Gå til innhold

HASTER-tysk og baderomsoppussing!

Anbefalte innlegg

Luna21365380663
Skrevet

Vi holder på å pusse opp badet. Har våtromstapet, og skal kaldsveise den i skjøtene. Vi ha en tube hvor forklaringen bare står på tysk. Men vi begynte å ta ut litt "sveis" ned skjøtene. Det ser ut som om det legger seg et lag der, og vi håper at det ikke skal være slik, for det ser ikke så fint ut. Er det noen som vet om man skal ta bort det som er til overs, eller kanskje stryke ned noe, slik at overflødig sveis forsvinner..

Hva betyr: Ausreichend fur ca 20. m Naht?

Og

Nach ca 30 minuten ist die Verschweissung trocken und die Naht kann begangen werden. tube nach Beendigung der arbeit sofort wieder verschliesseb. Inhalt reicht fur 20 m Naht.

Hastre: det tørker fryktelig fort!

Luna21365380663
Skrevet

Zuviel austretene Paste nicht abwischen, sondern einfach verdunsten lassen.

Betyr dette at man ikke skal tørke det av??

Skrevet

Hva betyr: Ausreichend fur ca 20. m Naht?

Rekker til ca. 20m sveiserand/søm.

Og

Nach ca 30 minuten ist die Verschweissung trocken und die Naht kann begangen werden. tube nach Beendigung der arbeit sofort wieder verschliesseb. Inhalt reicht fur 20 m Naht.

Etter ca. 30 minutter er sveisen tørr og sveiseskjøten kan gås på. Lukk tuben igen raskt etter endt arbeid. Innholdet rekker til 20m sveisekant.

Skrevet

Betyr dette at man ikke skal tørke det av??

For mye utflytende pasta tørkes ikke av, men la det ganske enkelt fordampe.

Luna21365380663
Skrevet

For mye utflytende pasta tørkes ikke av, men la det ganske enkelt fordampe.

TUSEN TAKK!! :D

Nå ble vi litt lettet..

Stor håndverkerklem til deg, hvis du tørr.. ;o)

Skrevet

TUSEN TAKK!! :D

Nå ble vi litt lettet..

Stor håndverkerklem til deg, hvis du tørr.. ;o)

Bare hyggelig.

Jeg er imponert over folk som gjør slike ting selv. Jeg kan maksimalt strekke meg til litt maling....

Luna21365380663
Skrevet

Bare hyggelig.

Jeg er imponert over folk som gjør slike ting selv. Jeg kan maksimalt strekke meg til litt maling....

Burde kanskje bare strukket oss dit vi også.. ;p

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Det skal være en flat endestykke som du skal sette på tuba. Denne skal føres midt på skjøten slik at det går litt ut på hver side.

Du vil kunne se at det er litt blankere i skjøten enn om du ikke hadde hatt dette i.

Men det blir helt tett og du slipper at tapeten glipper nedenfra etter som tiden går.

(obs:

Hvis du har en tube som kun har en tynn spiss så bruker du feil kaldsveis. Den er bare til gulv.)

Luna21365380663
Skrevet

Det skal være en flat endestykke som du skal sette på tuba. Denne skal føres midt på skjøten slik at det går litt ut på hver side.

Du vil kunne se at det er litt blankere i skjøten enn om du ikke hadde hatt dette i.

Men det blir helt tett og du slipper at tapeten glipper nedenfra etter som tiden går.

(obs:

Hvis du har en tube som kun har en tynn spiss så bruker du feil kaldsveis. Den er bare til gulv.)

Hmm.. vi skal legge dette nedover veggene, og det ser ikke såå fint ut.. Har lagt det i dusjhjørnet nå, men skjønner at vi bør legge på resten av badet også.. Kommer det til å se bedre ut etterhvert? Det ble oversatt til at restene fordampet, men det ser ikke slik ut.. Har du peiling?

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Hmm.. vi skal legge dette nedover veggene, og det ser ikke såå fint ut.. Har lagt det i dusjhjørnet nå, men skjønner at vi bør legge på resten av badet også.. Kommer det til å se bedre ut etterhvert? Det ble oversatt til at restene fordampet, men det ser ikke slik ut.. Har du peiling?

Du er vel ferdig nå med jobben tenker jeg. Men jeg tviler på at det ble noe finere dessverre. Men av to onder så...får være positiv og vite at dette ble ihvertfall tett!

Luna21365380663
Skrevet

Du er vel ferdig nå med jobben tenker jeg. Men jeg tviler på at det ble noe finere dessverre. Men av to onder så...får være positiv og vite at dette ble ihvertfall tett!

Oki.. takk for svar! Det ser litt bedre ut nå, og teknikken min ble også kanskje litt bedre, vet ikke jeg.. Men skjøtene viste jo uansett, nå glinser de litt, men de er i alle fall tette.. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...