Gå til innhold

400 kilo!

Gjest feite folk har selv skylda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det an å la seg selv forfalle så til de grader, at man ender opp med å veie 400 kilo?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=273867

Her må brannvesenet bruke ressurser på å flytte en feit fyr hjemmefra til sykehuset, kun fordi han har ødelagt sin egen helse med å bli så svær. De måtte hente inn spesialutstyr som egentlig brukes til å frakte tunge sjødyr, og ikke er beregnet til mennesker i hval-størrelse.

Nei, jeg synes ikke synd på folk som driter i helsa på den måten. Den utviklingen kunne han ha hindret for mange år siden hvis han hadde giddet ta ansvar for sin egen helse.

Sånt er til å bli kvalm av.

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

28

• Hawkwind

13

• ShitDiddelyDo

4

• skorpionfisken

2

skorpionfisken
Skrevet

Han og andre med dem, burde tvangsinnlegges på plasser som Ebetoft når de passerte 150 kg.

Skrevet

Hørt om at folk kan bli syke før noen gang?

Og at det finnes en del sykdommer som medfører at man mister vanlig rasjonell dømmekraft?

Jaja, håper du ihvertfall dømmer deg selv like hardt som du dømmer mennesker du ikke enn gang kjenner...

Skrevet

I utgangspunket har de overvektige skylda for dette selv, men her må det da være en sykdom som gjør at de blir så voldsomme store.

Skrevet

Hørt om at folk kan bli syke før noen gang?

Og at det finnes en del sykdommer som medfører at man mister vanlig rasjonell dømmekraft?

Jaja, håper du ihvertfall dømmer deg selv like hardt som du dømmer mennesker du ikke enn gang kjenner...

"Jaja, håper du ihvertfall dømmer deg selv like hardt som du dømmer mennesker du ikke enn gang kjenner..."

Ja, jeg tar ansvar for min egen helse. Det handler om å ha viljestyrke og gidde å holde en sunn livsstil.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Han driter nok ikke i helsa. Han har sikkert ikke lyst til å dø. Men det har gått så langt at det nå har blitt umulig for han å gjøre noe på egen hånd uten profesjonell hjelp.

Triste greier.Jo jeg synes synd på han.

Derfor mener jeg alle foreldre har et ansvar for å passe at barna ikke skal ende opp slik.

Jeg har sett mange unger også,som jeg synes riktig synd på.

I mange tilfeller kan det være sykdom, men ikke i alle tilfeller.

Skrevet

"Jaja, håper du ihvertfall dømmer deg selv like hardt som du dømmer mennesker du ikke enn gang kjenner..."

Ja, jeg tar ansvar for min egen helse. Det handler om å ha viljestyrke og gidde å holde en sunn livsstil.

Jada - har støtt borti den type holdninger før.

Anorektikere kan jo bare begynne å spise igjen - case solved.

Voldtatte bør innfinne seg med at voldtekten har skjedd, glemme hendelsen og leve videre.

Poenget mitt er uansett at mennesker blir ikke ekstremt overvektige uten at det er en årsak bakn at dette skjer. Som i all hovedsak kan tillegges en psykisk sykdom av en eller annen art.

Og psykisk sykdom har store likheter med fysisk sykdom - man kan ikke bestemme seg seg for å bli frisk, og av den grunn bli frisk ved hjelp av viljestyrke alene.

Dette er behørlig dokumentert av fagfolk i psykiatrien - og ikke et utslag av personlig synsing fra min side.

Skrevet

...og folk med psykiske lidelser kan vel kanskje skylde seg selv?

Denne mannen er syk.

skorpionfisken
Skrevet

...og folk med psykiske lidelser kan vel kanskje skylde seg selv?

Denne mannen er syk.

Ja, derfor burde han tvangsinnlegges for behandling. Ikke alle som er så syke at de blir flere hundre kilo innser selv at de trenger hjelp.

Men, det er kanskje det de gjør nå, siden brannvesenet transporterte ham til sykehus.

Skrevet

Tipper han er syk, og ikke da kan sies å ha skylda selv.

Skrevet

Ja, derfor burde han tvangsinnlegges for behandling. Ikke alle som er så syke at de blir flere hundre kilo innser selv at de trenger hjelp.

Men, det er kanskje det de gjør nå, siden brannvesenet transporterte ham til sykehus.

Antar at det er USAs noe spesielle forhold til dette med medisink hjelp som har ført til at situasjonen har blitt så ekstrem før det skjer noe med den stakkars mannen.

