Gå til innhold

Etikette ved dødsfall..

Anbefalte innlegg

Gjest Naboene
Skrevet

En av våre gode naboer døde og jeg lurer på hva er vanlig når det gjelder å sende blomster til de pårørende?

Bør vi gi de blomster hjemme nå, eller holder det å sende til kirken under begravelsen? Eller begge deler siden de er nære noboer?

Gjest angelica bom
Skrevet

Til en nabo ville jeg levert blomster på døren. Da har de glede av oppmerksomheten på en helt annen måte.

Leverer du blomster til begravelsen, er det eneste de pårørende har igjen etterpå kortet med hilsen på. Ja, selvfølgelig er det godt å se at graven også er blomsterkledd, så noen må jo gi i kirken også, men for en nabo ville jeg altså levert en på døren. Kanskje trenger vedkommende en prat også!

Skrevet

God nabo som du skriver, da ville jeg ha gitt begge deler.

Skrevet

Da min svoger døde dukket flere naboer opp med hjemmebakst ol istedet for blomster de første dagene.

Det var svært hyggelig, og veldig personlig. særlig fordi det kom så utrolig mye blomster at det nesten ble for mye.....

Og siden det var mye folk som hele tiden kom innom var det supert å ha deilige bolelr, rundstykker, kringler, brød ol som man kunne servere.

Det viktigste er likevel at du møter opp personlig iallefall når det er en god og nær nabo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...