Gå til innhold

400 kilo!

Gjest feite folk har selv skylda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du, jeg har faktisk veid så mye som 150 kilo selv. Jeg har slanket meg og vet hva jeg snakker om. Nå veier jeg 75 kg fordi jeg tok til vettet og endret livsstilen totalt. Det er kun vilje til å endre livsstil og holde fast ved den som skal til, ikke noe annet.

Du skjønner ingenting, ser jeg. Sammenligner du deg selv som overvektig med folk som har genetiske "feil", ødelagt stoffskifte, psykiske lidelser etc.? Da er du en enda større idiot enn du allerede har bevist.

Nei du, du vet IKKE hva du snakker om. Og det finnes ingen unnskyldning for dumhet av den typen du representerer. Du er et mye større samfunnsproblem enn overvektige folk.

"....................................."

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

28

• Hawkwind

13

• ShitDiddelyDo

4

• skorpionfisken

2

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tviler på at en fyr på 400 kilo selv har skylda. Han er rimelig sikkert syk.

Ellers er jeg naturligvis enig med deg. De fleste overvektige har naturligvis skylda selv. De fleste. Ikke alle.

Skrevet

Hadde alle vært som deg ville livet vært enkelt! Ingen alkoholikere, ingen narkomane, ingen tykke mennesker,

Gratulerer med halvert vekt uansett. Du har vært flink, men har du klart det helt på egen hånd? Tykke mennesker bør få tilbud om hjelp, lenge før det går så galt som 400KG

Maken til total idiot.

"...................................."

Skrevet

Tviler på at en fyr på 400 kilo selv har skylda. Han er rimelig sikkert syk.

Ellers er jeg naturligvis enig med deg. De fleste overvektige har naturligvis skylda selv. De fleste. Ikke alle.

Det er stor foskjell på normal overvekt i større eller mindre grad, og ekstreme tilfeller som dette.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er stor foskjell på normal overvekt i større eller mindre grad, og ekstreme tilfeller som dette.

Det er det. Og den mannen der er naturligvis syk.

Men generelt, når det snakkes om normal overvekt, er det nesten alltid den overvektige selv som er skyld i problemet. Eventuelt kan man helt sikkert skylde på den overvektiges foreldre som aldri lærte den overvektige om ernæring.

Så finnes det naturligvis de med stoffskifteproblemer, men disse problemene oppstår nesten alltid som følge av nettopp feil ernæring - altså er det igjen den overvektiges skyld at problemet oppstår i utgangspunktet.

Men fyren over er syk. Sier seg selv. Og skapningen over skrev bare for å provosere.

Gjest SLANKEBJØRN
Skrevet

Maken til total idiot.

Enig! Tykke mennesker har ikke nødvendigvis mer glad i mat enn andre, det er ofte følelser, eller andre problemer som ligger bak. "feitefolkharselvskylda" Har slanket seg men har fortsatt problemer

Skrevet

Og da kan vi vel legge til alle andre livsstilsykdommer som koster staten penger.

Røyking, stoff og alkohol vil jeg mene har en god del større skyld i helseutgiftene enn overvektige.

Kreft, leverskader, bilulykker, drap, skilsmisser, avrusning, innbrudd, vold..

Gjest feite folk har selv skylda
Skrevet

Hadde alle vært som deg ville livet vært enkelt! Ingen alkoholikere, ingen narkomane, ingen tykke mennesker,

Gratulerer med halvert vekt uansett. Du har vært flink, men har du klart det helt på egen hånd? Tykke mennesker bør få tilbud om hjelp, lenge før det går så galt som 400KG

Ja, jeg har faktisk greid det helt selv. Fikk vite at jeg kunne fått slankeoperasjon, men valgte å takke nei. Et sunt kosthold og masse mosjon var det som skulle til. Jeg sier ikke dermed at det er enkelt å gå ned i vekt, for det er det alldeles ikke. Det er et blodslit som koster tårer, stor innsatsvilje og ikke minst tid. Men det er verdt det.

