Gå til innhold

For en film! (etter filmtips på dol en gang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så filmen "Sjokolade" igår kveld, etter tips fra en eller annen filmtråd her på DOL.

For en film! Den var kjempebra; både handling, hvordan den var laget, og skuespillerne gjorde rollene så til de grader bra!

Troverdige og spennende personligheter, det var en film som ga en spesiell filmopplevelse. Noe annet. Noe litt annerledes.

Det var en film som jeg ikke slapp helt taket i selv om rulleteksten begynte å gå, og som jeg fortsatt tenker på. Sannsynligvis er det en film jeg kommer til å se flere ganger, som "Broene i Madison County". Det er også en film man ikke blir helt ferdig med.

Anbefales!

Og takk til den som anbefalte den, det er en stund siden, så jeg husker ikke hvem det var.

:)

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

14

• Freya

12

• favn

10

• hare1365380455

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig :)

En vakker film *sukk*

A propos Broene i Madison County:

Det eneste jeg husker av den er at jeg har et makent sengeteppe som Meryl Streep har, hekleteppe som farmora mi laga på 50-tallet. Rare greier! :)

hare1365380455
Skrevet

Den har jeg ikke sett, men "Broene i Madisin County" har jeg. Lurer forresten på om den er lånt bort... (Og til hvem? Hm..) I går så vi "Gothica"; skummel! Halle Berry spilte godt.

Skrevet

Den har jeg ikke sett, men "Broene i Madisin County" har jeg. Lurer forresten på om den er lånt bort... (Og til hvem? Hm..) I går så vi "Gothica"; skummel! Halle Berry spilte godt.

Hvordan var Gothica?

Er det en sånn psykothriller eller noe sånt? Det har jeg sans for, så hvis den er litt sånn grøsseskummel så skal jeg lete etter den neste gang.

Er det med noen kjente skuespillere i den filmen?

Skrevet

herregud for et surrehue jeg er av og til. Ser jo at du skrev Halle Berry som skuespiller.

*rister på hodet av meg selv*

;)

Skrevet

Hvordan var Gothica?

Er det en sånn psykothriller eller noe sånt? Det har jeg sans for, så hvis den er litt sånn grøsseskummel så skal jeg lete etter den neste gang.

Bare møl mener nå jeg :) Henger ikke helt på greip og ikke noe godt skuespilleri heller :P

hare1365380455
Skrevet

Hvordan var Gothica?

Den handler om en kriminalpsykiater (Halle Berry) som en dag våkner opp som pasient... Og hun skal ha begått et mord! Filmen er "grøsseskummel", og du MÅ se den! Den var virkelig skummel....

hare1365380455
Skrevet

Bare møl mener nå jeg :) Henger ikke helt på greip og ikke noe godt skuespilleri heller :P

Ok, det er din mening... Hvilke filmer liker du da?

Skrevet

Den handler om en kriminalpsykiater (Halle Berry) som en dag våkner opp som pasient... Og hun skal ha begått et mord! Filmen er "grøsseskummel", og du MÅ se den! Den var virkelig skummel....

Det høres ut som en film for meg. Liker sånne grøsseskumle filmer innimellom.

Får se etter den neste gang, takk for tips!

Skrevet

Jeg gir den en sjanse, jeg, for det ser ut til å være en film i min smaksjanger.

hare1365380455
Skrevet

herregud for et surrehue jeg er av og til. Ser jo at du skrev Halle Berry som skuespiller.

*rister på hodet av meg selv*

;)

At det går an...;) Penelope Cruz har også en liten rolle, og Robert Downey Jr. er også med.

hare1365380455
Skrevet

Det høres ut som en film for meg. Liker sånne grøsseskumle filmer innimellom.

Får se etter den neste gang, takk for tips!

Bare kjekt det! En annen film er jo "Secret window" (Jhonny Depp). Den er også litt i den genren.

Skrevet

Bare kjekt det! En annen film er jo "Secret window" (Jhonny Depp). Den er også litt i den genren.

Takk takk. :)

*noterer*

Skrevet

Ok, det er din mening... Hvilke filmer liker du da?

Tja den siste bra "filmen" jeg så var "Band of brothers"... ikke egentlig film men en miniserie for TV, men for en utrolig serie da (fåes i dvd samling).... vanligvis *ikke* glad i krigsfilmer, pleier å sky unna dem, men denne er så mye mer enn så.... producerne er Tom Hanks og Steven Spielberg og det er visstnok den dyreste TV produksjonen noensinne.... er 6 eller 8 episoder, men alle har en film-feeling og er skikkelig bra laget, overalt bra kvalitet selv om de brukte forskjellige regissører og writere til hver episode...:)

http://www.imdb.com/title/tt0185906/

hare1365380455
Skrevet

Takk takk. :)

*noterer*

:) Så får du grøsse litt neste helg....

hare1365380455
Skrevet

Tja den siste bra "filmen" jeg så var "Band of brothers"... ikke egentlig film men en miniserie for TV, men for en utrolig serie da (fåes i dvd samling).... vanligvis *ikke* glad i krigsfilmer, pleier å sky unna dem, men denne er så mye mer enn så.... producerne er Tom Hanks og Steven Spielberg og det er visstnok den dyreste TV produksjonen noensinne.... er 6 eller 8 episoder, men alle har en film-feeling og er skikkelig bra laget, overalt bra kvalitet selv om de brukte forskjellige regissører og writere til hver episode...:)

http://www.imdb.com/title/tt0185906/

Den har jeg ikke hørt om, men jeg skal skrive ned navnet på serien... Så takk for tips:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Å jada, både "Sjokolade" og "Broene i Madison Counry" er filmer man tåler se mange ganger. Og "Falling in love", da, som jeg så igjen for første gang på sikkert 17 år her om dagen. Den også kommer til å bli en gjenganer hos meg nå, jeg bare elsker den filmen. Eh.. De filmene, mener jeg...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig :)

En vakker film *sukk*

A propos Broene i Madison County:

Det eneste jeg husker av den er at jeg har et makent sengeteppe som Meryl Streep har, hekleteppe som farmora mi laga på 50-tallet. Rare greier! :)

"Det eneste jeg husker av den er at jeg har et makent sengeteppe som Meryl Streep har, hekleteppe som farmora mi laga på 50-tallet. Rare greier! :)"

Er da mange ting i den filmen som er verdt å huske, den er bare vidunderlig!

Skrevet

"Det eneste jeg husker av den er at jeg har et makent sengeteppe som Meryl Streep har, hekleteppe som farmora mi laga på 50-tallet. Rare greier! :)"

Er da mange ting i den filmen som er verdt å huske, den er bare vidunderlig!

*flire*

Tror jeg var mer opptatt av den jeg satt og så filmen sammen med, enn selve filmen...

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...