Gå til innhold

Laseroperert for nærsynthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært igjennom denne "operasjonen"? Jeg har veldig lyst. Har minus 4 på begge øynene, og har vært stabil i minst 10 år. Men det er jo veldig dyrt. Er det noen som har hatt dårlige erfaringer med det? Eller gode? Kan det anbefales? Noen som har sykehus/klinikker de kan anbefale? Jeg bor i Skedsmo (Akershus).

Gjest ...ikke nick akkurat nå
Skrevet

Jeg hadde også minus 4, og opererte meg for 1,5 år siden (lasik-operasjon).

Veldig fornøyd!

Gjorde det i Drammen, (Pedersen mener jeg han heter),- har lang erfaring med denne typen operasjoner.

Skrevet

Jeg hadde også minus 4, og opererte meg for 1,5 år siden (lasik-operasjon).

Veldig fornøyd!

Gjorde det i Drammen, (Pedersen mener jeg han heter),- har lang erfaring med denne typen operasjoner.

Hvor mye betalte du?

Skrevet

Hvor mye betalte du?

15.000 pr øye....

Det lønner seg jo i det lange løp. Det eneste jeg trenger nå er noen lesebriller kjøpt på Rimi f.eks. Ikke for å lese, men for å brodere, f.eks.

Gjest josefine 1
Skrevet

Min bror har akkurat gjort det, han er kjempefornøyd.

Han ble på det sterkeste anbefalt Larvik sykehus (av en lege han kjenner privat).

Han var først ned til en konsultasjon. Uken etter var han ned å tok operasjonen.

Det stod mellom to typer operasjoner, en til 28000 og en til 36000. Min bror måtte ta den siste.

Gjest josefine 1
Skrevet

Min bror har akkurat gjort det, han er kjempefornøyd.

Han ble på det sterkeste anbefalt Larvik sykehus (av en lege han kjenner privat).

Han var først ned til en konsultasjon. Uken etter var han ned å tok operasjonen.

Det stod mellom to typer operasjoner, en til 28000 og en til 36000. Min bror måtte ta den siste.

Du får skrevet det av, er det 28% da ..., på skatten, så noe vil du får igjen.

Skrevet

15.000 pr øye....

Det lønner seg jo i det lange løp. Det eneste jeg trenger nå er noen lesebriller kjøpt på Rimi f.eks. Ikke for å lese, men for å brodere, f.eks.

Så synet ditt ble ikke helt perfekt, altså i null?

Skrevet

Jo, men alderen krever sitt ;-) (ca. 45 år)

Ser perfekt, men ikke på avstander under ....skal vi se....ca 20cm. Og det trengs, ved veldig liten skrift, brodering eller når man skal ta ut en liten flis. f.eks.

Denne "langsyntheten" har å gjøre med at linsen ikke er så elastisk lenger, er det vel....

Skrevet

Du får skrevet det av, er det 28% da ..., på skatten, så noe vil du får igjen.

...ikke hvis det er så lite som minus 4 - hvis ikke de har endret reglene siste året!!

Gjest Astral
Skrevet

Jo, men alderen krever sitt ;-) (ca. 45 år)

Ser perfekt, men ikke på avstander under ....skal vi se....ca 20cm. Og det trengs, ved veldig liten skrift, brodering eller når man skal ta ut en liten flis. f.eks.

Denne "langsyntheten" har å gjøre med at linsen ikke er så elastisk lenger, er det vel....

Ja, det har ingenting med en "mindre vellykket" operasjon å gjøre, de fleste merker at de må ha briller til "småting" i 40- til 50 årsalderen, fordi linsa i øyet er mindre tøyelig.

Skrevet

Tok laseroperasjon i januar, på Oslo Synskirurgi, ligger på Majorstua. Kostet 30000.

Hadde -3 på begge øynene, og ser nå som en ørn. :-) Ikke noe problemer i det hele tatt, bare de "vanlige" bivirkningene som svie i øynene samme kveld, og tørre øyne i 1-2 uker etterpå.

