Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å så da har vi begge to døtre i samme alder som fremdeles bor hjemme.

Ja, det var det jeg skjønte jeg også slik du skrev det.

Grei nok alder synes jeg så lenge man har kontrollen....! Min datter går veldig inn for skolen og jobber mye med skolearbeidet så tar seg ikke mye fritid egentlig. Hun elsker dessuten å skrive og skriver mange noveller etc., det er en stor interesse. Lesehest er hun også. Noe særlig hjelp til husarbeid blir det ikke her heller.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

16

• Tottlå

10

• maire

4

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vasker du kjøkkenskapene hver uke?

Åherrejøssenamm!

Ja, jeg tørker over hver fredag!

Går kjappt det!

:D

Skrevet

Er det rart at jeg er bekymret for jenta:)

Er du redd jeg skal bli heeeelt hekta på vasking????

Slapp av, slapp av!!!!

Såååå gal er jeg ikke

Skrevet

Ja, det var det jeg skjønte jeg også slik du skrev det.

Grei nok alder synes jeg så lenge man har kontrollen....! Min datter går veldig inn for skolen og jobber mye med skolearbeidet så tar seg ikke mye fritid egentlig. Hun elsker dessuten å skrive og skriver mange noveller etc., det er en stor interesse. Lesehest er hun også. Noe særlig hjelp til husarbeid blir det ikke her heller.

Har vel egentlig aldri hørt om ungdommer i den alderen som liker husarbeid. Her i huset har det gått i sport til nå i det siste nå er det fotografering, film og slike ting. Klær, sminke osv.

Skrevet

Er du redd jeg skal bli heeeelt hekta på vasking????

Slapp av, slapp av!!!!

Såååå gal er jeg ikke

Jeg er ikke redd for at du blir det, jeg er redd for at du er det:)

Skrevet

Har vel egentlig aldri hørt om ungdommer i den alderen som liker husarbeid. Her i huset har det gått i sport til nå i det siste nå er det fotografering, film og slike ting. Klær, sminke osv.

Ja, er jo andre interesser enn husarbeid i den alderen....! Her har det også gått i sport: ishockey og fotball. Bra dem har sunne interesser og kan vokse opp i et godt miljø, det har jo mye å si for fremtiden deres. Viktig å dra med seg en god ballast videre i livet allerede fra barn- og ungdommen. Vennene har jo mye å si, selvsagt også hjemmet dem vokser opp i. Viktig å være tilstede for dem samtidig som at dem tar ansvar for egen handling.

Alt er en jobb...om det er et samboerskap, ekteskap, foreldrerollen eller hva det nå enn er.

Det er viktig å engasjere seg i sine barns interesser føler jeg. Har igjen for det enere i livet.

Skrevet

Ja, er jo andre interesser enn husarbeid i den alderen....! Her har det også gått i sport: ishockey og fotball. Bra dem har sunne interesser og kan vokse opp i et godt miljø, det har jo mye å si for fremtiden deres. Viktig å dra med seg en god ballast videre i livet allerede fra barn- og ungdommen. Vennene har jo mye å si, selvsagt også hjemmet dem vokser opp i. Viktig å være tilstede for dem samtidig som at dem tar ansvar for egen handling.

Alt er en jobb...om det er et samboerskap, ekteskap, foreldrerollen eller hva det nå enn er.

Det er viktig å engasjere seg i sine barns interesser føler jeg. Har igjen for det enere i livet.

Rettelse forrige innlegg: ikke: "enere" i livet, men "senere" i livet skal det være :-)

Skrevet

Hehehe....jeg vasker og baker ikke hele uka, da!!! Har et liv utenom!

Liker bare å ha det orntlig rundt meg!

Enig med deg!

Skrevet

Vet ikke helt hvor gammel du er, men tror du er ganske ung. Prøvde bare å overbevise deg om at livet har så mye mer å by på enn støv. Tenk på alt du ikke ser når du har hodet inn i skapene;)

Greit nok, men sånn nogenlunde orden og rent rundt seg er trivlig - synes nå jeg.

Blir vel mere opptatt av det som nesten 100% hjemmeværende, men for hvem sin del?, antagelig mest for min egen. Ingen legger merke til det så godt som meg selv hvor mye som blir gjort og ingen gjør det for meg heller....!

Skrevet

Jeg tar aldri spesiell helgevask. Jeg støvsuger og vasker når jeg har tid og før det begynner å gro mose i leiligheten. Akkurat nå er jeg syk og datteren min har støvsuget og vasket badet i dag. Jeg prøver å ta noe klesvask i morgen, ellers venter det til neste uke. Støvet ligger tykt overalt og dessverre ser det ikke ut som det har tenkt seg vekk.

Ingen spesiell helgevask her heller, men sånn nogenlunde å ha huset iorden til helgen er ok.

Vasker gulver en dag, støvsuger neste, vasker bad/wc neste dag osv. Er man hjemme mesteparten av dagen hver dag kan det fordeles. Alltid noe å gjøre da.

Skrevet

Jeg jobber med barn og familier, og må si at ofte er jeg flinkere å råde andre enn meg selv;) I visse situasjoner er jeg nødt å legge pedagogen på hylla og være bare mamma;)

Skrevet

Greit nok, men sånn nogenlunde orden og rent rundt seg er trivlig - synes nå jeg.

Blir vel mere opptatt av det som nesten 100% hjemmeværende, men for hvem sin del?, antagelig mest for min egen. Ingen legger merke til det så godt som meg selv hvor mye som blir gjort og ingen gjør det for meg heller....!

