Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare forteller hvem som skal gjøre hva, og da blir det gjort :-O)

Legger ikke akkurat opp til noen diskusjon. Dessuten er det jeg som lager i stand lørdagskosen (bedre middag og snop etterpå). Påbegynner ingenting på kvelden før det er ryddet og vasket, og dette vet de alle sammen.

For øvrig er jeg ikke så streng (har ikke støv på hjernen). Lista er ganske lav, så det er overkommelige oppgaver som blir fordelt.

Hjernen min er så støvete at jeg ser ikke støv rundt meg;) Vet at det høres dumt ut, men syntes det var enklere å styre en hel familie før enn en tenåring nå.

Når vi bor bare to blir det en helt annen setting, og jeg og hun krangler ganske mye om rydding og rengjøring. Ingen av oss har tid til det og vi er ikke mye hjemme i tillegg til at hun bor en del hos sin far. Slik er livet, men det er herlig innimellom på tross av støv og skitt;)

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

16

• Tottlå

10

• maire

4

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, de ungdommene, de ungdommene, tror ikke alltid dem "ser" hvordan det er rundt dem. Ikke så aller verst på min datters rom etterat det ble pusset opp og ryddet skikkelig for et par år siden. Skolebøker derimot synes jeg finner over hele til tider. Er vel luksusproblem tenker jeg, går får å være "for" pirkete selv så man får prøve å møtes på halvveien.

Venter på go'været nå jeg, men får ta meg en skogtur uansett, sola kommer vel innom en tur. Ha en fin søndag.

Ha en fin tur. Jeg må holde senga med kraftig forkjølelse:( Skulle gjerne vært ute en tur.

Skrevet

Ha en fin tur. Jeg må holde senga med kraftig forkjølelse:( Skulle gjerne vært ute en tur.

God bedring. Du gikk ikke glipp av så mye, (om du bor på denne kanten da) værmessig, sola titta ikke fram. Småregnet nesten hele tiden. Godt med litt frisk luft og mosjon er det jo da. Håper du blir fort frisk igjen.

Skrevet

Hjernen min er så støvete at jeg ser ikke støv rundt meg;) Vet at det høres dumt ut, men syntes det var enklere å styre en hel familie før enn en tenåring nå.

Når vi bor bare to blir det en helt annen setting, og jeg og hun krangler ganske mye om rydding og rengjøring. Ingen av oss har tid til det og vi er ikke mye hjemme i tillegg til at hun bor en del hos sin far. Slik er livet, men det er herlig innimellom på tross av støv og skitt;)

Ah..jeg skjønner, og jeg er heeeelt enig i at det faktisk er lettere å administrere en hel familie, ikke bare en tenåring :)

Når det er fler er det vanskeligere å være den ene som forsøker å snike seg unna.

Det merker jeg veldig godt de helgene der jeg sitter igjen med bare én og de andre er hos pappaen sin. Da er det ikke like enkelt å få ting gjort!

Skrevet

Ah..jeg skjønner, og jeg er heeeelt enig i at det faktisk er lettere å administrere en hel familie, ikke bare en tenåring :)

Når det er fler er det vanskeligere å være den ene som forsøker å snike seg unna.

Det merker jeg veldig godt de helgene der jeg sitter igjen med bare én og de andre er hos pappaen sin. Da er det ikke like enkelt å få ting gjort!

Det er irriterende de helgene hun drar til far, og her sitter jeg og ingenting er gjort av det hun skulle før hun dro og hun kan ikke gjøre det siden hun er drattt til pappa. Han bor i nabolaget så hun stikker innom hele tiden, men husarbeid .......nei da er hun hos pappa.

Skrevet

God bedring. Du gikk ikke glipp av så mye, (om du bor på denne kanten da) værmessig, sola titta ikke fram. Småregnet nesten hele tiden. Godt med litt frisk luft og mosjon er det jo da. Håper du blir fort frisk igjen.

Været meldes bedre i morgen og da skal jeg ut en tur. Ellers er jeg sykemeldt ut uken, men begynner å føle meg piggere allerede.

Skrevet

Tar sjelden helgevask. Tar heller litt hver dag.

Det er for slitsomt å ta en storjobb med å ta alle rom på en gang

Skrevet

Det er irriterende de helgene hun drar til far, og her sitter jeg og ingenting er gjort av det hun skulle før hun dro og hun kan ikke gjøre det siden hun er drattt til pappa. Han bor i nabolaget så hun stikker innom hele tiden, men husarbeid .......nei da er hun hos pappa.

Hmm..da tror jeg at jeg ville satt ned foten og insistert på at hun skulle ta sin del av husarbeidet *før* hun fikk dra til faren. Hadde i alle fall ikke sluppet henne inn i løpet av helgen om hun ikke kom for å bidra litt.

