Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Støv på hjernen!

Skjønner!

Jeg hadde det litt slik selv da jeg var yngre.

Mannen min påsto at det var ingen som luftet så mye tepper som meg, og jeg tror jammen han hadde rett.

Jeg orker ikke holde på slik lenger.Nå har jeg foressten slike tunge persiske tepper som er umulig å drasse på, så jeg bare støvsuger dem, ruller dem sammen og vasker under.

Støvsuger gjør jeg nesten hver eller annehver dag, men her er det så mange unger og ungdommer som renner inn og ut hele tiden.

Vasker under teppene gjør jeg ikke hver uke engang.

Jeg har blitt mye sløvere med vaskinga, men faktisk flinkere til å holde orden på rotet.

Jeg er litt sånn at ting må ligge på riktig plass, og jeg liker ikke at det ligger forstyrrende elementer rundt omkring, slik som nøkler og lommebok i bokhylla, papirer skal ligge på kontoret, ikke i stua osv.

Der har jeg nesten blitt verre.

Hvis jeg setter meg ned for å slappe av og jeg ser f.eks en bok som står feil vei i bokhylla, eller noe annet som ikke er som det skal, må jeg bare reise meg igjen.

Men jeg tåler heldigvis å se leker på gulvet altså, men jeg må bare rydde dem så fort ungen er i seng.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

16

• Tottlå

10

• maire

4

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tøysekopp
Skrevet

Jeg hadde en venninne for noen år siden som bodde alene og vasket slik som deg. Hun bakte og laget mat til seg selv ganske ofte og mye. Hun klaget mye over hvor vanskelig det var å være alene på alle mulige og umulige måter. For ikke å være alene så skaffet hun seg to katter av alle ting. Høres kanskje merkelig ut, men da jeg ble alene også så orket jeg ikke å ha kontakt med henne. Da ble jeg for opptatt av andre ting, og orket ikke å forholde meg til noen som hadde problemer med denne situasjonen.

Hun var da i slutten av 40-årene så for all del finn på noen andre interesser før du kommer i den alderen. Hun var hjemme hele tiden, og hadde veldig lyst å treffe en mann, men ingen banket på døra hos henne:)

"Jeg hadde en venninne for noen år siden som bodde alene og vasket slik som deg"

"Høres kanskje merkelig ut, men da jeg ble alene også så orket jeg ikke å ha kontakt med henne. Da ble jeg for opptatt av andre ting, og orket ikke å forholde meg til noen som hadde problemer med denne situasjonen"

Jadda, det var jo hyggelig sagt må jeg si.

Skrevet

Vi vasker huset stort sett foran hver helg (torsdag og/eller fredag). Tørker støv i alle rom og tørrmopper alle gulv. Vi pleier også skifte på sengene hver uke. Elsker nyvaska sengetøy som jeg skal legge meg i nå!

Skrevet

Jeg skal spørre...

Åh, giiid...Du lar da vel ikke din stakkars mann ta husvasken!?

Skrevet

Åh, giiid...Du lar da vel ikke din stakkars mann ta husvasken!?

Hysj nå - gå og legg deg! :)

bugge -jenta
Skrevet

Vi vasker huset stort sett foran hver helg (torsdag og/eller fredag). Tørker støv i alle rom og tørrmopper alle gulv. Vi pleier også skifte på sengene hver uke. Elsker nyvaska sengetøy som jeg skal legge meg i nå!

Denne helga løftet jeg begge føttene opp i lufta, slik at mannen min fikk støvsuge under dem :)

Skrevet

Denne helga løftet jeg begge føttene opp i lufta, slik at mannen min fikk støvsuge under dem :)

Dakal mannen som har en sånn nymotens kjerring ;-)

Skrevet

"Jeg hadde en venninne for noen år siden som bodde alene og vasket slik som deg"

"Høres kanskje merkelig ut, men da jeg ble alene også så orket jeg ikke å ha kontakt med henne. Da ble jeg for opptatt av andre ting, og orket ikke å forholde meg til noen som hadde problemer med denne situasjonen"

Jadda, det var jo hyggelig sagt må jeg si.

