Gå til innhold

Noen som vet....

Gjest blir litt nervøs av sånt....

Anbefalte innlegg

Gjest blir litt nervøs av sånt....
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så skriver her i håp om at noen vet noe...

Jeg har oppdaget blod i avføringa (igjen). Doskåla var helt rød. Vet ikke om det kommer utenfra eller innenfra... Har hatt det en gang før, da forsvant det av seg selv. Har hatt en hemmoride over lang tid, og den blør av og til, men ikke så mye.. Er det noe som bør sjekkes, eller bare se det an? Blir jo sikkert bra innen jeg kommer til lege... Hvor lenge ville du ventet før du kontaktet legen? Noen som vet hva det evt kan være, viss det ikke er hemmoriden eller utenpå? Blir jo litt nervøs også da.. Har i mange år hatt mye fordøyelsesproblemer, så vet ikke om det kan være i sammenheng med dette? Har spist MYE grovt brød siste to dager, i forhold til det som jeg vanligvis gjør...Kan det ha noe med det å¨gjøre??

Skrevet

Kan bare sitere videre det legen sa til meg en gang: rødt friskt blod kommer "utenfra", men er det mørkere kan det være indre blødninger og dermed mer alvorlig.

Hemorrider kan blø veldig mye de også!

Gjest ingen ekspert
Skrevet

Du tror ikke det bare er hemoroiden da? Siden blodet tydeligvis er helt ferskt og rødt mener jeg?

Men du kan jo bestille time hos legen din og spørre.

Kizza1365380506
Skrevet

Dersom blodet er friskt er det nesten helt sikkert hemorriden. Dersom det fortsetter å blø ville jeg tatt kontakt med lege for å få fjernet den. Er det en liten hemorride setter de bare en strikk på så faller den av av seg selv.

Mvh

Skrevet

Hvis det er rødt, friskt blod, så er det sannsynligvis en hemoroide. Hvis avføringen er mørk/svart, er blodet fordøyd, og blødningen er lenger oppe i systemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...