Gå til innhold

Hvorfor

Gjest lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

sånn er det hos oss og, men jeg vet ikke hvorfor, det faller bare naturlig.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Goliath

3

• mil1365380270

3

• Ade|ina

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Litt komisk å lese alle svarene her inne bare kort tid etter at jeg la inn en "fra barnemunn"-historie om dette emnet på barneforum!

Den historien hørte jeg faktisk for minst 20 år siden, og det var en gutt som omtalte passasjersetet foran i bil som "damesetet"! :-)

Jeg lo av dette allerede dengangen, og tenkte at dette ville nok forsvinne med min generasjon, men dengang ei! ;-)

Skrevet

Fordi han er mann og jeg er dame.

Han er flinkere enn meg til å kjøre, og i tillegg synes jeg det er kjedelig å kjøre bil. Mye morsommere å lese.

Til og med når vi sammen skal kjøre min bil, kjører han. Han vet at jeg ikke gidder. Jeg er nok gammeldags, jeg liker at det er forskjell på menn og kvinner.

Han ordner alt med bilen også. Ikke søren om jeg skifter dekk eller skifter luftfilter, jeg kan strekke meg til å fylle bensin.

Gjest Kortbeint
Skrevet

Her er det fordi far i huset er lang i beina, og vi har barnesete bakovervendt bak passasjersetet. Det er plassert der fordi han oftest kjører bilen på jobb.

Dessuten er jeg for lat til å kjøre når jeg ikke må...

Forresten - vet om en som nektet mora å kjøre bilen dersom faren var med, for hvis noen så dem så kunne de kanskje tro at han hadde drukket! (Altså - det var ingen overdrevet alkoholbruk i familien eller noe sånt da, da kunne det jo forsåvidt ha vært forståelig..)

Skrevet

Tja, hos oss så liker jeg IKKE å kjøre bil mens han synes det er OK, og også er en god og fornuftig sjåfør.

Han hadde egen bil omtrent fra han fikk førerkort, jeg var helt uten i 6-7 år i studietiden og etter, og da vi traff hverandre følte jeg meg veldig usikker som sjåfør.

Da bodde vi veldig sentralt, og når vi trengte å kjøre noe sted, ønsket jeg at han kjørte, selv om han faktisk oppfordret meg til å prøve.

Nå har vi flyttet slik at det er nødvendig at jeg kjører av og til, og de siste 3 årene kjører jeg noen ganger i uka, men jeg liker fortsatt ikke å kjøre når han er med, og unngår det stort sett. Han er litt for glad i å være "kjørelærer", og selv om han nok hadde hatt en del å lære meg, stresser det meg temmelig mye.

Skrevet

>Fordi vi damer egner oss best til å sitte med masse poser foran beina med bananer - brøskiver - saft - brus - lommetørkler - og med hodet bakover for å kjefte opp unga :-)

men ikke vi da - jeg ELSKER å kjøre og vi bytter på det.

Skrevet

Hos oss er det ikke bestandig mannen min som kjører,- men det er vel kanskje oftest? Hvis man finregner på det.

Gjest raleigh
Skrevet

Da vi ble sammen var det bare han som hadde bil, så vi ble vant til at det var han som kjørte.

Nå som vi har unger, er det dessuten mest praktisk at jeg er passasjer fordi jeg har mindre problemer med å snu meg og snakke med barna i baksetet.

Men jeg kjører jo en del jeg også da.

har han dårlig rygg eller noe annet fysisk som hemmer? lurer bare

Gjest raleigh
Skrevet

sånn er det hos oss og, men jeg vet ikke hvorfor, det faller bare naturlig.

da må du finne ut hvorfor

Gjest raleigh
Skrevet

Litt komisk å lese alle svarene her inne bare kort tid etter at jeg la inn en "fra barnemunn"-historie om dette emnet på barneforum!

Den historien hørte jeg faktisk for minst 20 år siden, og det var en gutt som omtalte passasjersetet foran i bil som "damesetet"! :-)

Jeg lo av dette allerede dengangen, og tenkte at dette ville nok forsvinne med min generasjon, men dengang ei! ;-)

det var ditt innlegg som gjorde at jeg skrev dette innlegget :-)

Gjest raleigh
Skrevet

Fordi han er mann og jeg er dame.

Han er flinkere enn meg til å kjøre, og i tillegg synes jeg det er kjedelig å kjøre bil. Mye morsommere å lese.

Til og med når vi sammen skal kjøre min bil, kjører han. Han vet at jeg ikke gidder. Jeg er nok gammeldags, jeg liker at det er forskjell på menn og kvinner.

Han ordner alt med bilen også. Ikke søren om jeg skifter dekk eller skifter luftfilter, jeg kan strekke meg til å fylle bensin.

Hvis typen din hadde vært her på dol, ville han da kalt seg Tuborg?

Skrevet

Du raleigh, kan jeg spørre om du er fersking på dol, eller om du er en gammel traver med nytt nick?

Tipper det siste....... ;-)

Gjest raleigh
Skrevet

Du raleigh, kan jeg spørre om du er fersking på dol, eller om du er en gammel traver med nytt nick?

Tipper det siste....... ;-)

Du tipper helt rett. Har du en mistanke om hvem jeg er? :-)

Skrevet

Du tipper helt rett. Har du en mistanke om hvem jeg er? :-)

mmmmtjaaaanæææi.... egentlig ikke :-)

Gjest raleigh
Skrevet

mmmmtjaaaanæææi.... egentlig ikke :-)

mmmmmmmmmnnnnjanehei? Og det vil du at jeg skal ta for gitt? Har du en mistanke eller har du en mistanke? :-)

Mary Poppins
Skrevet

mmmmmmmmmnnnnjanehei? Og det vil du at jeg skal ta for gitt? Har du en mistanke eller har du en mistanke? :-)

Jeg har ingen mistanke, men nå ble jeg nysjerrig på hvem du kan være... :)

Skrevet

Kommer ikke på et bestemt nick, men det er noe med skrivestilen her.. :-) Jaja, jeg får bare leve i uvisse. Hvis du ikke vil si det, da!! *s*

Skrevet

Da vi ble sammen var det bare han som hadde bil, så vi ble vant til at det var han som kjørte.

Nå som vi har unger, er det dessuten mest praktisk at jeg er passasjer fordi jeg har mindre problemer med å snu meg og snakke med barna i baksetet.

Men jeg kjører jo en del jeg også da.

Han har litt ryggproblemer, ja. Ikke slik at det hemmer han så mye til daglig, men nok til at han har problemer med å snu seg til baksetet. Det er litt av et syn (og ganske trafikkfarlig) når han tar av selen og bukserer hele seg rundt slik at han står på knærne i setet og ser bakover :-)

Skrevet

Ups, la svaret feil, se over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...