Du har helt rett i det. Jeg for min del har så mye andre ting å ta meg til, og skulle gjerne hatt litt renere innimellom her. Har holdt på med oppussing i tre år i tillegg til full jobb, studier og ekstra jobb så det blir ikke mye tid til vanlig husarbeid. Prøver å organisere datteren min nå og la henne ta rengjøring som jeg ellers ville absolutt skaffet meg rengjøringshjelp til. Så lenge hun ikke har greid å få seg jobb ved siden av skolen vasker hun for meg og får penger for det.

Skrevet

Ingen spesiell helgevask her heller, men sånn nogenlunde å ha huset iorden til helgen er ok.

Vasker gulver en dag, støvsuger neste, vasker bad/wc neste dag osv. Er man hjemme mesteparten av dagen hver dag kan det fordeles. Alltid noe å gjøre da.

Jeg har hatt det slik i alle år uansett om jeg har vært hjemme eller i arbeid. Må si at i de periodene jeg har vært frivillig hjemmeværende (ikke syk) så har jeg greid å ha mer system på det.

Skrevet

Jeg har støv på hjernen! Lufter dyner og tepper så ofte jeg kan.........

Skulle du kunne sende litt støv på hjernen-smitte til meg? Jeg har støv alle andre steder, dessverre:-/

Skrevet

Jeg gjør minst mulig før helg, men desto mer i selve helgen. Da er det flere hjemme og litt mer abeidskraft jeg kan piske rundt til å gjøre det jeg ikke orker selv i uka :-)

Tre tenåringer og en mann, skal si huset blir pent og rent.

Skrevet

Du har helt rett i det. Jeg for min del har så mye andre ting å ta meg til, og skulle gjerne hatt litt renere innimellom her. Har holdt på med oppussing i tre år i tillegg til full jobb, studier og ekstra jobb så det blir ikke mye tid til vanlig husarbeid. Prøver å organisere datteren min nå og la henne ta rengjøring som jeg ellers ville absolutt skaffet meg rengjøringshjelp til. Så lenge hun ikke har greid å få seg jobb ved siden av skolen vasker hun for meg og får penger for det.

Det er en grei ordning synes jeg at jentene kan hjelpe til hjemme på denne måten. Å få seg en jobb etter skoletid er ikke så lett og med alle prøvene det er dette siste halvåret på ungdomsskolen hadde tiden blitt knapp til jobb ved siden av. Min datter gjør også noen småting hjemme og får betaling for det.Mener ikke ting som å re sengen sin, rydde rommet etc. for det er en selvfølge at skal gjøres.

Skrevet

Det er en grei ordning synes jeg at jentene kan hjelpe til hjemme på denne måten. Å få seg en jobb etter skoletid er ikke så lett og med alle prøvene det er dette siste halvåret på ungdomsskolen hadde tiden blitt knapp til jobb ved siden av. Min datter gjør også noen småting hjemme og får betaling for det.Mener ikke ting som å re sengen sin, rydde rommet etc. for det er en selvfølge at skal gjøres.

Min datter går første året på videregående og har nå søkt sommerjobber med tanke på å kunne fortsette litt ved siden av skolen til neste år.

Hun skal rydde på rommet sitt selv og vaske det uten betaling, men hun er den verste rotekoppen jeg har møtt i hele mitt liv. Rommet hennes ser aldri ut, og selvom hun rydder så greier hun å snu alt på hodet med engang igjen. Jeg får klar beskjed om at dette er hennes privat og at hun må styre der selv. Det verste er at hun kan fremdeles snu hele leiligheten på hodet i løpet av en halvtime.

Skrevet

Jeg gjør minst mulig før helg, men desto mer i selve helgen. Da er det flere hjemme og litt mer abeidskraft jeg kan piske rundt til å gjøre det jeg ikke orker selv i uka :-)

Tre tenåringer og en mann, skal si huset blir pent og rent.

Har du oppskrift på hvordan du pisker en mann og tre tenåringer rundt ved vasking:) Den oppskriften skulle jeg gjerne hatt.

Skrevet

Har du oppskrift på hvordan du pisker en mann og tre tenåringer rundt ved vasking:) Den oppskriften skulle jeg gjerne hatt.

Jeg bare forteller hvem som skal gjøre hva, og da blir det gjort :-O)

Legger ikke akkurat opp til noen diskusjon. Dessuten er det jeg som lager i stand lørdagskosen (bedre middag og snop etterpå). Påbegynner ingenting på kvelden før det er ryddet og vasket, og dette vet de alle sammen.

For øvrig er jeg ikke så streng (har ikke støv på hjernen). Lista er ganske lav, så det er overkommelige oppgaver som blir fordelt.

Skrevet

Min datter går første året på videregående og har nå søkt sommerjobber med tanke på å kunne fortsette litt ved siden av skolen til neste år.

Hun skal rydde på rommet sitt selv og vaske det uten betaling, men hun er den verste rotekoppen jeg har møtt i hele mitt liv. Rommet hennes ser aldri ut, og selvom hun rydder så greier hun å snu alt på hodet med engang igjen. Jeg får klar beskjed om at dette er hennes privat og at hun må styre der selv. Det verste er at hun kan fremdeles snu hele leiligheten på hodet i løpet av en halvtime.

Ja, de ungdommene, de ungdommene, tror ikke alltid dem "ser" hvordan det er rundt dem. Ikke så aller verst på min datters rom etterat det ble pusset opp og ryddet skikkelig for et par år siden. Skolebøker derimot synes jeg finner over hele til tider. Er vel luksusproblem tenker jeg, går får å være "for" pirkete selv så man får prøve å møtes på halvveien.

Venter på go'været nå jeg, men får ta meg en skogtur uansett, sola kommer vel innom en tur. Ha en fin søndag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...