Gå til innhold

Hvorfor

Gjest lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

kjører alltid mannen bilen, dersom kona også har sertifikat?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Goliath

3

• mil1365380270

3

• Ade|ina

3

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Fordi han er en så plagsom passasjer, at kona heller sitter på? ;-) Vet ikke jeg, er ikke sånn hos oss :-)

mil1365380270
Skrevet

Fordi han er en så plagsom passasjer, at kona heller sitter på? ;-) Vet ikke jeg, er ikke sånn hos oss :-)

Skrevet

De gangene det skjer hos oss er det fordi kånå (altså meg) synes det er himla mye mer behagelig å være passasjer enn å kjøre selv. Egen, fri vilje, altså ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Fordi mannen er en elendig "baksetesjåfør" av en passasjer ;-)

Skrevet

Min kjæreste kjører hver gang jeg er full.

Så kan man eventuelt vurdere om det er fordi jeg må være full for å tørre å sitte på med henne, eller om det er andre årsaker til at det er slik:-)

Skrevet

Hihihi, godt poeng i grunnen! I går skremte han livlorten ut av meg med å skrike opp fordi bilen foran bremset. Jeg hadde full kontroll, men det hadde tydeligvis ikke han ;o)

Hos oss er det oftest han som kjører når vi kjører sammen (jeg kjører veldig mye alene), men det er jeg som setter meg inn i passasjersetet først, så det er mitt valg.

Beste hilsen fra

skorpionfisken
Skrevet

Her i huset er mannen yrkessjåfør. Og ja, så lenge han er med så kjører han.

Hans argument er at "jeg har da ikke styr på økonomien vår og papirarbeidet vårt, fordi det er ditt yrkesområde, og der er du ekspert, og har full oversikt"

Skrevet

Jeg liker best å kikke ut av vinduet og nynne til radioen. :-)

Men sitter en del bak rattet også, så det er sagt.

Skrevet

Her er det tilnærmet likedeling. Men dersom vi skal på en tur til et ukjent område kjører han stort sett alltid, og hovedgrunnen til det er at han er elendig til å lese kart og gi instruksjoner til sjåføren! :-)

mil1365380270
Skrevet

Hihihi, godt poeng i grunnen! I går skremte han livlorten ut av meg med å skrike opp fordi bilen foran bremset. Jeg hadde full kontroll, men det hadde tydeligvis ikke han ;o)

Hos oss er det oftest han som kjører når vi kjører sammen (jeg kjører veldig mye alene), men det er jeg som setter meg inn i passasjersetet først, så det er mitt valg.

Beste hilsen fra

Tror det å sitte på er noe man må venne seg til. Nå går det bra, men da jeg var yngre, gjorde jeg det aldri, og klarte ikke å slappe av, selv om det ikke var noe feil med sjåføren :-)

Skrevet

Fordi jeg liker best å sitte på.

Og han liker best å kjøre.

Skrevet

Er det sånn det er altså?

Hos oss så kjører den som er minst trøtt :-)

Eller vi kjører hver vår bil - sånn i det daglige.

Skrevet

Min kjæreste kjører hver gang jeg er full.

Så kan man eventuelt vurdere om det er fordi jeg må være full for å tørre å sitte på med henne, eller om det er andre årsaker til at det er slik:-)

"Min kjæreste kjører hver gang jeg er full."

Ja da er liksom "den kjære" bra nok :-)

Er det alltid sånn - hun må kjøre når det er fest eller andre selskaper.

Du skynder deg å drikke slik at hun må. Hehe

Skrevet

Da vi ble sammen var det bare han som hadde bil, så vi ble vant til at det var han som kjørte.

Nå som vi har unger, er det dessuten mest praktisk at jeg er passasjer fordi jeg har mindre problemer med å snu meg og snakke med barna i baksetet.

Men jeg kjører jo en del jeg også da.

Skrevet

"Min kjæreste kjører hver gang jeg er full."

Ja da er liksom "den kjære" bra nok :-)

Er det alltid sånn - hun må kjøre når det er fest eller andre selskaper.

Du skynder deg å drikke slik at hun må. Hehe

Det er faktisk hun som foreslår det - helt uoppfordret:-)

Jeg foreslår taxi, og som regel er det slik vi i så fall kommer til og fra fester/selskaper.

Men av og til så tilbyr hun seg å kjøre, og da er det jo helt ok.

Til vanlig er det nok jeg som kjører, selv om det faktisk er hun som har vært yrkessjåfør - og har sertifikat for tilnærmet alle typer kjøretøy.

Da er argumentet mitt at det er jeg som trenger treningen:-)

Skrevet

Vi kjører hver vår bil sånn til vanlig, omtrent like mye og like langt.

Skal vi noe i lag, kjører han oftest, fordi han liker så godt å kjøre, og jeg liker så godt å slippe.

På langturer bytter vi på.

Skrevet

Det er faktisk hun som foreslår det - helt uoppfordret:-)

Jeg foreslår taxi, og som regel er det slik vi i så fall kommer til og fra fester/selskaper.

Men av og til så tilbyr hun seg å kjøre, og da er det jo helt ok.

Til vanlig er det nok jeg som kjører, selv om det faktisk er hun som har vært yrkessjåfør - og har sertifikat for tilnærmet alle typer kjøretøy.

Da er argumentet mitt at det er jeg som trenger treningen:-)

"Men av og til så tilbyr hun seg å kjøre, og da er det jo helt ok."

Selvsagt :-)

Uff, skal man lage litt middag da tro.

Hva med deg, får du det ferdig, eller deler dere på den biten? :-)

Skrevet

"Men av og til så tilbyr hun seg å kjøre, og da er det jo helt ok."

Selvsagt :-)

Uff, skal man lage litt middag da tro.

Hva med deg, får du det ferdig, eller deler dere på den biten? :-)

Begge er vel egentlig like dårlige der, så det blir vanligvis noe lettvint. Og da kan det like gjerne være meg som henne som står for det.

Men hun er nok hakket bedre enn meg når hun først tar seg tid...

I dag har jeg fått beskjed om at maten er klar når jeg kommer hjem - men det er først og fremst fordi hun kom tidlig hjem fra jobben i dag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...