Gå til innhold

Digitalt videokamera- noen anbefalinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får igjen penger på skatten, og har tenkt å kjøpe oss digitalt videokamera. MEN vi er helt blanke- HVA bør vi kjøpe ?

Pengene har vi, så prisen er ikke så veldg nøye (selv om det er greit at det ikke er rådyrt heller...)

Har kikka litt på et Canon kamera som heter MVX 250 i, men er det et godt kjøp ??

Vi ønsker oss et kamera som gir kjempeklare både stillbilder (ikke det viktigste, altså)- film og ikke minst GOD LYD !

En ok Zoom er fint iom at vi skal bruke det til landskapsfilming av og til også....Bør i tillegg være brukervennlig og ikke så alt for tungt å frakte med seg.

Har forstått at DV-inn og DV-ut kan være greit...

Har noen av dere et kamera å anbefale ???

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Uten at jeg kjenner til akkurat dette videokameraet så er det helt sikkert bra saker. Men vær oppmerksom på at stillbilder ikke kan sammenlignes med bilder du får av et digitalt fotoapparat.

Dette gjelder alle videokameraer.

Skrevet

Uten at jeg kjenner til akkurat dette videokameraet så er det helt sikkert bra saker. Men vær oppmerksom på at stillbilder ikke kan sammenlignes med bilder du får av et digitalt fotoapparat.

Dette gjelder alle videokameraer.

Tusen takk skal du ha for svar. Ut ifra det du skriver, så trekker jeg den slutningen at det ikke er verdt å gå opp i pris for å få flere megapixsler på kameraet altså ??

Vi har digitalkamera, så stillbildefunksjonen er ikke avgjørende for oss.

Hvilket kamera hadde du kjøpt ??

Gjest ChiengMai
Skrevet

Canon har bra videokameraer, vi har et litt eldre, ca. 2 år gammelt, som vi er veldig fornøyd med. Ellers kan sikkert både Panasonic og Sony være verdt å kikke på.

Skrevet

Canon har bra videokameraer, vi har et litt eldre, ca. 2 år gammelt, som vi er veldig fornøyd med. Ellers kan sikkert både Panasonic og Sony være verdt å kikke på.

Tusen takk skal du ha for svar :-)

Hvor mye penger tror du det lønner seg å legge i det da ?? Canon har jo kameraer fra 3-4000 og opp til 15 000.

Synes det er så vanskelig å få hjelp i butikkene, for de vil bare prakke på oss det aller dyreste, og jeg er usikker på hvor mye det er verdt å betale...(Skjønner det er vanskelig for andre å si), men hva hadde du gjort ??

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvor mye penger tror du det lønner seg å legge i det da ?? Canon har jo kameraer fra 3-4000 og opp til 15 000.

Synes det er så vanskelig å få hjelp i butikkene, for de vil bare prakke på oss det aller dyreste, og jeg er usikker på hvor mye det er verdt å betale...(Skjønner det er vanskelig for andre å si), men hva hadde du gjort ??

Det vi har kostet rundt 7000-7500 for to år siden. Tror sjelden man har bruk for et som er særlig dyrere, har sikkert vært bra utvikling disse årene. Et kamera til 5-6000 _kan_ være bra. Problemet er at en del til den pisen slett ikke er like godt.

Jeg bestemte meg sånn ca for hva jeg ville ha, fant de kameraene som tilfredstilte behovene mine, og så leste jeg tester på de aktuelle kameraene. Ingen test = ikke noe kjøp. :-D

http://www.dinside.no/data/lyd-bilde/dv-kameraer/

Gjest ChiengMai
Skrevet

Et godt utgangspunkt for å tenke over hva du trenger:

http://www.dinside.no/php/data/prod_comp.php?kat=1001060

Skrevet

Et godt utgangspunkt for å tenke over hva du trenger:

http://www.dinside.no/php/data/prod_comp.php?kat=1001060

Det eneste problemet med linkene dine (som jeg forøvrig har sett før) er at testene er fra 2001, så ingen av de kameraene er i salg lenger....:-(

Rart at det ikke skal finnes noen nyere tester.-...

I allefall takk skal du ha for svaret igjen !!

klem fra

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det eneste problemet med linkene dine (som jeg forøvrig har sett før) er at testene er fra 2001, så ingen av de kameraene er i salg lenger....:-(

klem fra

uuuuuuuuuuuuuups, det sjekka jeg ikke. :-\

Du får vel uansett litt idéer, og så velger du en nyere modell av det som tiltar deg mest. :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

klem fra

http://akam.no/emneindex.php?emner=5

Gjest ChiengMai
Skrevet

*himler med øynene*

Var inne på akam.no i stad, men fant ikke noen videokameraer. OK, så skal i alle fall jeg bruke mer enn tre minutter på en side neste gang jeg skal sjekke noe. :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

klem fra

Forbrukerrapporten har en test pr 01.03.05: http://forbrukerportalen.no/portal/Tester/2005/1109683361.97

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...