collins Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Hvilke politiske partier definerer du som konservative, og hvilke som radikale? Etter min mening er dette begrepet snudd opp-ned de siste 5-10 årene, hva gjelder partienes politikk/meninger. Skal utdype det nærmere nå jeg får andres innspill. 0 Siter
Gjest anti-politikk Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 "Hvilke politiske partier definerer du som konservative": Ap, senterpartiet, venstre, høyre, Krfp, "og hvilke som radikale?": rv, sv og frp 0 Siter
collins Skrevet 15. april 2005 Forfatter Skrevet 15. april 2005 "Hvilke politiske partier definerer du som konservative": Ap, senterpartiet, venstre, høyre, Krfp, "og hvilke som radikale?": rv, sv og frp Etter min mening er de konservative partiene i dag, AP, SP, SV, KrF, og i noen grad Venstre. De radikale er Høyre, RV og FrP. Konservativt betyr å konservere ting slik de er, med liten sans for endringer. SV er det mest konservative partiet i dag. Det mest radikale partiet, dvs det partiet som hele tiden søker endringer og utvikling, er Høyre, som tidligere var et erke-konservativt parti. Bl a i EU-saken, så har dette bildet, denne endringen i partidefinisjonen, blitt veldig tydelig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.