew first blood, not me...

...they drew first blood.

Skrevet

Jeg er i alle fall klarere i teori og praksis enn du er.

Det synes jeg da ikke.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Rødseth var selvsagt skyldig, men har man ikke nok bevis hjelper det ikke.

Akkurat som med Per Liland. At han var skyldig i to drap, var det vel få som betvilte, men bevisene holdt ikke, og da kan man ikke dømmes.

Og selvsagt kan jeg, som verken er dommer eller advokat, komme med mine synspunkter.

Det jeg har lest om Liland-saken tilsier at han var uskyldig? At han ikke var noen hedersmann akkurat betyr vel ikke at han var dobbeltdrapsmann?

Gjest Persille
Skrevet

Bingo!!!

Skrev jeg virkelig så utydelig at de andre misforsto?

Nei, jeg synes ikke det :)

Logitechmusa
Skrevet

Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil. Svinefanten drepte Therese, og slapp unna. Hadde han vært uskyldig, så hadde han heller ikke sittet der duknakket og lyst av dårlig samvittighet.

Desuten tilsto jo fanskapet drapet i politiavhør, jfr. Giertsen i en artikkel i Lov og Rett fra 1991, der han skrev: "det var Rødseths egen klare tilståelse som gjorde at juryen måtte kjenne ham skyldig".

"Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil. Svinefanten drepte Therese, og slapp unna."

Jeg kan gjerne gjenta første setninga sitert fra deg:

"Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil."

Og så neste setning:

"Svinefanten drepte Therese, og slapp unna."

Snakk om selvmotsigelse og bastant uttalelse om skyld i en sak der ingenting er hevet over tvil. Og du kaller MEG fjols?

Skrevet

"Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil. Svinefanten drepte Therese, og slapp unna."

Jeg kan gjerne gjenta første setninga sitert fra deg:

"Uansett hva et DOL-fjols som deg måtte mene, så er ingenting i den saken hevet over tvil."

Og så neste setning:

"Svinefanten drepte Therese, og slapp unna."

Snakk om selvmotsigelse og bastant uttalelse om skyld i en sak der ingenting er hevet over tvil. Og du kaller MEG fjols?

"Og du kaller MEG fjols?"

Ja, har du noe bedre forslag?

Logitechmusa
Skrevet

"Og du kaller MEG fjols?"

Ja, har du noe bedre forslag?

Haha, den ble for lam. Selv til deg å være.

Skrevet

Haha, den ble for lam. Selv til deg å være.

Måtte sikre meg at du skjønte den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...