Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvordan tar dere andre helgavasken, og gjøres det før hver helg?

Jeg støvsuger eller vasker alle gulv. Og vasker badet og kjøkkenet. Dett var dett, liksom...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

16

• Tottlå

10

• maire

4

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gjør det samme som deg, bare at det er gubben som tar seg av støvsuging og gulvvask. Og så tørker jeg støv.

Noen ganger i året vasker jeg grundigere som vegger, inni skap mm.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har ingen fast dag hvor jeg gjør det og det. Jeg vasket over noen gulv i går, og dagen før det støvsugde jeg (fikk ikke tid til å vaske da). Har jeg jobbhelg er det ikke alltid jeg gjør noe på fredagen...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Under helgevasken leser jeg avisen:-/

Skrevet

Hver lørdag rydder vi hele leiligheten. Det er litt av en jobb, for jeg er et gedigent rotehode, og sambo er nesten like ille. Så støvsuges alle gulv, tørker litt støv i stua, vasker hele badet og shiner kjøkkenet hvis det er behov for det. Kjøkkenet blir gjerne vasket andre dager også.

Og nå har jeg store topper på begge skittentøyskurvene, så i morgen bør jeg kjøre minst tre omganger med klær. Kanskje skifte på senga også...

Men det er ryddinga som er den største jobben.

Gjest angelica bom
Skrevet

Støvsuger og vasker gulv. Tørker støv. Vasker klosett, vasker og dusjkabinett på badet. Kjøkkenet får en vask når vi rydder etter middagen hver dag, så der er det bare gulvet som blir tatt.

Skrevet

Vasker klær og oppvasken og rydder litt. Så gjør hjemmehjelpen resten og det hun ikke gjør, blir ikke gjort.

Skrevet

Jeg tar aldri spesiell helgevask. Jeg støvsuger og vasker når jeg har tid og før det begynner å gro mose i leiligheten. Akkurat nå er jeg syk og datteren min har støvsuget og vasket badet i dag. Jeg prøver å ta noe klesvask i morgen, ellers venter det til neste uke. Støvet ligger tykt overalt og dessverre ser det ikke ut som det har tenkt seg vekk.

Jentungen1365380808
Skrevet

Tørker støv, støvsuger sofaen, tørrmopper gulvene i stua, gangen og soverommene, bruker våtmopp på kjøkken, bad og yttergang, vasker toalett og dusjkabinett, pusser speilet på badet. Rister dørmatta, spyler den med hageslangen hvis det er nødvendig.

Gjest krepsa
Skrevet

Når vi tar skikkelig husvask, tørker vi støv, støvsuger og vasker alle gulv. I tillegg vaskes badene skikkelig. Detter gjøres _ikke_ hver uke.

Det som gjøres hver uke er vaske badene og støvsuge hele huset, støvsuge gjør jeg minst to ganger for uka.

Skrevet

Har ikke noe som heter helgevask, tar det litt nå og da. Men så er jeg hjemme i permisjon med barn, da. Mulig det blir forandringer når ho mor må tilbake i jobb!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tar det på en av dagene jeg har fri,så jeg tok helgevasken i går. Det er vanlig støvsuging, gulvvask ,tørke støv osv

Vanligvis tar jeg ikke alle rommene på en dag, men fordeler litt utover uka. Jobber annehver dag, så da blir det litt gjøremål på alle fridagene mine.

Skrevet

Tar som regel helgevasken hver fredag. Da rydder jeg, støvsuger alle rom, vasker gulv i alle rom og tørker støv i alle rom. Så tar jeg for meg kjøkkenet (skaper, komfyr o.l.), dretter badet (skaper, dysj og sånt). Vakser klær, lufter tepper og dyner.....

Såååååååå tar jeg meg tre timer på sofaen, og nyter livet.....og den gode lukta i leiligheten......

(vaksa foresten sofa trekkene idag........ mmm smells good!!)

Phuuuu

Skrevet

Tar som regel helgevasken hver fredag. Da rydder jeg, støvsuger alle rom, vasker gulv i alle rom og tørker støv i alle rom. Så tar jeg for meg kjøkkenet (skaper, komfyr o.l.), dretter badet (skaper, dysj og sånt). Vakser klær, lufter tepper og dyner.....

Såååååååå tar jeg meg tre timer på sofaen, og nyter livet.....og den gode lukta i leiligheten......

(vaksa foresten sofa trekkene idag........ mmm smells good!!)

Phuuuu

Hvordan får du tid til tre timer i sofaen etter denne jobben?

Skrevet

Liker å være ferdig fredag med helgevasken, men gjør egentlig litt hver dag jeg, greit å fordele det når jeg først er hjemme. Gulvvask 1-2 ganger pr. uke og støvsuging 1 gang. Ryddinga blir gjort etter hvert, slipper mye på en gang. Støvtørking 1-2 ganger pr. uke. Legger til at jeg er hjemmeværende :-)

Skrevet

Liker å være ferdig fredag med helgevasken, men gjør egentlig litt hver dag jeg, greit å fordele det når jeg først er hjemme. Gulvvask 1-2 ganger pr. uke og støvsuging 1 gang. Ryddinga blir gjort etter hvert, slipper mye på en gang. Støvtørking 1-2 ganger pr. uke. Legger til at jeg er hjemmeværende :-)

Jeg har veldig lyst på rengjøringshjelp, men prøver heller å få min datter på snart 17 til å gjøre husarbeid. Synes det blir feil å betale andre og la henne surre rundt og få lommepenger for ingenting. Det krever bare så mye mere oppfølging å få henne til å gjøre det. Vi har lett for å krangle når vi er stressa og sure begge to i slike kjedelige situasjoner. Ellers var hun flink i dag siden jeg var syk, så kanskje jeg kan begynne å få et håp om at hun blir voksen engang:), men støvet ligger fremdeles for det hadde hun ikke tid til. Merkelig hvor opptatt ungdommen er i dag:)

Skrevet

Hvordan får du tid til tre timer i sofaen etter denne jobben?

går fint det!!!!

Hehehehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...