Gå til innhold

Barn blir skrevet for gamle i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

En afghansk familie med fire barn flyttet hit for to år siden. Alle fire barna ble registrert i det norske samfunnet som et år eldre enn de egentlig er. Etter en intens kamp har foreldrene fått attest fra afghanske ambassaden i London om riktig alder på barna, men norske myndigheter sier nei det er altfor dyrt å endre på dette. Et av barna har blitt flyttet ned til riktig klasse, de andre sliter fremdeles i klassen overfor. Dette er barn som var uten skolegang før de kom til Norge og nå skal de følge undervisningsopplegg som er for barn som er kommet lenger i den følelsesmessige utviklingen i tillegg.

Det ene barnet fikk flyttet ned en klasse pga. mye problemer. De andre har ikke så store problemer, men store nok i forhold til fag.

Hva er det i veien med systemet her? Jeg vet ikke hva jeg skal tro, og om jeg skal tro mine egne øyne og ører.

Skrevet

Ja, dette er spik spenna gæernt!

De bør selvfølgelig plasseres på rett klassetrinn i den afghanske skolen i Afghanistan, der de vet hvor gamle de er.

Skrevet

De bør selvfølgelig plasseres på rett klassetrinn i den afghanske skolen i Afghanistan, der de vet hvor gamle de er.

Nå må du være hysj! :)

Skrevet

De kan ikke plasseres på en skole i Afghanistan når de bor i Norge. Det trodde jeg alle forsto, men slik feil kan man ta. Ikke rart at dette blir problem som burde vært såre enkelt hvis alle tenker slik...rister på hodet...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det tenkte jeg også på.

Skrevet

For meg så er jeg målløs over problemet så hysj er jeg i hvert fall. Familien er tatt imot av norske myndigheter og må behandles som alle andre i dette landet. At foreldre må kjempe for slike ting er aldeles unaturlig.

Skrevet

Nå kommer sør og setter rørtanga på balla di.

Skrevet

For meg så er jeg målløs over problemet så hysj er jeg i hvert fall. Familien er tatt imot av norske myndigheter og må behandles som alle andre i dette landet. At foreldre må kjempe for slike ting er aldeles unaturlig.

enig med deg i det.

Skrevet

Nå kommer sør og setter rørtanga på balla di.

Hvor er Sør?

Skrevet

Hvor er Sør?

Han skrev på meldinger at han hadde mye å styre med - både med reiser og jobb, tror jeg det var. Vi skal ikke gi oss ut på gjettinger om det :)

Skrevet

Han skrev på meldinger at han hadde mye å styre med - både med reiser og jobb, tror jeg det var. Vi skal ikke gi oss ut på gjettinger om det :)

Er det noen gjettinger? Nå blir jeg nysgjerrig.

Skrevet

Er det noen gjettinger? Nå blir jeg nysgjerrig.

Nei. Det er dumt å gjette når han har sagt hva han gjør ;)

Skrevet

Nei. Det er dumt å gjette når han har sagt hva han gjør ;)

Er det noen grunn til å gjette, når han har sagt hva han gjør;)

Skrevet

Jeg.......

Du får etterlyse'n...send opp en rakett.

Skrevet

Du får etterlyse'n...send opp en rakett.

Mener du at han er ut i universet:)

Skrevet

Er det noen grunn til å gjette, når han har sagt hva han gjør;)

-njhbjhnuynyhnjbyuhbnjnhbjhnjyuhnjyujhyujhyuyjhuyjhuyjhu

*klasker hue i tastaturet*

Skrevet

-njhbjhnuynyhnjbyuhbnjnhbjhnjyuhnjyujhyujhyuyjhuyjhuyjhu

*klasker hue i tastaturet*

*lol* vi gærne har det godt!

Skrevet

Mener du at han er ut i universet:)

Hehehe, fyren veit nok ikke forskjell på universitetet og universet, så hvem veit...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...