Gå til innhold

Guaccamole - oppskrift?

Anbefalte innlegg

Tvillingmamma
Skrevet

Noen her inne som vet om jeg kan få kjøpt ferdig Guaccamole på butikken?

I tilfelle ikke... noen som har en oppskrift å dele med meg? :)

Vi skal ha gjester på Tex-Mex i morgen...

Skrevet

Du får det som pulver eller på glass i texmex hyllene, men det er jo såå enkelt å lage selv: Mos avokado (har du stavmixer/blender blir det lettest), og tilsett litt kesam eller rømme og noen dråper sitronsaft (holder avokadoen brønn)

Miss seventy
Skrevet

Ja, massevis med ferdig guacamole på butikken, eller du kan kjøpe sånn g mix og blande med avokado.

Eller bare kjøpe avokado, mose og ha i litt krydder.

Nam:)

Gjest printa
Skrevet

Du får det som pulver eller på glass i texmex hyllene, men det er jo såå enkelt å lage selv: Mos avokado (har du stavmixer/blender blir det lettest), og tilsett litt kesam eller rømme og noen dråper sitronsaft (holder avokadoen brønn)

Ååå takk for tipset!

Jeg har også fått dilla på texmex guaccamole.Men jeg visste ikke at det går an å lage den selv - så enkelt.;-)

Tvillingmamma
Skrevet

Takker og bukker :) *lager oppskrift*

Skrevet

Ingen sak å lage selv. Dette er en rask "fake" en som smaker bedre enn den pulverposesaken syns jeg. Altså til ca. 4 stk: 2 Avocado, 1/2 løk, 3 fedd hvitløk, salt, pepper, litt under en boks rømme/creme fresh. Alt deles i biter og kjøres i foodprossesor eller med stavmikser til en passe grøt.

Skrevet

Fikk smake ordentlig guacamole i Barcelona for et par dager siden, som min mexicanske kamerat laget.

Nydelig!!

Han bruker

2-3 avocadoer

1-2 tomater i små biter,

1/2 løk (rødløk gir mildere smak)

ca 1 ss sitronsaft

Krydder etter smak. Han bruker litt pepper, og ørlite salt.

Mos avocadoene med gaffel, og bland i resten. La den gjerne stå og godgjøre seg litt i kjøleskapet først.

Skrevet

Hei! Denne tar litt tid å lage, men den er en suksess, og alle elsker den:

Legg to tomater i kokende vann. Etter noen minutter kan du ta de opp og flå dem og mose dem. Mos to avocadoer. Hell over et par-tre spiseskjeer med lime (frisk). Prøv deg fram så den ikke blir for tynn! Hakk litt vårløk og bland i. Havsalt og pepper. Hakk fersk koriander og ha oppi. Og hvitløk.

Og vil du gjøre enda mer ut av dette, lag din egen tortillaxchips! Smaker helt fantastisk! Kjøpt tortillalefser. Del disse i trekanter. Legg de oppi kokende frityrolje. Viktig å følge med. De skal svelle, men ikke bli brent. Legg de rett over på husholdningspapir og strø over havsalt! Mm..:-)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...