Gå til innhold

etter rehab.penger

Anbefalte innlegg

Gjest mannen som uroer seg for fremtiden
Skrevet

er ikke så mye igjen hvis du har andre utgifter da

Hvilke utgifter da tenker du på?

Det blir såklart vanskelig å holde bil f.eks.

Men man kan spise god mat hver dag, gå på kino og ha bredbånd.

Mer enn hva jeg hadde regnet med...

Såklart, så har du stakkarene med høye utgifter til medisin de ikke får dekket. Det er såklart helt feil.

Men de fleste har det nok greit tror jeg.

Skrevet

For 4.140 skal du dekke alt...absolutt alt, tror du kjapt finner ut at 4.140,- ikke rekker så veldig langt.

Hvordan tror du studenter klarer seg da?

Skrevet

Såklart, så har du stakkarene med høye utgifter til medisin de ikke får dekket. Det er såklart helt feil.

tlefon, bil, medisiner, hjemmehjelp, forsikringer, avisen, tvlisens osv.

Jeg betalte 2000 kr bare i hjemmehjelp og medisin i mnd jeg for et par mnd siden.

Nå vet jeg ikke hvor mye jeg må betale for assistenten jeg har

Skrevet

...mat, hygieneartikler, medisin, legebesøk, tannlegebesøk, div abonnement (telefon/tv), forsikringer, klær etc.

Ingen lever godt på sosialstønad i Norge i dag....du lever, men ikke godt!

Skrevet

Hvordan tror du studenter klarer seg da?

...de fleste av de har ekstra jobber eller legger seg opp en del penger i løpet av sommeren.

Mottar du sosialstønad har du ikke lov å tjene penger, da trekker de i stønaden med en gang.

Skrevet

tlefon, bil, medisiner, hjemmehjelp, forsikringer, avisen, tvlisens osv.

Jeg betalte 2000 kr bare i hjemmehjelp og medisin i mnd jeg for et par mnd siden.

Nå vet jeg ikke hvor mye jeg må betale for assistenten jeg har

Vel, om du må ha hjemmehjelp mener jeg du skulle hatt uføretrygd. Da hadde du fått litt mer penger.

Men det er jo ikke jeg som bestemmer.

Medisinutgiftene har jeg allerede omtalt som urettferdige. Vi får jo rabatt på "livsnødvendige legemidler". Til dette har jeg to spørsmål: a) hvor ille må du ha det for at det skal være livsnødvendig? holder det ikke at hver dag av livet ditt er et plage, endog et helvete? B) hvorfor rabatt? kan de ikke deles ut gratis? man eter ikke piller fordi det smaker godt.

Skrevet

Vel, om du må ha hjemmehjelp mener jeg du skulle hatt uføretrygd. Da hadde du fått litt mer penger.

Men det er jo ikke jeg som bestemmer.

Medisinutgiftene har jeg allerede omtalt som urettferdige. Vi får jo rabatt på "livsnødvendige legemidler". Til dette har jeg to spørsmål: a) hvor ille må du ha det for at det skal være livsnødvendig? holder det ikke at hver dag av livet ditt er et plage, endog et helvete? B) hvorfor rabatt? kan de ikke deles ut gratis? man eter ikke piller fordi det smaker godt.

Jeg har uføretrygd.

Men må betale alle medisiner sjøl.

Men det er mange som jobber som har hjemmehjelp også og de må gå hjem fra jobben for å være der når hjemmehjelpen kommer for hjemmehjelper jobber bare mellom 9 og 15

Gjest dyr strøm
Skrevet

Jøss, jeg hadde aldri råd til kino eller særskilt god mat i min tid som sosialklient.

Men jeg hadde barn da, og en samboer som også var avhengig av sosialhjelp.

En familie = 2000 kr + 3500 som skulle dekke husleie+strøm+forsikring første mnd, 10 900 de restrerende mnd.

Det rekker ikke langt altså.