Jeg er sloppy på husarbeid, både på utførelse og holdninger rundt det, men streng på avtaler og forpliktelser som er inngått. Her får de noe igjen for "slitet" sitt, f.eks betaler jeg mobilregningene til eldstemann som bor her fast. Kanskje du burde bli litt strengere?

Samtidig må jeg smile litt, for det er jo utrolig hvor stor kreativiteten kan bli for å unslippe. Jamen er de ikke flinke til å bruke hodet da :-)

Skrevet

Været meldes bedre i morgen og da skal jeg ut en tur. Ellers er jeg sykemeldt ut uken, men begynner å føle meg piggere allerede.

Fint at du er bedre, det er jo ikke noe hyggelig å være syk. Ja, håper været bedrer seg, værmeldinga tok grundig feil om idag, sola kom jo aldri. Jeg jogger imorgen tidlig, uansett vær, deretter litt husarbeid og håper også på et par timer i sola før middag. Ha en fin mandag og fortsatt god bedring, bebba.

Skrevet

Tar sjelden helgevask. Tar heller litt hver dag.

Det er for slitsomt å ta en storjobb med å ta alle rom på en gang

Det samme synes jeg, greit å fordele det litt synes jeg.

Skrevet

Hmm..da tror jeg at jeg ville satt ned foten og insistert på at hun skulle ta sin del av husarbeidet *før* hun fikk dra til faren. Hadde i alle fall ikke sluppet henne inn i løpet av helgen om hun ikke kom for å bidra litt.

Jeg er sloppy på husarbeid, både på utførelse og holdninger rundt det, men streng på avtaler og forpliktelser som er inngått. Her får de noe igjen for "slitet" sitt, f.eks betaler jeg mobilregningene til eldstemann som bor her fast. Kanskje du burde bli litt strengere?

Samtidig må jeg smile litt, for det er jo utrolig hvor stor kreativiteten kan bli for å unslippe. Jamen er de ikke flinke til å bruke hodet da :-)

Det er dette med kreativiteten som hun er god på:) I tillegg er hun den verste rotekoppen jeg noensinne har møtt, og hun kan godt si 'jamen jeg ryddet i går dette er kommet siden da' ;)

Skrevet

Fint at du er bedre, det er jo ikke noe hyggelig å være syk. Ja, håper været bedrer seg, værmeldinga tok grundig feil om idag, sola kom jo aldri. Jeg jogger imorgen tidlig, uansett vær, deretter litt husarbeid og håper også på et par timer i sola før middag. Ha en fin mandag og fortsatt god bedring, bebba.

Takk i like måte. Jeg sitter litt med oppgaveskriving mens jeg venter på datteren min, og er utrolig glad å ha krefter til det. Begynte å bli stresset over å ligge slik som jeg har gjort i 4 dager uten å kunne gjøre noe som helst.

God natt og kos deg i solen i morgen.

Skrevet

Takk i like måte. Jeg sitter litt med oppgaveskriving mens jeg venter på datteren min, og er utrolig glad å ha krefter til det. Begynte å bli stresset over å ligge slik som jeg har gjort i 4 dager uten å kunne gjøre noe som helst.

God natt og kos deg i solen i morgen.

Solen ja......får vel vente idag også, men er tidlig enda. Like grått som igår synes jeg. Har fått unna en joggetur og hengt opp tøy, nå skal jeg vaske gulvene og forberede ei kake til imorgen for da skal jeg ha "demo" her hjemme. Hudpleieprodukter, 100% naturprodukter som er populære blant mine venninner. Ha en fin dag og jeg håper formen din er bedre idag da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Min datter går første året på videregående og har nå søkt sommerjobber med tanke på å kunne fortsette litt ved siden av skolen til neste år.

Hun skal rydde på rommet sitt selv og vaske det uten betaling, men hun er den verste rotekoppen jeg har møtt i hele mitt liv. Rommet hennes ser aldri ut, og selvom hun rydder så greier hun å snu alt på hodet med engang igjen. Jeg får klar beskjed om at dette er hennes privat og at hun må styre der selv. Det verste er at hun kan fremdeles snu hele leiligheten på hodet i løpet av en halvtime.

Hos oss er det omvendt. Datteren min på 14 har alltid strøkent rom.

Jeg gjør ingenting der inne. Det er helt sant.

Resten av huset er hun riktignok ikke så nøye med. Hun drar et lass med venninner inn, og de baker, styrer og roter.

Jeg sier hun skal rydde etter seg. Hun svarer ja, gjør det sånn halveis og forlater åstedet fort som f.., før jeg kommer med mine granskende blikk.

Men på rommet sitt liker hun å ha det ryddig. Skjønner ikke hvor hun har det ifra. Jeg var en rotekopp i den alderen, og faren har hun det ihvertfall ikke fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...