Gå til innhold

FU: Hva spiste du til frokost i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste 2 brødskiver med leverpostei og majones, og drakk ett glass juice jeg.

Om det var godt? Tja, var vel helt som en vanlig frokost vil jeg si.

Hva gjorde den god? Nja, majones setter jo litt ekstra spiss på det da;o)

Må si jeg er litt enig med deg :o)

Men jeg liker ikke frokost og siden jeg har vært på harrytur ble første måltid gulasjsuppe og ostekake :o) kl 11.30

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

9

• Lurveline

8

• morsan

5

• Elbereth

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Rart???

Det var da vel helt vanlige greier stort sett - brød, knekkebrød, ost, makrell, kornblandinger.

Vanlig for andre ja;o)

Skrevet

Jeg spiste 2 brødskiver med leverpostei og majones, og drakk ett glass juice jeg.

Er det vanlig for deg å spise leverpostei med majones?!? Høres gyselig ut for meg. :o) Det som er vanlig for en trenger jo slett ikke være vanlig for andre.

Gjest Kinelita
Skrevet

Jeg drakk et glass med blåbærbiola til frokost i dag, men frokost som er skikkelig god er rundstykker (varmes i ovnen mens jeg er i dusjen) med hvitost og purre, meierienes appelsinjuice og kaffe.

Ellers er frokostblandinger og knekkebrød helt ok, jeg tror på variasjon. Frokost er ikke mitt yndlingsmåltid, kanskje med unntak av i helgene når jeg venter til langt på dag og lager egg og bacon, omelett eller lignende . Ostesmørbrød er forresten helt topp frokost.

Bruker du sånne halvstekte rundstykker fra butikken? Synes du de blir mettende/grove nok? Ikke for mye luft?

Mine tre grove halvstekte favorittrundstykker er borte fra alle butikkene, så er litt i beit for hva jeg skal gjøre. Jeg var tydeligvis den eneste som hadde de som favoritt.

Alle produsentene innbiller seg nå at det ikke går an å lage grov brødmat uten solsikkekjerner, og de får jeg mageknip av :(

mil1365380270
Skrevet

To kopper kaffe, og det var godt!

Blir litt imponert over resten her. Ikke nok med at de rekker og orker å spise frokost, men det er sunne ting også! Cottage cheese, tomater, knekkebrød og greier ;-)

Det neste nå er vel at storparten sitter og leser avisen en halv time også *himler uforstående*

Gjest Kinelita
Skrevet

Tre skiver sportsfiberbrød med eplegele. Nei, det var ikke spesielt godt, jeg er pålegglei for tiden.

Hvordan klarte du å dytte de i deg hvis det ikke var spesielt godt?

Jeg er frokostfrustrert og -lei... men så må jeg liksom ha frokost for å funke.

Skrevet

Bruker du sånne halvstekte rundstykker fra butikken? Synes du de blir mettende/grove nok? Ikke for mye luft?

Mine tre grove halvstekte favorittrundstykker er borte fra alle butikkene, så er litt i beit for hva jeg skal gjøre. Jeg var tydeligvis den eneste som hadde de som favoritt.

Alle produsentene innbiller seg nå at det ikke går an å lage grov brødmat uten solsikkekjerner, og de får jeg mageknip av :(

Sånne frosne danske fra Hattings el. ja. De metter godt nok for meg.

Ikke mye skikkelig grovt å finne nei, men det fins noen sånne helt svarte rugbrød som er uten solsikkekjerner.

Skrevet

Vanlig for andre ja;o)

Og for meg er det ikke vanlig med majones på leverposteien, og heller ikke vanlig med juice, men jeg synes da ikke at det er rart å spise og drikke det likevel! ;-)

Jeg ville nok stusset over brunost med sylteagurk på, men mye av det som står i denne tråden er jo mat man har hørt om før, da! ;-) Ikke akkurat noen bomber!! *S*

Skrevet

1) Hva spiste du til frokost i dag? En brødskive med salami og ost

2) Var det godt?

Greit nok.

3) Hva gjorde den god/ikke god?

Er ikke glad i frokost, men blir slapp og skrubbsulten om jeg går helt til lunsj uten mat. Og så vil jeg få igang forbrenninga. Spiser 1-2 brødskiver i bil på vei til jobb vanligvis. Det hender det blir en smoothie med bær, kesam og evt. en banan istedenfor brødfrokost.

Skrevet

Brødbakemaskin er tingen (dvs. min står ubrukt for tiden, men brukes i perioder)

Da kan du ha oppi akkurat det du selv vil, og få så grovt eller fint brød du ønsker. Og rykende ferskt brød når du våkner, som du legger på benken og evt. skjærer over slik at det får kjølt seg litt ned, mens du er i dusjen.

Skrevet

Havregryn med melk.

Ja, det er godt, særlig når jeg er så trøtt at jeg må dytte maten i kroppen med makt. Trenger noe uten motstand da.

Skrevet

1) Havregryn med lettmelk og rosiner

2) Godt og godt, hadde ikke lyst på tørt brød, lei av knekkebrød.

3) Godt med bivirkning. Tåler ikke så godt melk lengre, og har hatt vondt i magen i dag.

Skal aldri gjøre det mer ;p

Skrevet

Brødskive med brunost + kaffe

det var greit nok, jeg er egentlig aldri sulten før i 10-11 tida...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Lettyoghurt med havregryn i. Lett og godt og ikke minst mageregulerende.

Skrevet

1) Havregryn med lettmelk og rosiner

2) Godt og godt, hadde ikke lyst på tørt brød, lei av knekkebrød.

3) Godt med bivirkning. Tåler ikke så godt melk lengre, og har hatt vondt i magen i dag.

Skal aldri gjøre det mer ;p

Prøv laktoseredusert melk. Eller annen "alternativ" melk.

Gjest Kinelita
Skrevet

1) Hva spiste du til frokost i dag? En brødskive med salami og ost

2) Var det godt?

Greit nok.

3) Hva gjorde den god/ikke god?

Er ikke glad i frokost, men blir slapp og skrubbsulten om jeg går helt til lunsj uten mat. Og så vil jeg få igang forbrenninga. Spiser 1-2 brødskiver i bil på vei til jobb vanligvis. Det hender det blir en smoothie med bær, kesam og evt. en banan istedenfor brødfrokost.

Hei vennen! Begynner nesten å lure på om jeg ikke behøver å føle meg mislykka for at frokosten er en kulinarisk nytelse, at det er relativt vanlig "å spise noe fordi kroppen trenger det"?

Skrevet

Spiser dere måltid for å ta vare på helsa, eller for kosen?

Jeg spiser magert og blir skikkelig dårlig av fet mat.

Den værste frokosten jeg har fått servert var på en sæter, der jeg fikk en cm tykt lag med smør under geitosten, servert med et stort glass

H-melk. Jeg spiste opp men ble ganske grønn i trynet.

Gjest Kinelita
Skrevet

Havregrøt med fruktose og kanel. Det er godt

Hvordan lager du havregrøt på en enkel måte? Kanskje noe jeg skulle prøve?

Skrevet

Hvordan lager du havregrøt på en enkel måte? Kanskje noe jeg skulle prøve?

Bruker lettkokte havregryn. Det tar to minutter å koke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...