Skrevet

Overvekt er ikke lenger et privat problem. Viljestyrken utfordres hele tiden, det er hurtigmat og snacks hvor du enn går. Når vi godtar dette, må vi også finne oss i å rydde opp.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk greid det helt selv. Fikk vite at jeg kunne fått slankeoperasjon, men valgte å takke nei. Et sunt kosthold og masse mosjon var det som skulle til. Jeg sier ikke dermed at det er enkelt å gå ned i vekt, for det er det alldeles ikke. Det er et blodslit som koster tårer, stor innsatsvilje og ikke minst tid. Men det er verdt det.

Det er slike fordomsfulle mennesker som deg som er den største trusselen for vårt samfunn. At du som har vært der og greid å komme deg derfra kommer med slikt idioteri er aldeles ufattelig. Du vet nøyaktig ingenting om grunnene til mannens overvekt. Han er i hvert fall alvorlig syk, og det er det mange som blir av å bli sett ned på. Det største forebyggende arbeidet som kan gjøres er å få bukt på slike som deg.

Skrevet

Han og andre med dem, burde tvangsinnlegges på plasser som Ebetoft når de passerte 150 kg.

Den idioteten som skrev hovedinnlegget bør også tvangsinnlegges et unevnt sted.

Skrevet

Oppi alt blodslit og tårer går jeg utifra at du har folk rundt deg som støtter deg. Det er ikke alle som har det.

Skrevet

Men generelt, når det snakkes om normal overvekt, er det nesten alltid den overvektige selv som er skyld i problemet. Eventuelt kan man helt sikkert skylde på den overvektiges foreldre som aldri lærte den overvektige om ernæring.

Så finnes det naturligvis de med stoffskifteproblemer, men disse problemene oppstår nesten alltid som følge av nettopp feil ernæring - altså er det igjen den overvektiges skyld at problemet oppstår i utgangspunktet.

Men fyren over er syk. Sier seg selv. Og skapningen over skrev bare for å provosere.

"Men generelt, når det snakkes om normal overvekt, er det nesten alltid den overvektige selv som er skyld i problemet."

Det sier seg jo selv. Man er i utgangspunktet selv helt og holdent ansvarlig for alt som skjer med en. Men det er jo ikke dermed sagt at man kan si at "det er bare å skjerpe seg". "Bare" er rimelig subjektivt.

"Så finnes det naturligvis de med stoffskifteproblemer, men disse problemene oppstår nesten alltid som følge av nettopp feil ernæring"

Som veldig lett kan komme av ting som bullemi etc. Ergo ikke nødvendigvis en sløvhet/dumhet som lett kunne vært unngått.

"Og skapningen over skrev bare for å provosere."

Det er ikke umulig, nei :-)

H*n er jo heller ikke "mann" nok til å skrive med nick.

"................................."

Skrevet

Det er slike fordomsfulle mennesker som deg som er den største trusselen for vårt samfunn. At du som har vært der og greid å komme deg derfra kommer med slikt idioteri er aldeles ufattelig. Du vet nøyaktig ingenting om grunnene til mannens overvekt. Han er i hvert fall alvorlig syk, og det er det mange som blir av å bli sett ned på. Det største forebyggende arbeidet som kan gjøres er å få bukt på slike som deg.

Jammen - han HAR jo ikke vært der. Det at han klarte å gå ned i vekt med sundt kosthold og trening viser jo at han led av "normal" overvekt, og ikke en sykdom. Fyren er enten en imbesil idiot, eller kun ute etter å provosere.

"......................................"

Skrevet

Den forskning som gjøres på dette, finner en del forklaringer på hvorfor overvekt er et økende problem i det moderne samfunn generelt sett.

For lite søvn er en vesentlig faktor. Mange mennesker får for lite søvn, og en konsekvens av det er at kroppen signaliserer behov for mer energi når den ikke får nok hvile. Det er bevist at man ved for lite søvn i større grad enn ellers har en tendens til å spise usunn mat.

Stress. Mennesker som har en såpass hektisk hverdag at de er mye stresset, har en sterkere tendens enn de som ikke er stresset til å spise både mer mat enn ellers og mer usunn matt enn ellers. Det spekuleres på om hjernen oppfatter stress som en faresituasjon, og av den grunn etterspør hurtig energi (tomme kalorier).

Endret matsammensetning. Dagens moderne oppdrett av frukt og grønnsaker har medført at selve sammensetningen både i dyrket frukt, grønnsaker og dyrekjøtt er annerledes enn tidligere. Det spekuleres i om det også kan ha innvirkning på hvordan menneskekroppen disponerer energien som tas opp fra det man spiser.