Det var ikke noe hyggelig i det hele tatt, men det kan være vanskelig å forholde seg til et menneske som har problemer når en får problemer selv.

Skrevet

Jeg har en til, men hun er flyttet hjemmefra.

God natt, jeg skal også legge meg snart.

Og jeg har også en til - som har flyttet hjemmefra. En sønn også - som også har flyttet hjemmefra.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var ikke noe hyggelig i det hele tatt, men det kan være vanskelig å forholde seg til et menneske som har problemer når en får problemer selv.

Men å dra Tottlå inn i dette, og si at hun må passe seg for å ikke ende opp som henne var drøyt.

Det var dette med fordommer da!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ups, der røper jeg meg.

Det får være det samme.

Du er opptatt av at kvinner skal støtte hverandre. Ikke sant?

Da synes jeg ikke det er så fint å si at man ikke orker å ha med kvinner å gjøre som har slike problemer.

Skrevet

Ikke i helgen iallefall, tar det like gjerne på en tirdag, alt ettersom. Støvsuger 2 -3 ganger i uken, og vasker stue gulvet kanskje hver 10 dag. Kjøkken gulet og badgulvene svinser jeg over litt oftere. Tørker støv kanskje en gang i uken.. Hos oss er det aldri helt strøkent, men aldri så ille at å komme over hele huset tar mer enn en time heller.

Skrevet

Ups, der røper jeg meg.

Det får være det samme.

Du er opptatt av at kvinner skal støtte hverandre. Ikke sant?

Da synes jeg ikke det er så fint å si at man ikke orker å ha med kvinner å gjøre som har slike problemer.

Jo ideelt sett skal kvinner støtte hverandre. Jeg følte meg sveket av henne da jeg trengte vennskap, og i perioder kan man trenge å tenke på seg selv. Hun hadde ikke det å gi som jeg trengte da jeg trengte det mest. Når eneste fokuset blir på hvor vanskelig det er å bo alene økonomisk så er det klart at vi kunne ikke følges at når jeg holdt på å etablere meg alene. Da hadde jeg heldigvis venner som støttet meg og snakket mot i meg.

Hun var selv opptatt av at unge kvinner ikke skulle ende opp som henne i sin ensomme, sterile tilværelse. Jeg kom bare til å tenke på henne da Tottlå skrev om sin støv på hjernen mani for det minnet meg om henne.

Skrevet

Og jeg har også en til - som har flyttet hjemmefra. En sønn også - som også har flyttet hjemmefra.

Så du har to sønner.

Skrevet

Tar som regel helgevasken hver fredag. Da rydder jeg, støvsuger alle rom, vasker gulv i alle rom og tørker støv i alle rom. Så tar jeg for meg kjøkkenet (skaper, komfyr o.l.), dretter badet (skaper, dysj og sånt). Vakser klær, lufter tepper og dyner.....

Såååååååå tar jeg meg tre timer på sofaen, og nyter livet.....og den gode lukta i leiligheten......

(vaksa foresten sofa trekkene idag........ mmm smells good!!)

Phuuuu

Vasker du kjøkkenskapene hver uke?

Åherrejøssenamm!

Skrevet

Helgevask er ikke noe begrep her i huset.

Vi vasker når vi har tid og det trengs - som regel en gang i uka, men ikke på noen fast dag.

Da fordeler vi oppgavene i huset. De består av å moppe/støvsuge gulvene i begge etasjene, vaske bad og kjøkken, tørke støv, brette tøy, kaste papir.

Ofte blir det til at vi vasker en etasje hver, og så tar jeg støvtørking mens mannen bretter tøy.

Skrevet

Så du har to sønner.

2 døtre og 1 sønn. Attpåklatten, jente 16 år som bor hjemme og en gutt og ei jente i slutten av 20 årene.

Skrevet

2 døtre og 1 sønn. Attpåklatten, jente 16 år som bor hjemme og en gutt og ei jente i slutten av 20 årene.

Å så da har vi begge to døtre i samme alder som fremdeles bor hjemme.

Skrevet

Vasker du kjøkkenskapene hver uke?

Åherrejøssenamm!

Er det rart at jeg er bekymret for jenta:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...