Gå til innhold

Ei uhøflig dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på loppemarked. Jeg kjøpte et par puslespill. Jeg spurte så ei dame som solgte der om hun visste om puslespilla var komplette. Til svar får jeg "ja vi har vært oppe i hele natt og sjekket over at alt er i orden så klart". Vanligvis har jeg ingen problemer med ironi men her trodde jeg først på henne. Så sier hun at dette er et loppemarked og at de selvsagt ikke har sjekket dette. Jeg sa at jeg har vært på flere loppemarked hvor de har svart meg at de har sjekket at puslespillene har vært komplette.Dette var grunnen til at jeg spurte og loppemarkedet var ikke spesielt stort. Attpåtil tok hun nærmest "blodpris" i forhold til hva jeg har måttet betale på andre loppemarked.

Jeg reagerte på den måten hun svarte på og angrer på at jeg ikke sa noe til henne. Hvordan hadde andre reagert?

Skrevet

Hehe, jeg kunne nok svart som henne...

Litt drøyt å forvente at loppemarkedfolk skal legge puslespillene først.

Skrevet

Da eier du ikke sosial inteligens. Som sagt så har jeg vært på mage loppemarked og jeg har flere puslespill hvor de har skrevet "komplett" utenpå.

Skrevet

De trenger jo ikke å legge dem først, de kan jo bare telle bitene og sjekke med antallet som står utenpå boksen.

Duuuh!

Skrevet

Jeg kunne sikkert svart som henne, og gått og irritert meg over det i flere dager etterpå. Senest i går brukte jeg ironi til "feil" person, og det plager meg at jeg ikke svarte ordentlig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvem er det som gidder å kjøpe puslespill som mangler biter..

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvorfor kjøper du puslespill på loppis, da?

Skal du ha en garanti for at alle brikkene er der, må du vel åpne eska og telle brikkene selv, før du bestemmer deg for å kjøpe det.

Skrevet

Da eier du ikke sosial inteligens. Som sagt så har jeg vært på mage loppemarked og jeg har flere puslespill hvor de har skrevet "komplett" utenpå.

Mulig du har rett, du kjenner meg jo godt.

Men du er i alle fall blottet for humor. Det må da være et tap?

Skrevet

De trenger jo ikke å legge dem først, de kan jo bare telle bitene og sjekke med antallet som står utenpå boksen.

Duuuh!

Selvsagt, duuuuh. Men nå så jeg for meg 700 biter i en pose eller i en eske med uleselig skrift på.

Skrevet

Hvem er det som gidder å kjøpe puslespill som mangler biter..

Nei, si det.

Skrevet

Jeg kunne sikkert svart som henne, og gått og irritert meg over det i flere dager etterpå. Senest i går brukte jeg ironi til "feil" person, og det plager meg at jeg ikke svarte ordentlig.

Jess, det kan jo bare dette ut :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"blottet for humor"

Det er mange her inne som er det:-)

Skrevet

Jeg er en person som ler ofte men den slags humor ber jeg meg frabedt. Synes du det er morsomt om andre f.eks ler av utseendet ditt? I følge din påstand om at jeg ikke eier humor kan man jo her si da at du ikke eier humor om du ikke liker det. Å latterligjøre andre på andre måter er heller ikke pent. Dette var forresten et puslespill for små barn.

Skrevet

Hvorfor kjøper du puslespill på loppis, da?

Skal du ha en garanti for at alle brikkene er der, må du vel åpne eska og telle brikkene selv, før du bestemmer deg for å kjøpe det.

Garanti? Jeg spurte bare om de visste om alle bitene var der på en pen og hyggelig måte. Om de visste at det var komplett trengte jeg da ikke å telle over. Det må da vel være lov å spørre såpass uten å få spydige svar tilbake.

Skrevet

"blottet for humor"

Det er mange her inne som er det:-)

Jeg fatter ikke hva som var morsomt med sprøsmålet mitt. Dette var forresten også et veldig rotete loppemarked. Det var rett og slett såpass dårlig at jeg ikke kommer til å gå der neste gang det er loppemarked der.

På andre loppemarked jeg har vært har det vært ryddig og mye billigere. Om du går på en del ulike loppemarkeder viol du merke store forskjeller.

Skrevet

Jeg er en person som ler ofte men den slags humor ber jeg meg frabedt. Synes du det er morsomt om andre f.eks ler av utseendet ditt? I følge din påstand om at jeg ikke eier humor kan man jo her si da at du ikke eier humor om du ikke liker det. Å latterligjøre andre på andre måter er heller ikke pent. Dette var forresten et puslespill for små barn.

Man kan jo også si at din påstand om at favn "ikke eier sosial intelligens", fordi du er uenig med henne om hva man kan og ikke kan si, er litt i drøyeste laget.

Man kan heller ikke si at en person ikke eier humoristisk sans fordi vedkommende ikke tok akkurat den spøken akkurat der og da.

".................................."

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg fatter ikke hva som var morsomt med sprøsmålet mitt. Dette var forresten også et veldig rotete loppemarked. Det var rett og slett såpass dårlig at jeg ikke kommer til å gå der neste gang det er loppemarked der.

På andre loppemarked jeg har vært har det vært ryddig og mye billigere. Om du går på en del ulike loppemarkeder viol du merke store forskjeller.

Javel, jeg har aldri vært på loppemarked - men blir kanskje med hvis du ringer neste gang du drar:-/

Skrevet

Selvsagt, duuuuh. Men nå så jeg for meg 700 biter i en pose eller i en eske med uleselig skrift på.

Jeg mente at dama som solgte dem kunne ha telt over bitene, ikke at hun som skulle kjøpe dem skulle gjøre det. Får da inderlig håpe at hun som solgte dem visste hvor mange biter det var. :)

Skrevet

Hvilket formål gikk loppemarkedet til?

De fleste som står på loppemarked gjør det da ikke for egen del. Det er ren dugnad for å samle inn penger til f.eks et skolekorps.

De har da mer å gjøre enn å sitte å telle alle brikkene i puslespill! Du kunne da ikke for alvor tro at dama satt oppe hele natta for å telle?

Jeg synes det hørtes ut som en helt opplagt spøk.

Kjøper du på loppemarked så tar du en risk. Forventer du også at de skal sjekke alle bøkene mot at noen sider mangler?

Skrevet

Det er mulig å ha det morsom med nesten hva som helst, og takk og pris for den evnen. Et puslespill for barn på et loppemarked er ikke noe dødsens alvorlig og bør være greit å fleipe med:)

For min del liker jeg å gå på loppemarked og har også jobbet på slike for idrettsforeninger, korps og slikt. Da er det ofte at det kommer inn esker rett og slett med ren søppel. Hvis noen gidder rote i de eskene og finne noe så er det greit, men ingen av de som står der gjør det på forhånd. Hvis du skal finne noe som du er sikker på at er sjekket på forhånd av de som ekspederer må du i ordentlige bruktbutikker hvor eierne står der.

Selvfølgelig kan jeg gi et puslespill til loppemarked og skrive komplett på det, og jeg ville aldri finne på å gi noe annet enn det som jeg tror er brukbart, men noen kvitter seg med ting fra dødsbo til eldre f.eks. hvor ingen har sortert noenting. Der ligger det dog neppe puslespill for barn:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...