Gjest anonymus Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 æsj..hva er det med meg og denne espressoen?? den er god ute, men hjemme..njeee... er det noe jeg må ha i tillegg til espressoen?(jeg kjøper slik rundt boks). nå prøvde jeg en fra lidl-hehe- men den var jammen meg ikke noe bedre den nei... *oppgitt* gode råd eller? til hvilke merker som er bra, evt. hva man skal ha oppi? liker ikke kaffi jeg da...men ...vil gjerne drikke noe annet som ikke smaker like mye kaffi.. sann espresso sjokolade, får man kjøpt det til hjemmebruk? 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Du får ikke ordentlig espresso, hvis du ikke har en skikkelig god maskin (rundt 5000kr) og en kvern du kan stille. Det beste (og billigste)alternativet er en espressokanne og en melkeskummer 0 Siter
Gjest anonymus Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Du får ikke ordentlig espresso, hvis du ikke har en skikkelig god maskin (rundt 5000kr) og en kvern du kan stille. Det beste (og billigste)alternativet er en espressokanne og en melkeskummer men må du ha noe i tillegg til espressopulveret? på utesteder får jeg en pose i tillegg, med noe oppi:) 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Du må bruke skikkelig kanne da. Og varme og skumme melken hvis du skal ha latte. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 men må du ha noe i tillegg til espressopulveret? på utesteder får jeg en pose i tillegg, med noe oppi:) Posen er sikkert bare brunt sukker. 0 Siter
Gjest modific Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Liker heller ikke kaffe, men ekspresso sjokolade og kaffe mocca går ned. Har kjøpt poser fra nescafe med kaffe mocca. De synes jeg er god, men må ha litt sukker oppi i tillegg da. 0 Siter
amber sun Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Har du espressomaskin, da? Eller bruker du bare pulver og vann? Blir ikke bra hvis du ikke bruker espressomaskin 0 Siter
amber sun Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Og så er det godt med en skje sukker oppi, evt. en skje vaniljesukker. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Og så er det godt med en skje sukker oppi, evt. en skje vaniljesukker. Vaniljesukker skal jeg prøve i ). Takk for tipset. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Problemet ditt er selvsagt at du kjøper sånn espressopulver. Det blir ikke godt uansett. Du må ha en skikkelig kaffemaskin for å lage god hjemme-espresso. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 men må du ha noe i tillegg til espressopulveret? på utesteder får jeg en pose i tillegg, med noe oppi:) Ja, det er brunt sukker. Det får du kjøpt i butikken. Jeg liker best å ha i en eller to spiseskjeer med sjokoladesaus, samme som jeg bruker på is. 0 Siter
Gjest @riele Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Kjære vene...skal ikke være noe problem å lage god espresso uten en rådyr espressomaskin! Selv bruker jeg en slik en http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.caffeina.org/caffe/inglese/macchinetta.jpg&imgrefurl=http://www.caffeina.org/caffe/inglese/02.htm&h=236&w=382&sz=14&tbnid=A37UWtYgi8wJ:&tbnh=73&tbnw=118&start=1&prev=/images%3Fq%3Dmacchinetta%2Bcaffe%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN Pulveret er da såklart alfa og omega....kjøp det i løsvekt i egne kaffe/te-butikker som maler bønnene for deg!! 0 Siter
amber sun Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Vaniljesukker skal jeg prøve i ). Takk for tipset. Det er kjempegodt med vaniljesukker oppi. Smaken blir litt rundere på en måte, mmm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.