Husleie 4500, strøm 1500, mat/bleier 3500, forsikringen sier man opp. Telefon 300. Dette var veldig nøkternt mht mat, ikke særlig med utskeielser etc.

Det blir nesten 10 000. Skal da de restrerende 900 kr dekke klær, fritidsaktiviteter (som kino), bredbånd og utstyr til barnet?

Det går kanskje på et hår, men bare det.

Verre når strømprisene gikk opp og tok halvparten av matbudsjettet, eller når det ble 500 kr mer i strøm om vintern fordi det var kaldt.

Skrevet

Jeg har uføretrygd.

Men må betale alle medisiner sjøl.

Men det er mange som jobber som har hjemmehjelp også og de må gå hjem fra jobben for å være der når hjemmehjelpen kommer for hjemmehjelper jobber bare mellom 9 og 15

Hvorfor trenger de hjemmehjelp om de er i stand til å jobbe?

Er vel de som jobber på vernede bedrifter det... (?)

Og da blir vel inntekten derfra bare noe ekstra, ved siden av stønaden?

Har ikke satt meg inn i dette.

Skrevet

Hvorfor trenger de hjemmehjelp om de er i stand til å jobbe?

Er vel de som jobber på vernede bedrifter det... (?)

Og da blir vel inntekten derfra bare noe ekstra, ved siden av stønaden?

Har ikke satt meg inn i dette.

Mange kan jo jobbe selv om de ikke kan ta husarbeid.

Og jobber med vanlig lønn. Kjenner ingen som jobber i vernede bedrifter av de som jobber og har hjemmehjelp eller assistent jeg.

Skrevet

Jøss, jeg hadde aldri råd til kino eller særskilt god mat i min tid som sosialklient.

Men jeg hadde barn da, og en samboer som også var avhengig av sosialhjelp.

En familie = 2000 kr + 3500 som skulle dekke husleie+strøm+forsikring første mnd, 10 900 de restrerende mnd.

Det rekker ikke langt altså.

Husleie 4500, strøm 1500, mat/bleier 3500, forsikringen sier man opp. Telefon 300. Dette var veldig nøkternt mht mat, ikke særlig med utskeielser etc.

Det blir nesten 10 000. Skal da de restrerende 900 kr dekke klær, fritidsaktiviteter (som kino), bredbånd og utstyr til barnet?

Det går kanskje på et hår, men bare det.

Verre når strømprisene gikk opp og tok halvparten av matbudsjettet, eller når det ble 500 kr mer i strøm om vintern fordi det var kaldt.

Vel, nå fikk dere mindre enn det jeg tok utgangspunkt i da.

Desutten var det dette med barnet, jeg trodde man fikk penger som dekket utgifter til barnehold.

Men du har sikkert rett, det er nok mange som får for lite.

Gjest dyr strøm
Skrevet

Desutten var det dette med barnet, jeg trodde man fikk penger som dekket utgifter til barnehold.

Jada, 1000 kr til ungen, men så trekker de fra barnetrygda på 1000 kr. Hehe.

Gjest dyr strøm
Skrevet

Og mindre penger ja, fordi det utgangspunktet var for enslige, og de lever visst dyrere.

Skrevet

Mange kan jo jobbe selv om de ikke kan ta husarbeid.

Og jobber med vanlig lønn. Kjenner ingen som jobber i vernede bedrifter av de som jobber og har hjemmehjelp eller assistent jeg.

Ja, skjønner jo det.

Tenkte meg bare ikke om. Sikkert fordi jeg er en av de som syns det er mye enklere å ta husarbeid enn å jobbe.

Skrevet

Ja, skjønner jo det.

Tenkte meg bare ikke om. Sikkert fordi jeg er en av de som syns det er mye enklere å ta husarbeid enn å jobbe.

Jeg hadde sikkert klart å jobbe jeg men husarbeid gjør jeg ikke :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...