Gå til innhold

Gode westerfilmer

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Noen som kan anbefale noen?

Mine favoritter er The Good, The Bad And The Ugly, Once Upon A Time In The West, og For A Few Dollars More.

Jeg har ikke sett A Fistfull Of Dollars, ennå - men den skal jeg snart se.

Finnes det i det hele tatt noen som kan måle seg med Sergio Leones gamle filmer?

I så fall: Gi meg tips!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg syns "Young Guns"-filmene er tøffe.

Jeg syns også de er litt kule, men de er i en heeeelt annen klasse enn de over.:)

Skrevet

Ingen westernfilmer kan måle seg med Mester Leones. En som er i nærheten er klassikeren Butch Cassidy and The Sundance Kid med Newman og Redford. Jeg anbefaler heller å gå til Kurosawa og hans Syv Samuraier, som du sikkert vil like hvis du er en Leone-mann

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg syns også de er litt kule, men de er i en heeeelt annen klasse enn de over.:)

Ja, ante meg det.

Skrevet

Jeg er også en stor fan av spaghetti-western:-) Alt som lukter av Sergio Leone og Ennio Morricone er bare så gjennomført bra at man blir helt satt ut. Tviler på at noen kan matche dem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ingen westernfilmer kan måle seg med Mester Leones. En som er i nærheten er klassikeren Butch Cassidy and The Sundance Kid med Newman og Redford. Jeg anbefaler heller å gå til Kurosawa og hans Syv Samuraier, som du sikkert vil like hvis du er en Leone-mann

Takk for tips!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er også en stor fan av spaghetti-western:-) Alt som lukter av Sergio Leone og Ennio Morricone er bare så gjennomført bra at man blir helt satt ut. Tviler på at noen kan matche dem.

Tviler jeg også. Og det er litt trist.

Musikken er for øvrig halve filmgleden. Jeg sitter og grøsser i 2,5 timer når jeg ser The Good...:)

Skrevet

Har nå sansen for de gamle Trinity-filmene jeg da - selv om de vel er mer parodier ;-)

Litt preget av å ha sett mye film med Bud Spencer og Terence Hill tidlig i tenårene antar jeg *s*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har nå sansen for de gamle Trinity-filmene jeg da - selv om de vel er mer parodier ;-)

Litt preget av å ha sett mye film med Bud Spencer og Terence Hill tidlig i tenårene antar jeg *s*

De har jeg ikke sett, men de har har jeg hørt om.

Hva med filmer med Charles Bronson? Han var vel med i andre westerfilmer enn Once Upon...?

Jeg må innrømme at jeg vet lite om Mr. Bronson. Utover Death Wish-filmene og diverse gladvold-filmer fra 80-tallet, vet jeg fint lite om fyrens tidligere roller.

Skrevet

Tja...hvis du liker the duke, så er jo Eldorado en klassiker. Den typen filmer kan selfølgelig ikke måle seg med the good...o.s.v.

"....................................."

Skrevet

Hva med filmer med Charles Bronson? Han var vel med i andre westerfilmer enn Once Upon...?

Jeg må innrømme at jeg vet lite om Mr. Bronson. Utover Death Wish-filmene og diverse gladvold-filmer fra 80-tallet, vet jeg fint lite om fyrens tidligere roller.

Bronson har vel aldri laget noe som helst bra, vel. Granted, et par av filmene hadde noen underholdende deler, men bra? Nei, nei og atter nei. Han er nesten som en clint eastwood som ikke får det helt til.

"......................................"

Skrevet

Var ikke han med i "Toget til Fort Humbolt" elns?

Har sett en og annen film med Bronson, og mener å erindre han som en habil action-skuespiller.

Death Wish filmene har jeg dog aldri sett - har ikke virket særlig fristende.

Apropos action forresten: Så på Sin City nå på fredag - og anbefaler den på det varmeste. Tar vel en stund før den dukker opp på kino her i landet - men når den kommer: Se den.

Selv om du eventuelt har lastet den ned pg sett den på dataen, vil filmen være vel verdt å se også på kino tror jeg *s*

Skrevet

http://www.allmovieportal.com/b/charlesbronson.html

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bronson har vel aldri laget noe som helst bra, vel. Granted, et par av filmene hadde noen underholdende deler, men bra? Nei, nei og atter nei. Han er nesten som en clint eastwood som ikke får det helt til.

"......................................"

Han gjorde det i hvert fall heller dårlig i Death Wish-filmene, men det sier vel så mye om filmene. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var ikke han med i "Toget til Fort Humbolt" elns?

Har sett en og annen film med Bronson, og mener å erindre han som en habil action-skuespiller.

Death Wish filmene har jeg dog aldri sett - har ikke virket særlig fristende.

Apropos action forresten: Så på Sin City nå på fredag - og anbefaler den på det varmeste. Tar vel en stund før den dukker opp på kino her i landet - men når den kommer: Se den.

Selv om du eventuelt har lastet den ned pg sett den på dataen, vil filmen være vel verdt å se også på kino tror jeg *s*

Jeg laster aldri ned filmer. Stjeler ikke den slags. Filmer ses på kino og anlegget. Musikk stjeles. :)

Skrevet

Han gjorde det i hvert fall heller dårlig i Death Wish-filmene, men det sier vel så mye om filmene. :)

Ja, herregud for noen tvers gjennom tragiske filmer. Jeg hadde noen kamerater i tenårene som digget disse, men det sa enda mer om dem enn om filmene :-)

"...................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...