Gå til innhold

Kjeler som er blitt brent

Anbefalte innlegg

Gjest sindar4e
Skrevet

Jeg hadde satt på feil bryter her om dagen. Det som skjedde da var at en tom kjele jeg hadde på den plata har blitt litt mørk nedi. Kan jeg nå bruke kjelen?

Fortsetter under...

Gjest sindar4e
Skrevet

Er det p.g.a de ikke er så pene eller kan de avgi stoffer i maten som ikke er bra?

Skrevet

Klart du kan det. Bare skrubb bort det brente. God gammeldags stålull er bra dersom det er en stålkjele.

Det kan hjelpe å la den stå natta over med en blanding av bakepulver og vann. Vannet bør være varmt når du heller det over bakepulveret. Blir lettere å skure når bakepulveret har virket på det brente

Gjest papirtiger
Skrevet

Du får den sikkert ren. Prøv med bakepulver. Eventuelt oppvaskmaskin-pulver. Eller stålull.

Skrevet

Jeg er helt fjernstyrt når det gjelder komfyren, og har svidd flere kasseroller, tørrkokt alt mulig rart og i det hele tatt. Jeg har også brent luer og votter til 'snartørk' på ovner. Ikke bra i det hele tatt, nei-nei :-/

Men man kan jo ikke kaste alt uten videre. En real skrubb får vel vekk skiten?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...