Jeg er kjempefornøyd. Selve inngrepet synes jeg var litt ekkelt, men det var verdt det.

Skrevet

De sier at man må regne med å kanskje måtte bruke lesebriller i fremtiden. Synet endrer seg som kjent med tiden.

Skrevet

De sier at man må regne med å kanskje måtte bruke lesebriller i fremtiden. Synet endrer seg som kjent med tiden.

Venninna mi opererte slik at hun har ett "se langt" øye og et "lese" øye

Skrevet

Venninna mi opererte slik at hun har ett "se langt" øye og et "lese" øye

Og hun er ikke konstant "sjøsjuk"..? :-)

Skrevet

Og hun er ikke konstant "sjøsjuk"..? :-)

Nei, det er hun ikke.

Litt morsomt da, for hun er den jeg kjenner som blir aller mest sjøsyk og bilsyk.

Men jeg gjør det samme når jeg tar på meg kontaktlinser. Og man venner seg fort til det.

Mary Poppins
Skrevet

Tok laseroperasjon i januar, på Oslo Synskirurgi, ligger på Majorstua. Kostet 30000.

Hadde -3 på begge øynene, og ser nå som en ørn. :-) Ikke noe problemer i det hele tatt, bare de "vanlige" bivirkningene som svie i øynene samme kveld, og tørre øyne i 1-2 uker etterpå.

Jeg er kjempefornøyd. Selve inngrepet synes jeg var litt ekkelt, men det var verdt det.

Var det vondt? Jeg har tenkt litt på å gjøre dette, men er så livredd for at det skal gjøre vondt - her sitter nemlig verdens største pyse når det gjelder smerte. F.eks ser det mildt sagt helt forferdelig ut når de putter de klypene inni øyet for å holde det oppe, er det like ekkelt som det ser ut til?

Skrevet

Var det vondt? Jeg har tenkt litt på å gjøre dette, men er så livredd for at det skal gjøre vondt - her sitter nemlig verdens største pyse når det gjelder smerte. F.eks ser det mildt sagt helt forferdelig ut når de putter de klypene inni øyet for å holde det oppe, er det like ekkelt som det ser ut til?

Klypene var det jeg også gruet meg til, men for min del merket jeg dem knapt etter å ha fått bedøvelsesdråper. Syntes det var mest ubehagelig å få sugekoppen presset mot øyet, den som skal holde øyeeplet fast mens det øverste laget av hornhinnen løsnes. Synet forsvinner og det presser en del, men det tar jo ikke lange tiden da, 20-30 sekunder eller noe deromkring. Hele inngrepet tok ca 2 min pr øye.

Anbefales, jeg ser frem til å kunne sovne på stranda i sommer uten å våkne med en følelse av å ha hele sandstranda krøpet inn under øyelokkene :o)

Skrevet

Men da ville jeg likevel måtte over til progressive linser eller ekstra lesebriller i tillegg til linsene dersom jeg ikke laseropereres, eller..?

Skrevet

Har en kamerat som reiser til Tyrkia i mai for å utføre laseroperasjon, han sparer masse. Kommer på ca. 16000, og da er operasjon, reise, hotell og "opplegg" inkludert. Ferie får han også i tillegg :-)

Sjekk her: http://www.lasikreise.no/contact.html

Skrevet

Men da ville jeg likevel måtte over til progressive linser eller ekstra lesebriller i tillegg til linsene dersom jeg ikke laseropereres, eller..?

Opererer du deg ikke, vil du mest sannsynlig ha behov for 2 par briller. Opererer du deg, slipper du kanskje unna med lesebriller. Ikke alle som kommer til å behøve det, visstnok.

Jeg sparer uansett masse penger på et slikt inngrep siden jeg brukte 4000 i året på briller og trengte nye briller som sikkert koster rundt 5000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...