Gå til innhold

Galt å sende med bilde?

Anbefalte innlegg

Gjest Fluesoppen
Skrevet

Blir det feil å sende med bilde i en jobbsøknad (per e-post)?

Jeg driver og søker sommerjobb for tida og har særdeles liten arbeidserfaring (er 20 år og har bare hatt en sommerjobb og en frivillighetsjobb)

Jeg ser bra ut, men vil det være å spille på utseendet dersom jeg sender med bilde?

Eller er det greit?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kommer naturligvis an på hvordan jobb du søker på.

Hvis du f.eks. er ute etter en jobb i en klesbutikk er utseende av relevans. Selv om de som ansetter deg naturligvis ikke innrømmer det. Du vil uansett ha jobben, og vil gjøre alt som står i din makt for å få den. Dersom du er nydelig og søker jobb på JC, ville jeg lagt med bildet.

Dersom du søker jobb som prest eller kvinnelig fotballspiller er ikke utseende relevant.

Skrevet

Jeg hadde synes det var helt greit. Jeg har en annonse liggende ute med mailadresse og hadde synes det var hyggelig å se ansiktet til den som søkte jobben.

Skrevet

Dersom det skiller seg ut er det stort sett positivt (nå tenkte jeg ikke på utseende, men å sende med bilde).

Gjest Ikkefaen
Skrevet

Hadde det vært meg du søkte jobb hos hadde jeg kastet/slettet søknaden om du sendte med bilde. Folk som fokuserer så mye på utseendet ville jeg ikke ansatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...