Gå til innhold

espresso...

Anbefalte innlegg

Gjest anonymus
Skrevet

æsj..hva er det med meg og denne espressoen??

den er god ute, men hjemme..njeee...

er det noe jeg må ha i tillegg til espressoen?(jeg kjøper slik rundt boks).

nå prøvde jeg en fra lidl-hehe- men den var jammen meg ikke noe bedre den nei...

*oppgitt*

gode råd eller? til hvilke merker som er bra, evt. hva man skal ha oppi? liker ikke kaffi jeg da...men ...vil gjerne drikke noe annet som ikke smaker like mye kaffi..:)

sann espresso sjokolade, får man kjøpt det til hjemmebruk?

Skrevet

Du får ikke ordentlig espresso, hvis du ikke har en skikkelig god maskin (rundt 5000kr) og en kvern du kan stille. Det beste (og billigste)alternativet er en espressokanne og en melkeskummer

Gjest anonymus
Skrevet

Du får ikke ordentlig espresso, hvis du ikke har en skikkelig god maskin (rundt 5000kr) og en kvern du kan stille. Det beste (og billigste)alternativet er en espressokanne og en melkeskummer

men må du ha noe i tillegg til espressopulveret? på utesteder får jeg en pose i tillegg, med noe oppi:)

Skrevet

Du må bruke skikkelig kanne da. Og varme og skumme melken hvis du skal ha latte.

Gjest mallet
Skrevet

men må du ha noe i tillegg til espressopulveret? på utesteder får jeg en pose i tillegg, med noe oppi:)

Posen er sikkert bare brunt sukker.

Gjest modific
Skrevet

Liker heller ikke kaffe, men ekspresso sjokolade og kaffe mocca går ned. Har kjøpt poser fra nescafe med kaffe mocca. De synes jeg er god, men må ha litt sukker oppi i tillegg da.

Skrevet

Har du espressomaskin, da?

Eller bruker du bare pulver og vann?

Blir ikke bra hvis du ikke bruker espressomaskin ;)

Skrevet

Og så er det godt med en skje sukker oppi, evt. en skje vaniljesukker. :)

Skrevet

Og så er det godt med en skje sukker oppi, evt. en skje vaniljesukker. :)

Vaniljesukker skal jeg prøve i :o). Takk for tipset.

Skrevet

Problemet ditt er selvsagt at du kjøper sånn espressopulver. Det blir ikke godt uansett.

Du må ha en skikkelig kaffemaskin for å lage god hjemme-espresso.

Skrevet

Ja, det er brunt sukker. Det får du kjøpt i butikken. Jeg liker best å ha i en eller to spiseskjeer med sjokoladesaus, samme som jeg bruker på is.

Gjest @riele
Skrevet

Kjære vene...skal ikke være noe problem å lage god espresso uten en rådyr espressomaskin!

Selv bruker jeg en slik en

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.caffeina.org/caffe/inglese/macchinetta.jpg&imgrefurl=http://www.caffeina.org/caffe/inglese/02.htm&h=236&w=382&sz=14&tbnid=A37UWtYgi8wJ:&tbnh=73&tbnw=118&start=1&prev=/images%3Fq%3Dmacchinetta%2Bcaffe%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN

Pulveret er da såklart alfa og omega....kjøp det i løsvekt i egne kaffe/te-butikker som maler bønnene for deg!!

Skrevet

Vaniljesukker skal jeg prøve i :o). Takk for tipset.

Det er kjempegodt med vaniljesukker oppi. Smaken blir litt rundere på en måte, mmm. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...