Gå til innhold

Kopiere Excelark i PowerPoint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke ut av det. Hvordan i alle dager kan jeg få det til?

Gjest Persille
Skrevet

Det er da bare å markere cellene du skal kopiere, ctrl+c, deretter gå inn i PP-arket du skal ha det i og ctrl+v?

Hvertfall sånn jeg gjør det...

Skrevet

Det er da bare å markere cellene du skal kopiere, ctrl+c, deretter gå inn i PP-arket du skal ha det i og ctrl+v?

Hvertfall sånn jeg gjør det...

Takk jeg skal prøve det, men hvorfor bruker du ctrl tasten?

Gjest Persille
Skrevet

Takk jeg skal prøve det, men hvorfor bruker du ctrl tasten?

Holder man ctrl inne mens man trykker på c, så kopierer man. Det blir det samme som å høyreklikke på musen og velge kopier, men litt raskere :)

Det samme med ctrl+v for å lime inn.

Skrevet

Holder man ctrl inne mens man trykker på c, så kopierer man. Det blir det samme som å høyreklikke på musen og velge kopier, men litt raskere :)

Det samme med ctrl+v for å lime inn.

Jeg hadde kopiert og limt inn og det kommer ikke ordentlig skjema. Det blir noe helt annet uryddig noe, og det samme skjedde med kontrollknappen. Må vel vente til i morgen med å finne ut av det.

Skrevet

Jeg hadde kopiert og limt inn og det kommer ikke ordentlig skjema. Det blir noe helt annet uryddig noe, og det samme skjedde med kontrollknappen. Må vel vente til i morgen med å finne ut av det.

Kanskje prøve Importer?

Skal prøve...

Du kan ta Insert/Objekt og velge Microsoft Excel og så kan du kopiere cellene fra det originale regnearket og over i den som da ligger der i PowerPoint.

Skrevet

Du kan prøve å kopiere som vanlig i Excel, og så gå til PowerPoint, hvor du velger menyen Rediger/Edit - Lim inn utvalg/Paste Special - og så prøver de ulike alternativene som er der. Hvis du ikke har behov for å redigere mer på det fra Excel, så kan du med fordel velge å lime inn som bilde (et av valgene du får opp), det kan da skaleres opp eller ned til passende størrelse, uten at elementer blir fordreid. Husk bare å skalere størrelsen ved å dra i hjørnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...