Porsjonsstørrelser. Et vesentlig trekk ved dagens samfunn, er at matvarer, både sunne og usunne, tilbys i større porsjoner enn før. Brusflaskene er større, godteposene er større, kakene er større - og det meste av ferdig laget mat og usunn mat selges i større porsjoner enn før. Det samme gjelder pommes frites og burgere på McDonalds/Burger King og middager på restauranter.

En siste vesentlig faktor er såre enkel: I dag er usunn mat langt rimeligere enn sunn mat. Noe som har medført det noe paradoksale fenomenet i hele Vesten - at det er de fattige som i større grad enn de velstående som har problemer med overvekt.

Skrevet

Den forskning som gjøres på dette, finner en del forklaringer på hvorfor overvekt er et økende problem i det moderne samfunn generelt sett.

For lite søvn er en vesentlig faktor. Mange mennesker får for lite søvn, og en konsekvens av det er at kroppen signaliserer behov for mer energi når den ikke får nok hvile. Det er bevist at man ved for lite søvn i større grad enn ellers har en tendens til å spise usunn mat.

Stress. Mennesker som har en såpass hektisk hverdag at de er mye stresset, har en sterkere tendens enn de som ikke er stresset til å spise både mer mat enn ellers og mer usunn matt enn ellers. Det spekuleres på om hjernen oppfatter stress som en faresituasjon, og av den grunn etterspør hurtig energi (tomme kalorier).

Endret matsammensetning. Dagens moderne oppdrett av frukt og grønnsaker har medført at selve sammensetningen både i dyrket frukt, grønnsaker og dyrekjøtt er annerledes enn tidligere. Det spekuleres i om det også kan ha innvirkning på hvordan menneskekroppen disponerer energien som tas opp fra det man spiser.

Porsjonsstørrelser. Et vesentlig trekk ved dagens samfunn, er at matvarer, både sunne og usunne, tilbys i større porsjoner enn før. Brusflaskene er større, godteposene er større, kakene er større - og det meste av ferdig laget mat og usunn mat selges i større porsjoner enn før. Det samme gjelder pommes frites og burgere på McDonalds/Burger King og middager på restauranter.

En siste vesentlig faktor er såre enkel: I dag er usunn mat langt rimeligere enn sunn mat. Noe som har medført det noe paradoksale fenomenet i hele Vesten - at det er de fattige som i større grad enn de velstående som har problemer med overvekt.

Sagt enda enklere: Feil mat (enorme mengder sukker etc) og altfor lite fysisk aktivitet. Det blir en klisjé, men likevel faktum.

Skrevet

Å ikke ha råd til å leve sunnt er en dårlig unnskyldning. Matpakka er billigere enn en baguett eller burger. Mange ungdomskoleelever bruker dette argumentet, når de går på butikken å kjøper boller og sjokomelk. Spiser de matpakka får de gratis lunch

Skrevet

Å ikke ha råd til å leve sunnt er en dårlig unnskyldning. Matpakka er billigere enn en baguett eller burger. Mange ungdomskoleelever bruker dette argumentet, når de går på butikken å kjøper boller og sjokomelk. Spiser de matpakka får de gratis lunch

Når du snakker om sunnhet over et visst nivå, så er økonomi definitivt et poeng. Jeg har f.eks ikke råd til å spise så mye rent kjøtt og ferske grønnsaker som jeg ønsker jeg kunne. Men selfølgelig - vanlig mat hjemmefra er billigere enn en baguett eller burger på hjørnet. Hva ungdomsskoleelever sier om økonomi er rimelig uinteressant, all den tid de sjelden betaler for maten selv.

"..................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Meget gode poenger.

I tillegg må det også sies at vi lever et langt mer stillesittende liv i dag enn vi gjorde bare for få år siden. Selv unga leker ikke like mye ute som vår generasjon gjorde. Nå er det data og tv og gud-vet-hva.

Da jeg var barn var vi ute og lekte hele tiden. Lekte leker, spilte ballspill, osv. Løp og herja.

Noe som også rimelig sikkert spiller en rolle er alle disse superslankekurene som kvinnfolka hele tiden kjøper. Hyppig bruk av disse kan veldig fort medføre forandringer i stoffskifte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...