Gå til innhold

hva gjør man når posten vår stadig vekk havner i naboenes postkasser?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

begynner å bli frustrert over dette. I en lang periode så har posten stadig vekk kommet feil. Vi må alltid sortere posten vår for å se hva som er til oss og hva som er til naboene. Problemet er at ikke alltid naboene er hjemme og vi risikerer å få viktig post for sent. her om dagen fikk vi et brev i postkassen om et inkassovarsel som tilhørte en person som bodde en del kvartaler unna.

han som ofte leverer post hos oss er utlending og kan ikke noe særlig norsk. Tror ikke at han kan lese noe særlig også. navn som begynner på samme bokstav havner i samme postkasse.

vi har ringt til posten og klaget men ingenting har skjedd.

jeg er også redd for at personlig og sensitiv informasjon skal havne i gale hender. Har opplevd noen ganger å ikke motta post som avsender mener skulle være levert. det er litt ekkelt

noen forslag til hvordan vi får ordnet opp i dette?

Skrevet

Klag!

Snakk med postmannen, og/eller ta kontakt med posten.

Gjest Timari
Skrevet

Klag!

Snakk med postmannen, og/eller ta kontakt med posten.

Har tatt kontakt med posten for lenge siden men ingenting har skjedd. kanskje vi må prøve igjen?

Skrevet

Har tatt kontakt med posten for lenge siden men ingenting har skjedd. kanskje vi må prøve igjen?

Klag skriftlig. Ta det videre til et høyere nivå i Posten dersom en klage til den lokale postomdelingen ikke fungerer.

Skrevet

Send skriftlig klage hver gang post havner feil.

Skrevet

Ja, fortsett til det skjer noe!

Skrevet

Skriftlig klage og gjerne personlig fremmøte når dere skal levere inn klagen. Skriv ned logg over når og hva/hvem dette skjer.

Gjest skriftlig klage
Skrevet

Jeg hadde samme problem og klaget muntlig flere ganger. Til slutt skrev jeg en ganske sinn skriftlig klage. Jeg truet der med at hvis jeg heretter fikk andre personers post i min kasse, ville det gå rett i søpla. (Vet ikke om jeg ville gjort det, men)

Etter dette ble det ikke noe problem.

Gjest durelle
Skrevet

Hei, skjønner godt at dette er et problem... jeg jobber i post i butikk, og har erfart at det er veldig mye post som blir feil sortert. mye av grunnen er at en stor del av sorteringen skjer maskinelt, men det er jo selvfølgelig ikke en unnskyldning, da det er mennesker som putter den i postkassa.

det nytter ikke å gå til postkontoret ditt, det er ikke de som leverer ut posten, men du kan prøve å snakke med post omdelingen, og hvis det ikke hjelper, så skriv en klage til postens kontaktservice i haugesund. adressen kan du nok få på postkontoret. jeg husker ikke den i hodet. ellers kan du ringe 815 70 000, tror jeg det er... postens kundeservice. Klagene blir bragt videre, har selv fått noen til vår PiB.

Husk å ikke være sinna når du klager... Hvis noen er sint når de er misfornøyd med noe, og prater til meg.... driter jeg i dem... kommer de med konstruktiv saklig kritikk, tar jeg det til meg. sånn er det vel for alle mennesker....

Håper dette var til hjelp.

Gjest Timari
Skrevet

Hei, skjønner godt at dette er et problem... jeg jobber i post i butikk, og har erfart at det er veldig mye post som blir feil sortert. mye av grunnen er at en stor del av sorteringen skjer maskinelt, men det er jo selvfølgelig ikke en unnskyldning, da det er mennesker som putter den i postkassa.

det nytter ikke å gå til postkontoret ditt, det er ikke de som leverer ut posten, men du kan prøve å snakke med post omdelingen, og hvis det ikke hjelper, så skriv en klage til postens kontaktservice i haugesund. adressen kan du nok få på postkontoret. jeg husker ikke den i hodet. ellers kan du ringe 815 70 000, tror jeg det er... postens kundeservice. Klagene blir bragt videre, har selv fått noen til vår PiB.

Husk å ikke være sinna når du klager... Hvis noen er sint når de er misfornøyd med noe, og prater til meg.... driter jeg i dem... kommer de med konstruktiv saklig kritikk, tar jeg det til meg. sånn er det vel for alle mennesker....

Håper dette var til hjelp.

takk for nyttig og informativ informasjon:)

skal være smøreblid når jeg prater med dem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...