Der borte må man jo forsikre seg opp, ned og i mente for å få hjelp - med mindre man har en svært god økonomi...

Skrevet

Slike folk som utviser så lite kunskaper og slike holdninger som deg kunne vi godt ha klart oss uten. Dere gjør med skade enn en fotballbane med 500-kilos folk.

I ekstreme tilfeller som dette er det nesten utelukkende genetiske og/eller sykdomsmessige grunner som ligger bak. Psykiske årsaker kan også være en forklaring. Å komme med slike uttalelser som "ikke gidder å la være å bli så feit" vitner om et skremmende lavt kunnskapsnivå.

Skaff deg et minimum av menneskeskunskaper og psykologisk innsikt før du uttaler deg. Så unngår du å drite deg ut på denne måten.

"..................................."

Skrevet

"Det handler om å ha viljestyrke"

Er du så dum, eller later du som?

Skrevet

Voldtatte bør innfinne seg med at voldtekten har skjedd, glemme hendelsen og leve videre.

Poenget mitt er uansett at mennesker blir ikke ekstremt overvektige uten at det er en årsak bakn at dette skjer. Som i all hovedsak kan tillegges en psykisk sykdom av en eller annen art.

Og psykisk sykdom har store likheter med fysisk sykdom - man kan ikke bestemme seg seg for å bli frisk, og av den grunn bli frisk ved hjelp av viljestyrke alene.

Dette er behørlig dokumentert av fagfolk i psykiatrien - og ikke et utslag av personlig synsing fra min side.

Slike holdninger som denne "turbohjernen" lufter får meg til å tenke på prototypen av en FrP-velger fra Vålerenga :-)

Skrevet

;)

Innlegget ditt skulle vært helt undøvendig å måtte skrive, synd det ikke er det.

petter smart
Skrevet

Skjønner du virkelig ikke hvordan dette er mulig?

Det ligger enten en fysisk lidelse (som lav forbrenning e.l.) eller en psykisk lidelse bak.

Kanskje var han bare litt overvektig, men ble utstøtt og mobbet (av slike som deg). Så isolerte han seg og trøstespiste. Når en først blir 150-200 kg så er det lite man gjøre, uansett hvor mye viljestyrke man har. Da trenger man hjelp.

Angående brannvesenets bruk av ressurser. De aller fleste oppdrag brannvesenet tar skyldes menneskelige feil/handlinger. Skal de droppe å rykke ut til hus som brenner fordi brannen startet ved at noen røykte på senga?

Skrevet

Slike holdninger som denne "turbohjernen" lufter får meg til å tenke på prototypen av en FrP-velger fra Vålerenga :-)

Joa, har noen av dem der jeg bor gitt.

Blir litt smådeppa av å se voksne folk som sitter dritings på fellesområdene ved blokkene på sommerstid, med små barn flyende rundt som febrislk forsøker å få litt kontakt med den av foreldrene som er minst dritings...

Gjest baremei
Skrevet

Hvordan kan du si noe sånt? Du vet ingenting om denne mannen; hvilken bakgrunn han har, om han er syk, har gått gjennom vonde ting etc. Du vet bare vekta hans. Og den kan ha mange årsaker, skal jeg si deg!!!Klart jeg synes synd på mannen. Tror du han har VALGT å bli så stor at han er lenket til ei sykeseng?! Folk som deg gjør meg sint.

Skrevet

"Det handler om å ha viljestyrke"

Er du så dum, eller later du som?

Vet du, jeg har faktisk veid så mye som 150 kilo selv. Jeg har slanket meg og vet hva jeg snakker om. Nå veier jeg 75 kg fordi jeg tok til vettet og endret livsstilen totalt. Det er kun vilje til å endre livsstil og holde fast ved den som skal til, ikke noe annet.

Gjest SLANKEBJØRN
Skrevet

Vet du, jeg har faktisk veid så mye som 150 kilo selv. Jeg har slanket meg og vet hva jeg snakker om. Nå veier jeg 75 kg fordi jeg tok til vettet og endret livsstilen totalt. Det er kun vilje til å endre livsstil og holde fast ved den som skal til, ikke noe annet.

Hadde alle vært som deg ville livet vært enkelt! Ingen alkoholikere, ingen narkomane, ingen tykke mennesker,

Gratulerer med halvert vekt uansett. Du har vært flink, men har du klart det helt på egen hånd? Tykke mennesker bør få tilbud om hjelp, lenge før det går så galt som 400KG

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...